Lever ervaringen en voorkeuren

cremalover

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » zo 22 mar 2020, 18:29

En volgens mij had je die C67 van mij overgenomen en staat hij nu bij je broer op het aanrecht ;)

Overigens wel goed om te bedenken dat jij een Premillenium Pavoni had. In zeer goede staat maar zonder mods. Is qua temperatuurbeheersing ander verhaal dan de Millenium. Ik kan de mijne uren aan laten en de groep blijft keurig stabiel.

Wat betreft druk: met een drukmeter op de groep kun je reproduceer los met welke druk en profiel je ook wilt.

Groot voordeel t.o.v. de Strega vind ik de lagere druk. Die discussie gaan we hier niet opnieuw voeren maar zonder de PSM piekt de Strega royaal boven de 10 bar. Doe mij maar 6-7 bar.

En inderdaad zijn de shotjes met ca 30 gram klein. Overigens wil ik uit 15-16 gram niet meer trekken.

Voor elke machine is wel wat te zeggen.

Proost boys!
Dat was de donkerbruine Bas.Volgens mij was die uit 78.
Mijn laatste uit 67 was die lichtbruine.
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 22 mar 2020, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

bvds

Berichtdoor bvds » zo 22 mar 2020, 20:30

O ja je hebt er twee gehad. Die laatste was heel fraai. Had je moeten houden ;)
Espresso: Pavoni Professional / Elektra MCAL / Niche Zero / Eureka Specialita / Kinu Traveler
Filter: Hario V60 / Chemex / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade

cremalover

Berichtdoor cremalover » zo 22 mar 2020, 21:19

Alle Exports ook. :D
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

swimmer
Contacteer:

Berichtdoor swimmer » ma 23 mar 2020, 02:51

Kijk wie het zegt ... AfbeeldingAfbeelding
:: Dallacorte mini E4 plus :: Ceado E37S :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

bobbee

Berichtdoor bobbee » ma 23 mar 2020, 07:36

Die is wel grappig...
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

cremalover

Berichtdoor cremalover » ma 23 mar 2020, 08:36

Weer zon gatenkreng. :cry:

IMG_20200323_083332.jpg

bvds

Berichtdoor bvds » ma 23 mar 2020, 09:59

Raak :D

Overigens blijf ik zeggen dat ik lol heb van het gebruik en niet van het bezit. Ben geen verzamelaar. Dus de hamvraag is wanneer komt er weer eens wat nieuws op mijn aanrecht?

;)
Espresso: Pavoni Professional / Elektra MCAL / Niche Zero / Eureka Specialita / Kinu Traveler

swimmer
Contacteer:

Berichtdoor swimmer » ma 23 mar 2020, 10:31

Raak :D

Overigens blijf ik zeggen dat ik lol heb van het gebruik en niet van het bezit. Ben geen verzamelaar. Dus de hamvraag is wanneer komt er weer eens wat nieuws op mijn aanrecht?

;)
Ik weet - jij bent daar ook altijd heel duidelijk in en hebt gaandeweg ook ontiegelijk veel kennis opgedaan. Daar heeft dan iedereen in dit forum (en ook daarbuiten) veel baat bij Afbeelding

De vraag voor mij is dan ook niet zo zeer het "wanneer" maar veel meer het "wat" AfbeeldingAfbeelding
:: Dallacorte mini E4 plus :: Ceado E37S :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

bvds

Berichtdoor bvds » ma 23 mar 2020, 10:44

Goede vraag. Ik hoop nog steeds op een Londinium Compact rond de zomer ;)

bobbee

Berichtdoor bobbee » ma 23 mar 2020, 11:19

Nou, dat kun je wel vergeten. Uitstel is al de standaard voor die machine. Gezien de situatie nu door het virus zal die bijna zeker uitgesteld worden.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”