Gaggia Orione 1 groeps

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor bobbee » do 28 jul 2016, 23:18

Dat kleine ding is een anti vacuum valve, geen safety valve voor als de druk boven de 1,8 bar komt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor turboyeast » vr 29 jul 2016, 10:21

Heb er nog een liggen,of zou ik toch maar zo,n grote bestellen,deze komt trouwens van de meester
Ehhh, Bobbee heeft gelijk. Dit is een vacbreaker. Je moet de grote meester maar eens vragen naar een T-stuk waarop zowel een stoomventiel en een vacbreaker gemonteerd kan worden. Het stoomventiel mag horizontaal geplaatst worden, maar de vacbreaker moet verticaal gemonteerd worden.
Wel even kijken hoeveel ruimte je hebt tussen de boiler en de kopjesplaat.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor @3aan » zo 31 jul 2016, 03:58

Heb er nog een liggen,of zou ik toch maar zo,n grote bestellen,deze komt trouwens van de meester
Ehhh, Bobbee heeft gelijk. Dit is een vacbreaker. Je moet de grote meester maar eens vragen naar een T-stuk waarop zowel een stoomventiel en een vacbreaker gemonteerd kan worden. Het stoomventiel mag horizontaal geplaatst worden, maar de vacbreaker moet verticaal gemonteerd worden.
Wel even kijken hoeveel ruimte je hebt tussen de boiler en de kopjesplaat.
Cheers, TY
Bij mij zit de Antivac ook op 90 graden! Is schijnbaar geen probleem.
Peter heeft bij mij de hele installatie onderhanden gehad, o.a. de autofill waar een tastnaald voor gerealiseerd moest worden, het vacuum en een overdruk ventiel, ook is de thee en de stoomkraan verplaatst voor een betere werkbaarheid in de kar.
Ben uiteraard dik tevreden met Peters werk! Is vandaag oo de kop af alweer 2 jaar geleden, 30 juli 2014 (oei gisteren dus alweer) ga nu m'mandje uit voor een van de grootste kofferbakverkopen van Nederland, dat is in Hoek van Holland, slechts 10 minuten bij mij vandaan, thuiswedstrijd dus.

Lekker struinen, helaas zonder goede koffie . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: RE: Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor tohenk2 » di 02 aug 2016, 08:27

ga nu m'mandje uit voor een van de grootste kofferbakverkopen van Nederland, dat is in Hoek van Holland, slechts 10 minuten bij mij vandaan, thuiswedstrijd dus.

Lekker struinen, helaas zonder goede koffie . . .
Tja - dan moet je er zelf gaan staan ...

Nog wat leuks gescoord?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor @3aan » di 02 aug 2016, 11:32

Leuk klein handgereedschap zijnde steek en steek/ring sleutels van 10/11/12/13 en in combinatie van, alles Gedore een kleine soort van booromslag alleen dan om wat kracht te kunnen zetten op 3/8 doppen en dan nog een steekpen met verschillende diktes (verjongend) om te gebruiken als dommekracht bij schroevendraaiers, totaal 9 stuks gereedschap voor 4 euro!

4 kilo pruimen, 4 rubber stekkers en 3 contra, die zijn mooi om korte verlengsnoeren te maken om bij mensen achter te laten waar ik een stroomafspraak mee heb, hoeven ze geen beveiligd haspeltje uit het raam te hangen, wat vaak de pijp aan M geeft door het zekeringetje, 7 stekkers voor 4,50

Ben ook nog genaaid door een Wijf en d'r Dochter, die hadden 2 keuken onderbouw TL lampen nieuw in de doos samen voor 4 euro, gevraagd of die erin zitten en ja die hadden we over, nooit gebruikt en ja goedgelovige lul die ik dan ben zo meegenomen, kwam Jan tegen dat is een Ex Tuinder met een schuur waar iedereen van kan dromen of huiveren, afgeladen met bruikbare en onbruikbare goederen, die zei gelijk oh ik heb nog reserve buisjes er voor liggen, dus als je er nodig heb kom maar halen, de lampjes die er hingen/hangen zijn de buisjes kapoet, nieuwe kostten rond de 8 euro p/s dus was die 4 euro voor 2 buisjes een koopje, thuis kwam de waarheid aan het licht, zaten er van die verschrikkelijk IKEA 3 lamps halogeen dingen in, de plakkertje waren netjes opengepeuterd en weer dichtgeplakt, kutwijf! Heeft me weer een lesje geleerd, maar ja straks bij Jan buisjes gaan halen ;-)

Ook nog een stel mooie oude inbouw achterlichten van Hella met 2 extra glaasjes, aan de achterzijde voorzien van een gevormde rubberen afdekking, achterlicht/knipperlicht, geen remlicht of iets anders, ga ze voorzien van LED lampjes en dan maak ik de achterlicht unit gelijk met remlicht, ik zal even bij Hella kijken of die units nog in een oude catalogus staan, ze passen mooi bij de uitstraling van m'n kar, waar ik jammer genoeg geen plekje voor kan bemachtigen op die markt, het is een "ons kent ons" kliekje.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor fransg » di 02 aug 2016, 12:10

Mooi verslag Adriaan, wat een avonturen, zeperds en geslaagde buitenkansjes alles bijeen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor turboyeast » di 02 aug 2016, 13:06

Ben ook nog genaaid door een Wijf en d'r Dochter,
Misschien ga ik ook eens een keer naar zo'n kofferbak verkoop...Dit biedt toch onverwachte perspectieven.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor @3aan » di 02 aug 2016, 13:33

Ben ook nog genaaid door een Wijf en d'r Dochter,
Misschien ga ik ook eens een keer naar zo'n kofferbak verkoop...Dit biedt toch onverwachte perspectieven.
Cheers, TY
Uit z'n verband gerukt, dan zal het wel bij gerukt blijven :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Gaggia Orione 1 groeps

Berichtdoor turboyeast » di 02 aug 2016, 13:46

Haha...grappige intermezzo...

Komkommertijd..:D

Afbeelding
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jd gouda en 8 gasten