Kees van der Westen - Spiritello

HuibN
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor HuibN » wo 24 apr 2024, 11:49

Veel meer geschikt voor een huishouden doordat de pomp nu niet apart hoeft.
Maar zal voor veel huishoudens te groot zijn en ver buiten het budget vallen
Echt een beauty.
Opvallend dat de pomp voor de pre-infusie maar tot 4 bar gaat. Mijn Nurri gaat tot 6 bar
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6436
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor cremalover » wo 24 apr 2024, 13:30

Veel meer geschikt voor een huishouden doordat de pomp nu niet apart hoeft.
Maar zal voor veel huishoudens te groot zijn en ver buiten het budget vallen
Echt een beauty.
Opvallend dat de pomp voor de pre-infusie maar tot 4 bar gaat. Mijn Nurri gaat tot 6 bar
Preinfusie is het verzadigen van de puck om te voorkomen dat het water zich een weg van mindere weerstand langs ipv door de koffie zoekt
Das mijn visie van preinfusie .Misschien ziet Kees dat ook zo maar gaat hij een beetje met de hype van hogere druk preinfusie mee
Je weet het niet.
Maakt 4 of 6 bar veel uit denk je?

HuibN
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 20 sep 2020, 17:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor HuibN » wo 24 apr 2024, 14:35

Ben er net een beetje mee aan het experimenteren en heb dit gepost in Pre-infusie rubriek
Maar ik kan het niet goed begrijpen dat een machine die in alles over gedimensioneerd is dan maar tot 4 bar gaat
Nurri Leva / Lagom P64 / IKAWA roaster

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6436
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor cremalover » wo 24 apr 2024, 16:29

Ben er net een beetje mee aan het experimenteren en heb dit gepost in Pre-infusie rubriek
Maar ik kan het niet goed begrijpen dat een machine die in alles over gedimensioneerd is dan maar tot 4 bar gaat
4 bar is toch best veel . Ze zullen bij van der Westen tot de conclusie gekomen zijn dat meer dan 4 slechter uitpakt?
Zou kunnen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15128
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor fransg » wo 24 apr 2024, 16:39

Ik vermoed ook dat ze erover hebben nagedacht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6436
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor cremalover » wo 24 apr 2024, 16:43

Ik vermoed ook dat ze erover hebben nagedacht.
Daar zijn ze voor.En het heeft goed uitgepakt voor ze.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 899
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor Joste » do 25 apr 2024, 08:25

Vast wel. Wat een machine zeg, prachtig! Maar buiten mijn bereik, schat ik zo in.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6436
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor cremalover » do 25 apr 2024, 08:37

Vast wel. Wat een machine zeg, prachtig! Maar buiten mijn bereik, schat ik zo in.
Ik kan dat wel betalen naar niet voor mezelf verantwoorden.Het gaat uiteindelijk maar om een paar bakkies koffie per dag.Ik zou goed met een Bialetti en een handmalertje kunnen leven.Er zijn grenzen voor iets als een koffiezetapparaat.
Mijn Lambro is de duurste koffiezetter die ik gehad heb.Vaak denk ik nog dat ik ook helemaal gek ben om zo'n bedrag aan zoiets uit te geven.
Voor iemand die een paar ton per verdient zal dat anders liggen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15128
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor fransg » do 25 apr 2024, 08:54

Ik kan dat wel betalen naar niet voor mezelf verantwoorden.Het gaat uiteindelijk maar om een paar bakkies koffie per dag.
Hier idem. Ten eerste, stel dat ik nóg ouder word en dan misschien moet leven van mijn spaargeld. Ik zou dan heimwee kunnen krijgen naar zo'n bedrag waar ik heel lang van zou kunnen eten.

En ik zou als ik het nu zou aanschaffen mijzelf belangrijker vinden dan anderen aan wie ik wekelijks of maandelijks wat kan geven ter ondersteuning van allerlei dingen die het leven aangenamer maken. Dat is veel leuker om te kunnen doen dan in een klap een top-wereldmachine neer te poten, hoe mooi ook.

Tevens zou ik hier dan een vlag op een modderschuit hebben en zou ik eigenlijk ook een passende omgeving voor die machine moeten kopen, een fraai en ruim licht huis, spaarzaam ingericht met verfijnde smaak, kwasi eenvoudig maar met de beste materialen, hier en daar kunst aan de muur die duidelijk maakt dat cultuur voor ons een belangrijke rol speelt op een ongedwongen wijze, niet opschepperig maar subtiel, speels waarbij een stukje naakt best kan zonder aanstoot te geven. Het moet schoongehouden worden door een hulp die begrijpt dat het niet overal hoeft te glimmen want dat komt obsessief over. Wat stof mag best want er moet gelééfd worden en er wordt gebruik gemaakt van het ouderwetse handgemaakte zeep dat weliswaar kostbaar is maar een aangenaam-frisse geur geeft van vroeger toen beschaafd leven vanzelfsprekend was in de betere kringen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6436
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kees van der Westen - Spiritello

Berichtdoor cremalover » do 25 apr 2024, 10:16

Zeg niet dat je je eigen handzeep maakt?
Lijkt me ook weer een rathole .


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten