Zelf nespresso cups maken

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » za 03 nov 2018, 22:28

Op verzoek van een collega die een nespresso apparaat heeft, maar mijn koffie lekker vindt ben ik op zoek gegaan naar cups ( geen refill) en zowaar ik vond iets: Capsul in
https://www.koffievoordeel.nl/capsul-in ... gKhAPD_BwE

200 stuks gekocht en aan de slag:... helaas was het geen succes.
1) in een cupje van capsul in gaat ca. 20% minder koffie in!
2) na het zetten bleek bij 30cc in het lekbakje te zitten en de koffie een slappe bak.

Contact opgenomen met de producent in Frankrijk, geeft aan dat ik naar de instructiefilm moet kijken ( wat alleen marketing is) ;)
En dat ik een goede maling moet hebben :oops:

Ben er nog niet achter, maar ik heb ergens gelezen dat apparaten dia na 2010 gebouwd zijn een kleine wijziging hebben ondergaan.
Mocht iemand van jullie ervaring hebben met dit merk of een goed alternatief weet.... ik hoor het graag

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor bobbee » za 03 nov 2018, 22:35

Als je even op AliExpress zoekt kom je verschillende soorten tegen. Van rvs en herbruikbaar tot wegwerp plastic versie met sticker om af te sluiten.
Voordeel is dat er gebruikerservaringen bijstaan en je dus kunt zien wat anderen ervan vinden.

Mocht je gaan bestellen, kies dan altijd als verzendmethode AliExpress Standart shipping. Snel binnen, bij problemen helpt AliExpress je met de klacht. En blijf onder de 22 Euro inclusief verzendkosten! Anders komen er kosten bij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » za 03 nov 2018, 22:47

Thx. Voor de tip.
Cups die ik nu heb zijn ook plastic en dicht je af met een Alu folie. RVS is de film. Daar gaat mijn interesse niet naar uit.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor bobbee » za 03 nov 2018, 22:48

Nee, zijn volledig rvs cupjes. Niet de film. Maar als je op AliExpress zoekt kom je vanzelf van alles tegen. 10 tegen 1 dat die je nu hebt ook daar worden verkocht voor weinig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » zo 04 nov 2018, 11:38

Ik zal er nog eens rondneuzen

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » di 06 nov 2018, 21:17

Heb composteerbare cups gevonden, die geschikt zijn voor Nespresso apparaten die na 2010 zijn gebouwd. Gelijk besteld… ben benieuwd.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Pti » wo 07 nov 2018, 09:23

Cupjes zijn het probleem niet. Je hebt een eigenlijk een rollermaler nodig en een nitroflush systeem, anders lukt het je nooit om de nodige TDS uit de 5gram die in een cupje gaat te persen.
Uitbesteden levert betere resultaten.

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » wo 07 nov 2018, 21:45

Ik heb geen refractormeter kan de tss niet meten. Ik heb de maling vergeleken met de maling van nespresso en vergelijkbaar gemalen. Daarnaast ook grover en fijner. Allen met een onvoldoende resultaat. Dit weekeinde cross test doen. Ik stop de koffie van de nespresso cup in de gekochte cup. En stop mijn eigen gemalen in die van Nespresso. Ben benieuwd wat er uitkomt. Letterlijk en figuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Pti » wo 07 nov 2018, 22:55

De TDS hoef je zelf niet te meten, smaak is immers veel belangrijker dan TDS.

http://kostverlorenvaart.blogspot.com/2 ... t.html?m=1

Dit naslag door Frans kan je allicht iets verder helpen. Of op zijn minst helpen door te laten zien hoe ongelofelijk knap hetgeen is dat nespresso in die cupjes klaar speelt.

Zonder rollermaler ben je eigenlijk al nergens. Vervolgens moet je de gemalen koffie in het cupje stoppen met inert gas want oxidatie is de volgende grote vijand.

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » do 08 nov 2018, 09:01

Ik heb de maling vergelijkbaar met de Kongo van Nespresso. Ik ken geen rollenmaler, als techneut kan ik mij hierbij wel iets voorstellen. Bereikt een rollermaler andere cruciale aspecten dan de fijnheid van de maling?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk



Terug naar “Servings, Pads en Cups”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron