ik zoek een andere brander:?:

edlinssen
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 okt 2016, 22:55
Locatie: Den Haag

ik zoek een andere brander:?:

Berichtdoor edlinssen » wo 19 okt 2016, 00:17

Ik hoop op dit mooie forum te slagen in het vinden van een andere brander. Gebruikt of klein defect hoeft geen bezwaar te zijn.
Ik heb na jaren mijn, ooit bij 'Ongebrand' in Lieren aangeschafte, Haerthware Precision Roaster(tje) weer opgegraven....
Deze blijkt niet meer betrouwbaar te werken, de reden dat ik een vervanger zoek. Ik was er in zijn betere dagen niet ongelukkig mee. Het is een lucht-roaster, geschikt voor ik denk 250 gram.
Heeft een van de forumleden misschien spijt van zijn aanschaf of heeft hij of zij zijn 'Gene' vervangen wegens upgrade, wil ik graag weten
of ik hem ik hem over zou kunnen nemen.
'

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: ik zoek een andere brander:?:

Berichtdoor @3aan » wo 19 okt 2016, 00:59

Zou het misschien een 90 gram brandertje kunnen zijn? als je dat eerst eens probeert op standje 5 a 6? zou zomaar weer willen werken en om de andere branding goed ontdoen van vliesjes (chaf) . . .

Of anders zou ik hem voor een zacht prijsje over willen/kunnen nemen?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

edlinssen
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 okt 2016, 22:55
Locatie: Den Haag

Re: ik zoek een andere brander:?:

Berichtdoor edlinssen » wo 19 okt 2016, 01:52

Dag @3aan!

Dank voor je reactie.
Ik zal eerst jou advies opvolgen. Hij is wel brandschoon. Wat die 90gram betreft, het zou best kunnen. Ik heb de laatste keren 100 grammen gebrand. Met gevolg dat de bonen niet erg goed gehusseld werden. Herinner me ook niet dat ik er ooit 250 gram in geroosterd heb. Ik zal hem op stand 6 proberen. Laat je het resultaat weten. Ga de hanleiding proberen te vinden, laatst gebruikt ik denk tien jaar geleden.

De storing welke het brandertje vertoont is dat hij direct na het opstarten in een fout modus gaat. Beide lichtjes gaan knipperen en hij start de koel-fase. Wanneer ik dan vervolens de stoptoets indruk gevolgd door de srarttoets, gaat hij weer verder met verwarmen.
Deze routine herhaalt zich enkele keren, totdat hij uiteindelijk het programma vervolgt en de gehele cyclus afwerkt. Alleen de tijd is dan opnieuw gaan aftellen vanaf de laatste handstart.
Dus ik kan zo goed en zo kwaad als het gaat mijn boontjes wel op kleur krijgen, moet echter het machientje scherp in de gaten houden....

Ik hou je op de hoogte, groeten'
Ed

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: ik zoek een andere brander:?:

Berichtdoor @3aan » wo 19 okt 2016, 11:15

Ik heb ook zo'n machientje kortgeleden van iemand overgenomen, echter is daar de glazen kan enigzins gebarsten onder het handvat, als die van jou het dus toch niet blijkt te doen zoals die het zou moeten doen, wil ik hem overnemen, for parts only. ;-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron