Mijn ervaringen met de La Pavoni Europiccola (Millennium)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn ervaringen met de La Pavoni Europiccola (Millennium)

Berichtdoor fransg » ma 16 jan 2023, 09:54

Ik vind het knap en mooi gedaan maar met al die toeters en bellen en dat gigantische handvat erop krijg ik wel een beetje meelij met die arme kleine Pavoni die nog steeds het hart van het machientje is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

pollensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 dec 2022, 19:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mijn ervaringen met de La Pavoni Europiccola (Millennium)

Berichtdoor pollensteyn » ma 16 jan 2023, 19:59

Ik vind het knap en mooi gedaan maar met al die toeters en bellen en dat gigantische handvat erop krijg ik wel een beetje meelij met die arme kleine Pavoni die nog steeds het hart van het machientje is.
Dat handvat is natuurlijk geen onderdeel van de airbuster, maar mooi is idd anders. Bij de ppk hoort een andere (iets dikkere) vork en een nieuwe steel waarop je je eigen handvat weer kan gebruiken. Ik heb ook wel eens een Stradivari gezien met een ppk en dat vind ik echt zonde, want je verliest je mooie gebogen hendel.
Wat mij het meest tegen staat aan het geheel is de hoogte. Ik had de adapter zo gemaakt dat je aan de ene kant de drukmeter zou hebben en aan de andere kant de collector, je kiept deze als het ware 90gr naar links of rechts. Deze optie was nooit bij ze opgekomen, zo vernam ik tot mijn verbazing.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Mijn ervaringen met de La Pavoni Europiccola (Millennium)

Berichtdoor GuidovW » wo 18 jan 2023, 21:43

Helpt het ook tegen de pf sneeze?
Dat zou, wat mij betreft, de enige reden zijn om de airbuster te installeren.

Met een goede voorbereiding, dry pulls en late lock in, kom ik eigenlijk altijd wel op 40gr.
De LP sneeze ben je idd kwijt. Daar staat tegenover dat er nu water op de puck staat (want geen lucht meer boven de puck). Meestal wacht ik even met uitdraaien tot het water weggezakt is (duurt niet lang), of ik giet het laagje water af en laat de boel even op de klopbak liggen om te drogen. Ik gebruik ook een puck screen, dat maakt misschien ook nog wat uit.
Maar onmiddellijk uitdraaien is dus geen probleem.
Gr
Paula

Dank je.
Ik heb ook altijd water op de puck, ik vul 18 gr baskets met 14 gr. koffie.
Het water er even afgieten voordat ik de pf uitklop is geen enkel probleem.
De puck zelf is meestal wel droog.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

pollensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: do 01 dec 2022, 19:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mijn ervaringen met de La Pavoni Europiccola (Millennium)

Berichtdoor pollensteyn » vr 27 jan 2023, 23:49

Helpt het ook tegen de pf sneeze?
Dat zou, wat mij betreft, de enige reden zijn om de airbuster te installeren.

Met een goede voorbereiding, dry pulls en late lock in, kom ik eigenlijk altijd wel op 40gr.
De LP sneeze ben je idd kwijt. Daar staat tegenover dat er nu water op de puck staat (want geen lucht meer boven de puck). Meestal wacht ik even met uitdraaien tot het water weggezakt is (duurt niet lang), of ik giet het laagje water af en laat de boel even op de klopbak liggen om te drogen. Ik gebruik ook een puck screen, dat maakt misschien ook nog wat uit.
Maar onmiddellijk uitdraaien is dus geen probleem.
Gr
Paula

Dank je.
Ik heb ook altijd water op de puck, ik vul 18 gr baskets met 14 gr. koffie.
Het water er even afgieten voordat ik de pf uitklop is geen enkel probleem.
De puck zelf is meestal wel droog.
Zelf zit ik nu op 16gr (20gr bakje). Ik heb mijn routine nu wel aardig op orde: ik draai de filterdrager er direct uit, beetje water afgieten en op de klopbak leggen, pucks blijven ondanks het laagje water droog. Ik ben ook behoorlijk tevreden over de koffie die er uitkomt. Blij dat ik voor de LP-route ben gegaan.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron