Tonino

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Tonino

Berichtdoor Henrom » vr 25 jan 2019, 23:03

Effe mijn frustratie kwijt2 januari jl. Toch besloten om een tonino met wila te bestellen bij Marko. Netjes omdat het moet vooruit betaald. Wordt verstuurd met DHL . Is afgehaald bij Tonino maar....geen movements. Ligt ergens in Duitsland. Aangezien de verzender in actie moet komen probeer ik met hem in contact te komen. Het telefoon nr wordt nooit beantwoordt ( ALLEEN VOICEMAIL). Terugbellen hebben ze in Duitsland niet van gehoord. Email slechts 1 keer beantwoord met sorry we zoeken het uit.
Ben er van overtuigd dat het product goed is . Maar wat een %$##$ firma is my Tonino in Duitsland. Ze moeten zich schamen!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tonino

Berichtdoor fransg » za 26 jan 2019, 13:37

Hennie,
Effe mijn frustratie kwijtAfbeelding2 januari jl. Toch besloten om een tonino met wila te bestellen bij Marko. Netjes omdat het moet vooruit betaald. Wordt verstuurd met DHL . Is afgehaald bij Tonino maar....geen movements. Ligt ergens in Duitsland. Aangezien de verzender in actie moet komen probeer ik met hem in contact te komen. Het telefoon nr wordt nooit beantwoordt ( ALLEEN VOICEMAIL). Terugbellen hebben ze in Duitsland niet van gehoord. Email slechts 1 keer beantwoord met sorry we zoeken het uit.
Ben er van overtuigd dat het product goed is . Maar wat een %$##$ firma is my Tonino in Duitsland. Ze moeten zich schamen!!
Typisch een voorbeeld van sommige consumenten die in het Internet-tijdperk gewend zijn van alles te eisen en het op een gillen zetten zodra niet onmiddellijk aan alle eisen wordt voldaan.

Zou het kunnen zijn dat je al in augustus jouw bestelling plaatste maar daarna zelf voor uitstel zorgde door twee maanden niet te reageren op emails? Ik opper maar wat.

De verzender kan na 14 dagen een onderzoek laten instellen. Voor die tijd heeft het geen zin om hard te roepen, en na die tijd is het gewoon zaak de reactie van DHL af te wachten. Ook daarbij helpt online jammeren en nogmaals mailen en bellen niet. DHL gaat echt niet hun regels aanpassen omdat jij ineens haast hebt.

Zo'n (tijdelijk) 'vastzittend' pakket is in de MyTonino jaren driemaal voorgekomen, ook dus niet iets om door van de leg te geraken. Shit happens.

De mannen van Tonino hebben voorheen weleens in zo'n geval per expresse DHL een extra Tonino verzonden, daarbij verzocht de andere terug te sturen zodra binnen, maar gek genoeg 'vergeet' de ontvanger dat dan te doen, ook al is het bewijs geleverd dat de consument er intussen twee heeft. Dus daar beginnen ze niet meer aan.

Ik neem aan dat de meesten dit wel begrijpelijk zullen vinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tonino

Berichtdoor fransg » za 26 jan 2019, 14:29

PS je had ook voor de duurdere Express service kunnen opteren natuurlijk.

Op de manier waar jij voor koos moet DHL het pakket uiterlijk binnen 4 weken hebben bezorgd. Hun onderzoek indien "er is iets mis" mag maximaal 4 weken duren. Vergoeding voor "het is kwijt, sorry" laat dan enige weken op zich wachten.

Op een forum zeggen "wat een &^%zooi" verandert hier niets aan, tenzij je een Zeer Beroemde Wereldbewoner bent.

Ook van andere bevriende leveranciers in de koffiewereld, machines, malers, hoor ik over het verschijnsel dat er een type klant is dat HEEL lang wacht met bestellen, in de aanloop naar de bestelling minstens tien emails stuurt en antwoorden krijgt, en dan, liefst bijvoorbeeld 2 dagen voor kerst, besluit te bestellen maar dan moet het ding er ook liefst VOOR kerst zijn want nu is het plots zeer urgent en alles wat er vervolgens anders loopt dan gewenst zorgt voor grote onrust en het verlangen naar ruimhartige compensatie.

DHL heeft je Tonino naar Keulen gebracht, overgedragen aan de douane en dan is het afwachten tot ze het pakket weer in handen krijgen voor de vervolgstappen.

Dit proces is al rond de duizend Tonino-zendingen prima gegaan, nu is het zaak e.e.a. even uit te laten pluizen.

Bij aanhoudende onrust dientengevolge verdient het aanbeveling om EMDR te overwegen of Mindfulness. Ik heb (om andere redenen, niet vanwege pakketpost) beide gedaan en deze behandelingen werden door het ziekenfonds vergoed, dus geen centje pijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Tonino

Berichtdoor Marcje » za 26 jan 2019, 15:21

Is allemaal zeker zo, maar is op zich geen excuus om niet op een mailtje of telefoontje te reageren; kleine moeite en neemt frustratie we bij je klanten.
En daarbij levert het in de regel positive geluiden op (bv op de fora), waardoor meer mensen geneigd zijn bij je te kopen.
Klantenklachten zijn de mooiste manier om reclame te kunnen maken!
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tonino

Berichtdoor fransg » za 26 jan 2019, 16:35

Er is gereageerd, alleen als er geen nieuws is, krijg je niet alsnog nieuws door het 3 maal extra te vragen.

En met mekkeren op het web kun je een leverancier, maar vooral ook je eigen voor schut zetten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tonino

Berichtdoor Henrom » za 26 jan 2019, 17:03

Is allemaal zeker zo, maar is op zich geen excuus om niet op een mailtje of telefoontje te reageren; kleine moeite en neemt frustratie we bij je klanten.
En daarbij levert het in de regel positive geluiden op (bv op de fora), waardoor meer mensen geneigd zijn bij je te kopen.
Klantenklachten zijn de mooiste manier om reclame te kunnen maken!
Ik begrijp dat Tonino geen invloed heeft op DHL performance. Ook dat ze na 2 weken pas actie kunnen nemen. Maar goed we zijn nu bijna 4 weken later. Ik heb 1 reactie gekregen dat het hen spijt en dat ze nu gaan kijken wat DHL aan het aanklooien is.
Ook dat is 1 week geleden. Mijn frustratie zit niet in de levertijd maar in het gebrek aan communiceren. Zoals gezegd telefonisch krijg je ze niet aan de lijn. Antwoordapparaat inspreken met het verzoek terug te bellen wordt niets meegedaan. Heb nadien e-mails gestuurd waarop niet gereageerd wordt. Dus kortom......... zo moet het niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tonino

Berichtdoor Henrom » za 26 jan 2019, 17:46

Er is gereageerd, alleen als er geen nieuws is, krijg je niet alsnog nieuws door het 3 maal extra te vragen.

En met mekkeren op het web kun je een leverancier, maar vooral ook je eigen voor schut zetten.
Tja Frans. Zeggen we hebben DHL aangeschreven en dagen niets zeggen.... dat is niet de wereld waar ik in leef.
Ik heb een inkoopachtergrond in de industrie waar otd en klanten als klanten behandelen ( ook als ze zeuren) vanzelfsprekend is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tonino

Berichtdoor fransg » za 26 jan 2019, 17:47

Ik heb 1 reactie gekregen dat het hen spijt en dat ze nu gaan kijken wat DHL aan het aanklooien is.
Dat is het nieuws inderdaad, en hard op de deur bonzen verandert daar niets aan. Zodra er wel wat te melden is hoor je dat, als je niets hoort is er geen ander nieuws.

Als je een sms van een kennis verwacht en die stuurt nog even geen antwoord, dan kun je wel hard op het scherm van de telefoon slaan maar het bericht komt daardoor niet eerder aan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Tonino

Berichtdoor fransg » za 26 jan 2019, 18:15

Zeggen we hebben DHL aangeschreven en dagen niets zeggen.... dat is niet de wereld waar ik in leef.
Je leeft gelukkig in een wereld waar jouw 'koffiepraat' makkers geduldig luisteren naar wat je zelf 'gezeur' noemt ;-)

Dus geniet er maar van en kom elke dag even je hart luchten, we zullen je antwoorden dat er geen nieuws is tot er wel nieuws is, en willen dat gerust dagelijks herhalen als je daar prijs op stelt.

Zo helpen we mekaar!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tonino

Berichtdoor Henrom » za 26 jan 2019, 18:27

Zeggen we hebben DHL aangeschreven en dagen niets zeggen.... dat is niet de wereld waar ik in leef.
Je leeft gelukkig in een wereld waar jouw 'koffiepraat' makkers geduldig luisteren naar wat je zelf 'gezeur' noemt ;-)

Dus geniet er maar van en kom elke dag even je hart luchten, we zullen je antwoorden dat er geen nieuws is tot er wel nieuws is, en willen dat gerust dagelijks herhalen als je daar prijs op stelt.

Zo helpen we mekaar!
Thnx voor reacties. Ik wacht nu leidzaam af met de steun van mijn koffiepraatmakkersAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk



Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron