Cormorant cr600 vs bullet allio

youssef88
Berichten: 118
Lid geworden op: di 10 mei 2022, 21:40

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor youssef88 » wo 30 nov 2022, 19:01

Ik vind de import taxes hoog (21% toch) ? voor de C...
dus stel is 2500 .... 21 %...
das 550 euro zeg maar waarde verloren direct al.. dan valt de C voor mij af
Voor beide machines moet je toch gewoon BTW betalen?

Ik zie ook niet de 'verloren waarde' van de machine als je BTW betaalt. Je haalt 'm niet voor de verkoop dus wat voor 'waarde' die heeft zal je worst wezen toch?

Gewoon goeie bonen bij een brander halen is altijd voordeliger ;-)

Zelf branden is een bijzonder interessante spannende en leuke manier om geld te verspillen ;-)
de AB is gewoon in NL (koepoort) te koop!

haha, nja als je echt gaat kijken over 6/7 jaar koffie drinken... dan ben je met zelf branden voordeliger uit ;)

maar het is vooral t laatste, het uitbreiden van een passie, hobbie, en soory liefde ;)
Londonium L R 24 + niche zero

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor Ypuh » wo 30 nov 2022, 19:36

Ik kwam op 10-12 jaar, en dat was nog zonder alle accessoires, tests, energie, onderhoud en koffiezakken etc. Er zit helaas geen verdienmodel achter je eigen koffiebranden :lol:.

Je kunt de kosten misschien nog een beetje dekken door ook wat bonen te verkopen aan vrienden en/of familie, maar als je het branden leuk vindt dan zie je dat ook gewoon als leer-ervaring en geef je het al snel cadeau.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 30 nov 2022, 22:18

T zijn aangespoelde Zuid-Afrikanen bij cormorant, geen engelsen. Man en vrouw

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 30 nov 2022, 22:22

Hier trouwens nog een roast along op de cormorant cr600
https://youtu.be/q8keVeXSuxU

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor Ypuh » wo 30 nov 2022, 22:24

Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 30 nov 2022, 22:26

Ik weet niet of @ErikW nog de zijne heeft/gebruikt. Wie weet heeft hij het te druk?

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor kilo » wo 30 nov 2022, 22:38

Als iemand wil beginnen met het zelf branden van koffiebonen en mij advies zou vragen hoe daarmee te beginnen, zou ik zeggen;
Begin met een Behmor, Gene of iets vergelijkbaars. Probeer het uit, kijk of het je boeit, of je de tijd erin wil stoppen. Dan blijkt na enige tijd vanzelf of zelf branden niks voor je is of dat je behoefte krijgt aan iets groters, professionelers. Dan verkoop je de Behmor, koop je een Cormorant en start je daarmee met een behoorlijke dosis ervaring.
Maar dat was de vraag van de TS natuurlijk niet.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor Ypuh » wo 30 nov 2022, 22:51

Denk dat mensen daarin verschillen. Zelf ben ik nogal veeleisend en handig genoeg om e.e.a. uit te zoeken en zo snel op te pakken. Zou er dan ook snel voor kiezen om te upgraden. Toegegeven; je verliest ook weinig aan een geleidelijke opbouw, maar het voelt soms onnodig. Een Bullet of iets vergelijkbaars geeft je meer om mee te spelen (data!!!) en als dat niet bevalt, raak je het machientje wel weer kwijt. Een Behmor of Gene biedt niet iets wat je niet ook op een Bullet kunt leren.

Vaardigheid opbouwen is nooit verkeerd lijkt me, maar in de koffiewereld heb ik het gevoel dat des te meer je uitgeeft; des te makkelijker het wordt. In die zin is het omgekeerd t.o.v. vele andere hobbies die vaak complexer worden naarmate je meer uitgeeft, waar koffiemachines je doorgaans meer uit handen nemen. Ook kosten foute keuzes in andere meer; een luxe PC, audioinstallatie, motor of racefiets is nog maar de helft waard de dag nadat je het koopt. Een Bullet krijg je nog 80% voor.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor bobbee » do 01 dec 2022, 01:10

Op marktplaats staan vaak vele espresso machines en malers, allemaal mensen die denken met zulke spullen wel even een goede koffie te zetten. En dan komt het aan op enthousiasme en moeite doen om het te leren. Veel hebben daar geen zin in en knallen het spul hagelnieuw in de verkoop.
Zo'n zelfde effect kun je hebben met het branden van koffie.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Cormorant cr600 vs bullet allio

Berichtdoor Ypuh » do 01 dec 2022, 09:49

Op marktplaats staan vaak vele espresso machines en malers, allemaal mensen die denken met zulke spullen wel even een goede koffie te zetten. En dan komt het aan op enthousiasme en moeite doen om het te leren. Veel hebben daar geen zin in en knallen het spul hagelnieuw in de verkoop.
Zo'n zelfde effect kun je hebben met het branden van koffie.

Sssssshht, niet te hardop waarschuwen :P .
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron