Uit China via Gamma

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor gilleko B. » wo 03 apr 2024, 10:34


Een Tesla geeft je een beter gevoel?
Geen ene electroauto geeft mij een goed gevoel. Bovendien heb ik erg veel compassie voor al die Afrikaanse kinderen die stoffen delven om al die accu's te bevoorraden opdat zakelijke leaserijders zich in 3.1 seconde naar 100km/h in een Tesla naar hun volgende klant kunnen katapultiseren. Maar het schijnt goed voor het milieu te zijnAfbeelding. Nee geen Tesla en aftreksel daarvan voor mij, maar gewoon dit:
https://youtube.com/shorts/vdYvq83fyo4? ... k4dnFxvwA4_

Afbeelding
Rotatiemotor liefhebber?
Rij je een NSU RO 80 of Mazda RX7?
Nee geen geld, gewoon een CX5, maar zou wel willen, alleen die 1.4 rx 8 met rotatie wel in gereden, erg hoog verbruik bij korte afstanden, en poept er 240 PK uit met een 1.4

Afbeelding



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor gilleko B. » wo 03 apr 2024, 10:44

Nu we toch bezig zijn met auto's. Uniek relikwie binnen het Rotterdamse rijschoolgebeuren. VW golf was de lesauto, tenzij je lessen nam bij mevrouw Toxopeus. Die beschikte over een flink aantal klassieke Borgwards waarin je dan leste. Volgens mij ook o.a. een beeldschone Borgward Isobella. Echt een unicum binnen NL om daar te lessen. China schijnt dit merk weer financieel op te starten.

Dit kon ik nog vinden

http://www.hetnederlandschekentekenarch ... pic=6747.0






Afbeelding



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 apr 2024, 08:32

Een Tesla geeft je een beter gevoel?
Geen ene electroauto geeft mij een goed gevoel. Bovendien heb ik erg veel compassie voor al die Afrikaanse kinderen die stoffen delven om al die accu's te bevoorraden opdat zakelijke leaserijders zich in 3.1 seconde naar 100km/h in een Tesla naar hun volgende klant kunnen katapultiseren. Maar het schijnt goed voor het milieu te zijnAfbeelding. Nee geen Tesla en aftreksel daarvan voor mij, maar gewoon dit:
https://youtube.com/shorts/vdYvq83fyo4? ... k4dnFxvwA4_

Afbeelding
Rotatiemotor liefhebber?
Rij je een NSU RO 80 of Mazda RX7?
https://youtu.be/QUzQEulg2CQ?si=ZLcCeR5dFBUwwMHx


Afbeelding


Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 664
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor ErikvW » ma 08 apr 2024, 08:39

MAzda MX30 met een rotatiemotor als range extender.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 apr 2024, 09:58

MAzda MX30 met een rotatiemotor als range extender.
Ja Mazda is een beetje een eigenwijs merk. CX60 met dikke zes cilinders, een hybride die in samenwerking een dikke 327 PK oplevert met daarbij Premium afwerkingsniveau. En dan die Felix Wankel die daarbij niet vergeten wordt. Beetje dwarsdenken, heerlijk!

Afbeelding



Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor omeCo » ma 08 apr 2024, 10:22

Geen ene electroauto geeft mij een goed gevoel. Bovendien heb ik erg veel compassie voor al die Afrikaanse kinderen die stoffen delven om al die accu's te bevoorraden opdat zakelijke leaserijders zich in 3.1 seconde naar 100km/h in een Tesla naar hun volgende klant kunnen katapultiseren. Maar het schijnt goed voor het milieu te zijnAfbeelding. Nee geen Tesla en aftreksel daarvan voor mij, maar gewoon dit:
https://youtube.com/shorts/vdYvq83fyo4? ... k4dnFxvwA4_

Afbeelding
Rotatiemotor liefhebber?
Rij je een NSU RO 80 of Mazda RX7?
Nee geen geld, gewoon een CX5, maar zou wel willen, alleen die 1.4 rx 8 met rotatie wel in gereden, erg hoog verbruik bij korte afstanden, en poept er 240 PK uit met een 1.4

Afbeelding
Nou gewoon een CX5…. Ik heb hem ook en ik vind het een heerlijke auto. Fijne soepele motor, niet te zwaar, ruim, voelt niet als een suv maar is enorm ruim, voorzien van alle toeters en bellen. Mijn laatste leaseauto was een CX30 met die bijzondere motor. Sindsdien ben ik fan.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 664
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor ErikvW » ma 08 apr 2024, 11:15

Ik heb nu ook een CX-5 en ik ben heel blij er mee, super comfortabel en compleet en rijdt prima. Hiervoor een 6 die nog iets betere rij-ervaring had. Ik heb als een van de eersten gereden in de CX-60. Die 327 PK is toch echt een ander verhaal, hoe een auto van 2.500kg daarmee uit de startblokken komt is niet normaal...
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor omeCo » ma 08 apr 2024, 11:29

Ik heb nu ook een CX-5 en ik ben heel blij er mee, super comfortabel en compleet en rijdt prima. Hiervoor een 6 die nog iets betere rij-ervaring had. Ik heb als een van de eersten gereden in de CX-60. Die 327 PK is toch echt een ander verhaal, hoe een auto van 2.500kg daarmee uit de startblokken komt is niet normaal...
Gaaf! De CX-5 heeft niet echt vooraan gestaan bij het uitdelen van de pk’s. Maar hij kan wel toeren maken en daardoor kun je je toch behoorlijk vlot door het verkeer bewegen.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 apr 2024, 23:04

Ik heb nu ook een CX-5 en ik ben heel blij er mee, super comfortabel en compleet en rijdt prima. Hiervoor een 6 die nog iets betere rij-ervaring had. Ik heb als een van de eersten gereden in de CX-60. Die 327 PK is toch echt een ander verhaal, hoe een auto van 2.500kg daarmee uit de startblokken komt is niet normaal...
Gaaf! De CX-5 heeft niet echt vooraan gestaan bij het uitdelen van de pk’s. Maar hij kan wel toeren maken en daardoor kun je je toch behoorlijk vlot door het verkeer bewegen.
Ja in de VS de 4 cilinder 192 PK met turbo wordt 250 PK. Maar in NL helaas niet verkrijgbaar


Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5653
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Uit China via Gamma

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 apr 2024, 23:06

Ik heb nu ook een CX-5 en ik ben heel blij er mee, super comfortabel en compleet en rijdt prima. Hiervoor een 6 die nog iets betere rij-ervaring had. Ik heb als een van de eersten gereden in de CX-60. Die 327 PK is toch echt een ander verhaal, hoe een auto van 2.500kg daarmee uit de startblokken komt is niet normaal...
Mijn vrouw vond de 6 ook prettiger rijden, maat die hoge zit van de CX5 is wel fijner.

Afbeelding



Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron