Ik verwacht eerlijk gezegd weinig respons, omdat ik op dit forum nauwelijks iets terugvind over ESE servings en het subforum "Servings, pads en cups" maar 4 onderwerpen heeft waarvan de helft daadwerkelijk over cups en pads gaan en geen enkele over ESE servings. Maar ik probeer het toch.
Ik gebruik met veel plezier een Quickmill 820 en maak hiermee espresso's en americano's voor mezelf en cappuccino's voor mijn vrouw. Voor het gebruiksgemak heb ik recent een filterbakje voor ESE servings gekocht. Met ESE servings voor de koffie en een panarello/luchtmenger voor de melk kan mijn vrouw gemakkelijk zelf een cappuccino maken als ik weg ben.
Ik heb er meteen ESE servings van Jolly Caffè bij gekocht, de Classico Espresso en Decafé. Voor melkdrankjes gaat dit wel, maar ik vind ze niet zo lekker. De koffie loopt ook erg snel door, eigenlijk wordt het een lungo in plaats van espresso.
Heeft iemand ervaring met ESE servings en heeft een tip voor een goede en lekkere serving? En zijn er meer gebruikers van filterbakjes voor ESE servings in een apparaat dat bedoeld is voor gemalen koffie?
ESE servings
1Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino