Superkop

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » za 08 apr 2023, 16:17

Heb je overwogen het op Youtube te zetten? Er is zo weinig video van de machine dat het wel leuk zou zijn het daar te hebben ook, voor anderen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Superkop

Berichtdoor robinfcb » za 08 apr 2023, 16:34

Heb je overwogen het op Youtube te zetten? Er is zo weinig video van de machine dat het wel leuk zou zijn het daar te hebben ook, voor anderen.
Bewust ergens neer gezet waar ik geen account voor nodig heb.

Dit is trouwens een leuk filmpje waar de Superkop ook in voor komt: https://youtu.be/i1lba_eusAo
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop

Berichtdoor bobbee » za 08 apr 2023, 16:42

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Superkop

Berichtdoor Dirk Jan » za 08 apr 2023, 18:52

Koffie ziet er goed uit. Machine lijkt een plastic geluid te maken tijdens het drukken van de hendel. Klopt dat?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Superkop

Berichtdoor robinfcb » za 08 apr 2023, 19:30

Koffie ziet er goed uit. Machine lijkt een plastic geluid te maken tijdens het drukken van de hendel. Klopt dat?
Hmm nee, de harde klik is staal op staal. Het mechanisme is een soort krik. Dus bij elke hendelbeweging schiet hij in een lagere inkeping. Op de achtergrond staat een wasmachine aan.
The housing is molded from aluminum, the internal mechanism / moving parts are stainless steel parts, made by molding or CNC parts. The water cup is made from food safe polycarbonate .The product has been designed to ‘last forever’, making it a real tool for life. If necessary, the machine can be repaired by the user. Take a look at the instruction movies.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » za 08 apr 2023, 20:59


Dit is trouwens een leuk filmpje waar de Superkop ook in voor komt:
Wat een toewijding daar!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » za 08 apr 2023, 21:01



Hier nog 1...
Mooi dat het ding toch op meer plekken verschijnt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Superkop

Berichtdoor Dirk Jan » za 08 apr 2023, 22:02

Hmm nee, de harde klik is staal op staal. Het mechanisme is een soort krik. Dus bij elke hendelbeweging schiet hij in een lagere inkeping. Op de achtergrond staat een wasmachine aan.
The housing is molded from aluminum, the internal mechanism / moving parts are stainless steel parts, made by molding or CNC parts. The water cup is made from food safe polycarbonate .The product has been designed to ‘last forever’, making it a real tool for life. If necessary, the machine can be repaired by the user. Take a look at the instruction movies.
Dank, na het zien en horen van meerdere filmpjes concludeer ik heb ik dat verkeerd heb gehoord. Geeft mij een goede indruk.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » za 08 apr 2023, 23:30

Ik kan mijn filmpje weglaten, zie ik. Het is gewoon een prima apparaat, zoals in het filmpje van Robin getoond wordt.

Ps, Robin, ik zag dat je wat moeite moest doen om de lever omhoog te doen om de druk van het portafilter te halen. Als je 2 minuutjes wacht, gaat dat heel soepel. Nog geen idee waarom. Misschien moet de druk eerst wat weglekken.
Superkop; Hedone Honne.

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » do 12 okt 2023, 14:23

Superkop; Hedone Honne.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten