Stroomverbruik Profitec pro 800

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Stroomverbruik Profitec pro 800

Berichtdoor omeCo » wo 26 jul 2023, 15:20

Gisteravond een slimme stekker in gebruik genomen na een tip van Bobbee en vandaag eens gekeken hoe het met het stroomverbruik van mijn pro 800 is gesteld.
Ik heb de machine om 08.30 uur aangezet en circa 6 uur later uitgezet. Voor het opwarmen van het water in de boiler was 0,5 kWh nodig en voor het warmhouden en opwarmen na het, verspreid over de uren, zetten van 9 cappuccino’s, 1 enkele en 2 dubbele espresso’s was 1,1 kWh nodig.

Ik vind het echt enorm meevallen! Vooral als hij eenmaal op temperatuur is, is het verbruik gering.



Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Stroomverbruik Profitec pro 800

Berichtdoor bobbee » wo 26 jul 2023, 16:26

Leuk! Hier mijn verbruik van vandaag (3,3 uur aangestaan). En inderdaad, het opwarmen is het grootste energie vraag moment.

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6436
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Stroomverbruik Profitec pro 800

Berichtdoor cremalover » wo 26 jul 2023, 17:53

Gisteravond een slimme stekker in gebruik genomen na een tip van Bobbee en vandaag eens gekeken hoe het met het stroomverbruik van mijn pro 800 is gesteld.
Ik heb de machine om 08.30 uur aangezet en circa 6 uur later uitgezet. Voor het opwarmen van het water in de boiler was 0,5 kWh nodig en voor het warmhouden en opwarmen na het, verspreid over de uren, zetten van 9 cappuccino’s, 1 enkele en 2 dubbele espresso’s was 1,1 kWh nodig.

Ik vind het echt enorm meevallen! Vooral als hij eenmaal op temperatuur is, is het verbruik gering.



Afbeelding
Afbeelding
En als je drie espressos drinkt? Dan wordt het gewoon duur.Stroom is dan in verhouding tot de koffie een grote kostenpost.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Stroomverbruik Profitec pro 800

Berichtdoor bobbee » wo 26 jul 2023, 18:09

Goedkoper en lekkerder dan in de horeca!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Stroomverbruik Profitec pro 800

Berichtdoor omeCo » wo 26 jul 2023, 18:22

Gisteravond een slimme stekker in gebruik genomen na een tip van Bobbee en vandaag eens gekeken hoe het met het stroomverbruik van mijn pro 800 is gesteld.
Ik heb de machine om 08.30 uur aangezet en circa 6 uur later uitgezet. Voor het opwarmen van het water in de boiler was 0,5 kWh nodig en voor het warmhouden en opwarmen na het, verspreid over de uren, zetten van 9 cappuccino’s, 1 enkele en 2 dubbele espresso’s was 1,1 kWh nodig.

Ik vind het echt enorm meevallen! Vooral als hij eenmaal op temperatuur is, is het verbruik gering.



Afbeelding
Afbeelding
En als je drie espressos drinkt? Dan wordt het gewoon duur.Stroom is dan in verhouding tot de koffie een grote kostenpost.
Als je de machine daar ook 6 uur voor aan hebt staan zal dat max 1,6 kWh kosten maar waarschijnlijk minder omdat je minder heet water neemt. Ik betaal nu 36 ct per kWh (en 31 ct des nachts en in het weekend). Ik ben er nog niet uit wat er dan duur is.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron