Leuke sieradendoos gemaakt

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Leuke sieradendoos gemaakt

Berichtdoor @3aan » vr 17 mei 2019, 01:29

nogal ja. vind niet erg daan dat je me doosje topic claimt hoor :) maar puur technisch gezien is dat geen doorzichtige slijpmachine. Wel mooi apparaat een verkeerd manier van mes erop zetten en je word zelf gefilleerd denk ik. Daarom heb ik een Tormek T8 clone met de Tormek houder set om mijn messen te slijpen. Hoef het niet te zien want je draait het mes op en de snede wordt mooi 30 graden of hoe ik het ook af stel. Hier slijp ik mijn beitels ook op die ik weer mooi op het houten kistje heb laten botvieren om de scharniertjes erin te kunnen verzinken.
Ik heb niet beweerd dat het een "doorzichtige" slijpmachine is.

Het apparaat is ontwikkeld om vooral beitels zoals schaafbeitels goed te kunnen slijpen je ziet namelijk het slijpproces direct op de snede, ik gebruik hem als industrieel lampje, heb er wel de vleesbijl en een houtbijltje perfect op geslepen, je ziet namelijk het hele snijvlak zodat je niet met een scheef bijltje zit, geen schaats in dit geval . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Leuke sieradendoos gemaakt

Berichtdoor mutsje » vr 17 mei 2019, 20:25

Dus je slijpt met de beitel van de onderkant terwijl je er naar kijkt? Wel een interessant principe, nog nooit gezien. Ik dus alles in een houder en dat glijd langs een stang en is op x aantal graden afgesteld.Beitels worden wel hol geslepen maar dat maakt niet zoveel uit voor den werking. Onlangs mooie inca lintzaag gekocht , bijna compleet op de stopstang na. Dus kan stammetjes van 15.5 cm zagen en deze met figuurzaag bewerken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Leuke sieradendoos gemaakt

Berichtdoor @3aan » vr 17 mei 2019, 21:27

Inca? mooi!

Welk type?

Toen ik nog koffers maakte had ik een kantelbaar zaagtafeltje van Inca, heel mooi maar vooral ingewikkeld af te stellen, heb hem met achteruit manouvreren ondersteboven gelopen, kon die niet tegen, was er nieteens rouwig om, aan een hobbyist gegeven die er nog heil in zag.

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Leuke sieradendoos gemaakt

Berichtdoor mutsje » za 18 mei 2019, 11:12

De Inca Euro 260. 15.5 cm zaaghoogte , lengegeleider erbij, gradengeleider erbij. Alleen de stop mist zoals al gemeld. Deze kan ik zelf wel maken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Leuke sieradendoos gemaakt

Berichtdoor @3aan » zo 19 mei 2019, 16:58

De Inca Euro 260. 15.5 cm zaaghoogte , lengegeleider erbij, gradengeleider erbij. Alleen de stop mist zoals al gemeld. Deze kan ik zelf wel maken.
Wat bedoel je met "de stop" het is wel een behoorlijke machine! Ik dacht dat je niet alteveel ruimte had? Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Leuke sieradendoos gemaakt

Berichtdoor mutsje » zo 19 mei 2019, 20:13

Heb ik ook niet :) maar als je alles op wielen monteert kan je heen en weer rijden. Dus de vandiktebank en lintzaag staan op wielen en rol ik door de krappe schuur heen of rol ze naar buiten.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron