Upgrade: Profitec Pro 800

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor cremalover » za 25 jul 2020, 10:53

Ik zou de machine opwarmen -> uitzetten -> leegtappen via heetwaterkraan. Eventueel de machine iets schuin houden tot er echt alleen maar stoom uit de kraan komt en geen water meer.
Dat deed de monteur in de fabriek inderdaad ook voor het weer inpakken, toen ik er met een van de Londiniums langs fietste:

04my-L1-upgrade_MG_9221.jpg

05my-L1-upgrade_MG_9226.jpg
Waarom toch geen buisje onder aan de boiler gemaakt af fabriek met een kraantje?
Zo makkelijk.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor fransg » za 25 jul 2020, 12:27

Waarom toch geen buisje onder aan de boiler gemaakt af fabriek met een kraantje?
Zo makkelijk.
Ik denk dat de fabrikanten een lijst hebben van alle extra's die een breed spectrum van klanten graag zou willen hebben, maar dan wel zonder dat de prijs omhoog moet

1) extra kraantje
2) alles makkelijk bereikbaar
3) liefst digitale dingen erin die veel mogelijkheden bieden, nooit stuk gaan en makkelijk en goedkoop online te vinden zijn als het toch kapot gaat
4) alles compacter zodat het makkelijker in de keuken past, maar zonder dat de boiler kleiner wordt en liefst een flinke stoomboiler erbij
5) geen vierkante glimdoos maar een hele aparte vormgeving, iets unieks dat toch heel veel mensen leuk vinden en zonder dat het extra duur wordt

en dan valt het kraantje al snel af want erg veel mensen hoor je daar niet over
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor cremalover » zo 02 aug 2020, 09:10

Waarom toch geen buisje onder aan de boiler gemaakt af fabriek met een kraantje?
Zo makkelijk.
Ik denk dat de fabrikanten een lijst hebben van alle extra's die een breed spectrum van klanten graag zou willen hebben, maar dan wel zonder dat de prijs omhoog moet

1) extra kraantje
2) alles makkelijk bereikbaar
3) liefst digitale dingen erin die veel mogelijkheden bieden, nooit stuk gaan en makkelijk en goedkoop online te vinden zijn als het toch kapot gaat
4) alles compacter zodat het makkelijker in de keuken past, maar zonder dat de boiler kleiner wordt en liefst een flinke stoomboiler erbij
5) geen vierkante glimdoos maar een hele aparte vormgeving, iets unieks dat toch heel veel mensen leuk vinden en zonder dat het extra duur wordt

en dan valt het kraantje al snel af want erg veel mensen hoor je daar niet over
Het zou je verbazen als je googelt op boiler leeg maken.
Kom het toch wel vaak tegen.
Ik denk dat de kosten voor een fabrikant niet erg hoog zullen zijn.
Een koper buisje van 50 cent.Een kraantje van 5 euro.
En 5 minuten werk.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor fransg » zo 02 aug 2020, 10:29

Het zou je verbazen als je googelt op boiler leeg maken.
Kom het toch wel vaak tegen.
Ik denk dat de kosten voor een fabrikant niet erg hoog zullen zijn.
Een koper buisje van 50 cent.Een kraantje van 5 euro.
En 5 minuten werk.
Ik denk niet dat ik jou kan overtuigen, dus ik geef je graag gelijk.

Maar als je gelijk zou hebben, zou het logisch zijn dat verreweg de meeste fabrikanten de tapkraan hadden ingebouwd in hun modellen.

Bij dergelijke discussies moet ik telkens denken aan de historische middag van 10 juni 1993 dat Huib van Krimpen een lezing gaf voor het illustere NTG, in het gebouw van de KNMI te De Bilt. (zie https://www.ntg.nl/maps/11/14.pdf) Een jeugdige toehoorder stak zijn hand op en zei dat naar zijn inzicht links-en-rechts-uitvullen van tekst niet beter is dan links uitvullen. Van Krimpen antwoordde heel hoffelijk, zeggende dat de jongeman wellicht gelijk had, maar dat daarbij wel moest worden opgemerkt dat in 500 jaar geen enkele typograaf van enige naam het met hem eens was geweest.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor Pti » zo 02 aug 2020, 12:42

Ik heb ooit op een computer beurs tegen een ontwikkelaar van moederborden gezegd dat ik niet begreep waarom -als het maar enkele centen duurder is- ze niet elke PCB zwart maken. Ik kreeg nors toegesnauwd dat ik niets begreep van (massa) productie...

Leuke sidenote is dat de spotgoedkope Lelit maraX en schreeuwend dure KvdW speedster beide voorzien is van een aftapkraantje. Bij de maraX zelfs eenvoudig toegankelijke via een luikje onder de machine. Maar het is nou niet echt de feature die men gelijk in de brochure zou vermelden.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor fransg » zo 02 aug 2020, 12:48

Ik kreeg nors toegesnauwd dat ik niets begreep van (massa) productie...
Nors toesnauwen is ook niet iets dat ik zou willen voorstellen als de juiste benadering.
Leuke sidenote is dat de spotgoedkope Lelit maraX en schreeuwend dure KvdW speedster beide voorzien zijn van een aftapkraantje.
Het kostenaspect speelt duidelijk niet mee bij de beslissing om zoiets wel of niet in te bouwen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor Keyser » zo 02 aug 2020, 13:11

-
Laatst gewijzigd door Keyser op zo 02 aug 2020, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor Pti » zo 02 aug 2020, 13:28

Ach ik heb het nooit zo storend gevonden om voor onderhoud een fitting los te draaien en de boiler met een slangetje leeg te hevelen. Een goed werkende machine tap je zo goed als leeg via de heetwatertap en dat is dit geval nog altijd ruim voldoende.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor cremalover » zo 02 aug 2020, 14:09

Ach ik heb het nooit zo storend gevonden om voor onderhoud een fitting los te draaien en de boiler met een slangetje leeg te hevelen. Een goed werkende machine tap je zo goed als leeg via de heetwatertap en dat is dit geval nog altijd ruim voldoende.
Ok.
Ieder zijn ding.
Voor mij zou het een aankoopbepalend criterium zijn bij aanschaf van een nieuwe machine. Ik heb het niet over een ding a la Cremina of Export dat je op zijn kop boven dewasbak houdt maar over machines van enig formaat en gewicht.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor fransg » zo 02 aug 2020, 14:16

Na hun dood roept men vervolgens hoe fantastisch en betekenisvol deze persoon was voor de ontwikkeling binnen hun werkveld.
Kun je enkele voorbeelden geven?

Ik zag laatst een goed fragment van "Zomergasten" van een paar jaar terug.

Aan tafel zat Galileo en de presentator zei "wat gewéldig dat jij in je dooie eentje tegen de Gevestigde Orde in ging, zó gaaf man, en had je gelijk of niet?! Ja toch!" waarop Galileo heel bescheiden antwoordde dat hij best wel had geaarzeld om die zaak destijds door te zetten "ik zat er heel dubbel in want weet je, ik nam het niet op tegen wetenschappers maar tegen een stel katholieken en dat is toch wat anders, ik had gewoon gelijk en dat wisten zij ook wel. Wat mij bijna had tegengehouden is het effect ervan op anderen. Want voor je het weet denkt elke gast met een raar idee ik ben de enige DUS heb ik gelijk, net als Hij! en dat is zulke onzin, dat wilde ik eigenlijk niet op mijn geweten hebben. Ik heb immers tal van proeven gedaan en berekeningen uitgevoerd tot ik zeker wist waar ik het over had terwijl straks mogelijk al mensen denken Mij te zijn zodra hun "iets te binnen schiet" of ze "hebben wat op youtube gezien" en hebben het dan zogezegd ontdekt -- men moet er niet aan denken."
Laatst gewijzigd door fransg op zo 02 aug 2020, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron