Zijn hier mannen met een koffie cave?

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Verenjano

Zijn hier mannen met een koffie cave?

Berichtdoor Verenjano » do 25 nov 2021, 10:49

Dag allemaal,

Even iets completely different.

In het dagelijks leven werk ik als journalist, maar in mijn vrije tijd heb ik een (vind ik) leuk project lopen, samen met een fotograaf.

De naam van het project is Cave Men: we zoeken mannen met een mancave/hobbyruimte op en maken daar een mooie reportage van in woord en beeld. Ik schrijf, de fotograaf (je verwacht het niet) fotografeert. Vaak help ik mee als menselijk lampenstatief Afbeelding

Zie hier onze werken: https://cave-men.nl

We maken er uitdrukkelijk geen man bijt hond reportage van, maar komen juist met open vizier en met een combinatie van verwondering, enthousiasme en jaloezie binnen. Dat zie je ook terug in de foto’s, het gaat om een zekere cool-heid.

Het project heeft vanwege Corona enige tijd stilgelegen, maar we zijn voorzichtig weer op zoek naar nieuwe deelnemers.

Nu zijn zowel de fotograaf als ik gek op koffie en kan ik me zomaar voorstellen dat hier mannen zijn die een speciale koffie kamer of bijvoorbeeld een plek om te branden hebben. Vandaar dit bericht. Heb je zoiets en lijkt het je leuk om eens mee te doen (kan natuurlijk ook als Corona weer een beetje beter onder controle is), schroom dan niet en stuur mij een PB. Ook bij vragen.

PS: Ook caves met een ander thema vinden we leuk, dus tips zijn altijd welkom!

Ben benieuwd!

Groeten,

Thomas
Rocket Cellini | La Pavoni Europiccola 1989 | Arrarex Caravel 3.1 | Fiorenzato T80

bobbee

Re: Zijn hier mannen met een koffie cave?

Berichtdoor bobbee » do 25 nov 2021, 10:58

Wat leuk!

Hier staat alles in de keuken en schuurmachines enzo, dus geen specifieke plek helaas.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 25 nov 2021, 11:45

Mooie website met verhalen!

Goed dat je de mensen niet vreselijk voor schut zet zoals vandaag de dag doorgaans de bedoeling is met zulke interviews in de media.
LONDINIUM R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - Pavoni - FZ94 - Tonino

Ypuh

Berichtdoor Ypuh » do 25 nov 2021, 12:10

Haha, wat gaaf! Leukste bijdrage van de dag.

Hier ook geen cave helaas. Er staat hier wel vanalles -met name wieler gerelateerd-, maar dat noemen ze gewoon een appartement.
Rocket Mozzafiato Evoluzione R - Eureka Mignon XL

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 25 nov 2021, 12:35

Ik heb ook een gewone woonkamer, weliswaar met slechts een stoel en verder espressomachines, koffiemalers, grote koffiebrander, maar ook een aantal gewone 50-70 jaar oude leger-kortegolfontvangers zoals bijna iedereen tegenwoordig wel heeft staan en bovendien houd ik niet van bezoekers ;-)
LONDINIUM R24 - etzMAX - Baratza Forté - COMPAK R120-> GRRR - Mignon XL - Pavoni - FZ94 - Tonino

Verenjano

Berichtdoor Verenjano » do 25 nov 2021, 14:10

Bedankt voor de leuke reacties!
Rocket Cellini | La Pavoni Europiccola 1989 | Arrarex Caravel 3.1 | Fiorenzato T80

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » do 25 nov 2021, 14:55

Ik heb ook een gewone woonkamer, weliswaar met slechts een stoel en verder espressomachines, koffiemalers, grote koffiebrander, maar ook een aantal gewone 50-70 jaar oude leger-kortegolfontvangers zoals bijna iedereen tegenwoordig wel heeft staan en bovendien houd ik niet van bezoekers ;-)

Kortom, alle redenen om eens bij Frans langs te gaan :arrow:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » do 25 nov 2021, 15:00

Leuk project en leuke verslagen, zeg.

Ik heb geen cave; ik rommel het hele huis door met m'n projectjes.... :mrgreen:
Totdat Swambo weer eens ingrijpt :ugeek:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 25 nov 2021, 15:26

Kortom, alle redenen om eens bij Frans langs te gaan :arrow:
Nee
Ik geniet van mijn rust :-)

omeCo

Berichtdoor omeCo » do 25 nov 2021, 15:31

Een cave zul je misschien niet snel vinden maar we zitten toch allemaal wel minstens op een koffierots. Is ook van steen.
De ene rots is wat groter of hoger dan de andere maar zonder uitzondering stoomt, blaast, gloeit en glimt onze rots.
Bij ‘gewone’ mensen vind je op de plek van onze rots een Senseo, een nespresso met een melkopschuimer en verder een blender, sapcentrifuge, een kitchenaid apparaat of gewoon een leeg aanrecht.

Wij hoeven geen cave. Wij zitten prima op onze koffierots.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “De Huiskamer”