Londinium Vectis

Burrkmans
Berichten: 10
Lid geworden op: za 21 okt 2023, 17:20
Locatie: Denhaag

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor Burrkmans » za 20 apr 2024, 22:25

Met rubber doelde ik eerder op pakking waar de portra bij komt zegmaar… als dat helderder is haha
Bijlagen
4853BD85-F52A-4DE2-9708-632A4E014642.jpeg

Rosanne
Berichten: 332
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor Rosanne » zo 21 apr 2024, 00:30

Zit er niet gewoon een te smalle groepsring in? Je hebt ze met verschillende diktes.
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15131
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor fransg » zo 21 apr 2024, 08:12

Ik vroeg: "Kun je uit de doeken doen welke bonen je exact gebruikt, welke maler, welke dosering, en hoe te te werk gaat, eventueel met filmpje?"

Verschillende doseringen en grindsizes gebruikt brazil medium roast. 64flat en 83konisch.
Dat is wel een heel summier antwoord, "brazil medium roast" kan van alles zijn. Welke brander, wanneer gebrand, welke "verschillende" dosering gebruik je precies?

Als je weinig loslaat kunnen we ook weinig teruggeven...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor Pti » zo 21 apr 2024, 09:56

Met rubber doelde ik eerder op pakking waar de portra bij komt zegmaar… als dat helderder is haha
Het lijkt op de foto inderdaad net alsof er geen groeprubber in de groep zit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor bobbee » zo 21 apr 2024, 10:53

Afbeelding

Lijkt erop idd...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15131
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor fransg » zo 21 apr 2024, 11:29

Ter informatie, even bijpraten: we zijn offline al met elkaar in gesprek, video's uitgewisseld.

Punt is, deze tweedehands machine heeft een euvel: het water stroomt niet vrij de groep in, een pakking zit deels in de weg, Gelukkig hebben Tije en ik daar lang geleden al een video over gemaakt en de groep moet er even uit, de sliebers van de pakking die de doorgang verhinderen moeten weg en dan is het prima.

Bij de Pavoni heb ik dat weleens gehad, dat de pakking van rubber zo plat wordt gepannenkoekt dat die als een soort groot uitgevallen schaamlip uit de bikini lubbert. Bij een mens hindert dat de functie absoluut niet maar je kunt dan wel minder goed espresso maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15131
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor fransg » zo 21 apr 2024, 11:37

Slieberverwijderende video:

Deze dien je vlakbij de machine af te spelen, dan reinigt die zichzelf. De machine wordt als het ware 'ingestraald'.

Werkt dat niet dan kun je het dus alsnog zelf doen met de juiste gereedschappen ;-)

Reiss staat klaar om te helpen zodra zijn werkweek is begonnen. Dis is geen levensbedreigende emergency waar hij in het gezinsweekeinde of 's nachts voor aan het werk moet ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Cg30OS3zOiE

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Leinad
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 09 dec 2022, 21:07
Locatie: Nijmegen

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor Leinad » zo 21 apr 2024, 12:36

Top Frans, je bent een enorme hulp in dit soort situaties. Ondanks dat ik geen Londinium bezit, mooi om te lezen!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15131
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor fransg » zo 21 apr 2024, 13:09

;)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5648
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Londinium Vectis

Berichtdoor gilleko B. » zo 21 apr 2024, 13:20

Ter informatie, even bijpraten: we zijn offline al met elkaar in gesprek, video's uitgewisseld.

Punt is, deze tweedehands machine heeft een euvel: het water stroomt niet vrij de groep in, een pakking zit deels in de weg, Gelukkig hebben Tije en ik daar lang geleden al een video over gemaakt en de groep moet er even uit, de sliebers van de pakking die de doorgang verhinderen moeten weg en dan is het prima.

Bij de Pavoni heb ik dat weleens gehad, dat de pakking van rubber zo plat wordt gepannenkoekt dat die als een soort groot uitgevallen schaamlip uit de bikini lubbert. Bij een mens hindert dat de functie absoluut niet maar je kunt dan wel minder goed espresso maken.
Ja, dit soort groepsringen is een stuitende onaangename vertoningAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding, weg ermee.

Afbeelding



Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransg en 7 gasten

cron