Thermo koppel

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Henrom » di 22 jan 2019, 21:31

Zoals ik al vermoedde is hier dus helemaal niks "mis" die probes meten logischerwijs gewoon anders.

Iemand het roast magazine artikel over probes bij de hand voor Henrom?
Houd me aanbevolen voor dit artikel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Marcje » di 22 jan 2019, 23:35

Ik had met het Mastech thermokoppel op dezelfde plaats als jij ook een TP van rond de 30sec. Met een dikkere (duplex) probe ging het met dezelfde temperatuur settings naar plm 2min20. Totaal andere grafiek dus, maar de boontjes doorliepen in feite wel hetzelfde proces. Soort en plaats van het thermokoppel is dus nogal bepalend voor wat Artisan weergeeft. Heeft daarom ook weinig zin om grafieken van verschillende branders met elkaar te vergelijken.

Wat voor diameter probe heb je besteld? Ik heb 6mm (omdat dat ook de dikte was van de brander eigen probe), maar buikgevoeltechnisch is dat toch wat aan de dikke kant. Hij reageert wat traag...
dus...

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Henrom » wo 23 jan 2019, 05:52

Ik had met het Mastech thermokoppel op dezelfde plaats als jij ook een TP van rond de 30sec. Met een dikkere (duplex) probe ging het met dezelfde temperatuur settings naar plm 2min20. Totaal andere grafiek dus, maar de boontjes doorliepen in feite wel hetzelfde proces. Soort en plaats van het thermokoppel is dus nogal bepalend voor wat Artisan weergeeft. Heeft daarom ook weinig zin om grafieken van verschillende branders met elkaar te vergelijken.

Wat voor diameter probe heb je besteld? Ik heb 6mm (omdat dat ook de dikte was van de brander eigen probe), maar buikgevoeltechnisch is dat toch wat aan de dikke kant. Hij reageert wat traag...
Standaard met de brander kwam een 6mm ronde tc die aan de pid is aangesloten. Ik heb nu in bestelling een dual die dezelfde afmetingen heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Marcje » wo 23 jan 2019, 07:11

Standaard met de brander kwam een 6mm ronde tc die aan de pid is aangesloten. Ik heb nu in bestelling een dual die dezelfde afmetingen heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dat was ook mijn afweging om een 6mm probe te nemen.
Heeft de Garanti een PID regelaar voor de brander? (ik dacht dat je die handmatig moest bedienen)
Dat biedt dan weer veel mogelijkheden met Artisan!
dus...

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Henrom » wo 23 jan 2019, 07:36

Standaard met de brander kwam een 6mm ronde tc die aan de pid is aangesloten. Ik heb nu in bestelling een dual die dezelfde afmetingen heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Dat was ook mijn afweging om een 6mm probe te nemen.
Heeft de Garanti een PID regelaar voor de brander? (ik dacht dat je die handmatig moest bedienen)
Dat biedt dan weer veel mogelijkheden met Artisan!
Zeker. Simpel unit. Kan de temp instellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Marcje » wo 23 jan 2019, 09:32

Mooi, die kun je idd dan met Artisan laten babbelen en zo profielen draaien lijkt me.
Kun je eens een foto maken van de gasklep? Of typenummer doorgeven? Voor een toekomstig project ben ik namelijk op zoek naar een klep die je met een (PID) regelaar kunt aansturen. Dat bespaart me dan mogelijk wat uitzoekwerk
dus...

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Henrom » wo 23 jan 2019, 19:39

Mooi, die kun je idd dan met Artisan laten babbelen en zo profielen draaien lijkt me.
Kun je eens een foto maken van de gasklep? Of typenummer doorgeven? Voor een toekomstig project ben ik namelijk op zoek naar een klep die je met een (PID) regelaar kunt aansturen. Dat bespaart me dan mogelijk wat uitzoekwerk Afbeelding
Helaas zit mijn gasblok nog verstop achter wat plaatwerk. Maar ik heb een brander van polidoro.( goed merk zit ook in Remeha cv) en een vlgs mij Turks merk regelaar. Zie foto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Henrom » wo 23 jan 2019, 19:39

Mooi, die kun je idd dan met Artisan laten babbelen en zo profielen draaien lijkt me.
Kun je eens een foto maken van de gasklep? Of typenummer doorgeven? Voor een toekomstig project ben ik namelijk op zoek naar een klep die je met een (PID) regelaar kunt aansturen. Dat bespaart me dan mogelijk wat uitzoekwerk Afbeelding
Helaas zit mijn gasblok nog verstop achter wat plaatwerk. Maar ik heb een brander van polidoro.( goed merk zit ook in Remeha cv) en een vlgs mij Turks merk regelaar. Zie foto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Foto pid[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 6dce1c.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Marcje » wo 23 jan 2019, 21:58

Ik ga es zoeken, tnx!
dus...

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Thermo koppel

Berichtdoor Henrom » vr 01 feb 2019, 21:51

Mooi, die kun je idd dan met Artisan laten babbelen en zo profielen draaien lijkt me.
Kun je eens een foto maken van de gasklep? Of typenummer doorgeven? Voor een toekomstig project ben ik namelijk op zoek naar een klep die je met een (PID) regelaar kunt aansturen. Dat bespaart me dan mogelijk wat uitzoekwerk Afbeelding
Helaas zit mijn gasblok nog verstop achter wat plaatwerk. Maar ik heb een brander van polidoro.( goed merk zit ook in Remeha cv) en een vlgs mij Turks merk regelaar. Zie foto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Foto pid[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 6dce1c.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Hi Marc. Dit is de gasklep[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... cf40c6.jpg[/IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk



Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten