Bicicleta / racefiets

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
WaalBarista
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 09:19

Bicicleta / racefiets

Berichtdoor WaalBarista » za 09 nov 2019, 16:31

N.a.v. het voorsteltopic, bijt ik het spits af: Mijn De Rosa XS, Campagnolo afgemonteerd. Deze Italiaan staat in de garage. In de keuken staan twee andere Italianen: Een Rocket R58 en een Eureka Atom.

Afbeelding

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 09 nov 2019, 16:38

N.a.v. het voorsteltopic, bijt ik het spits af: Mijn De Rosa XS, Campagnolo afgemonteerd. Deze Italiaan staat in de garage. In de keuken staan twee andere Italianen: Een Rocket R58 en een Eureka Atom.

Afbeelding
Poeh hee, een heuse DeRosa met Bora velgen Campa superrecord, mooi werkAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding"with a rocket you'll be faster" heb je wel tot het atoom uitgevoerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor fransg » za 09 nov 2019, 18:55

Super fraai ding!

Als ik ineens "Geld" had met hoofdletter G dan zou ik voor de aardigheid een Stromer ST5 nemen, gewoon om af en toe een beetje mee te toeren. Is misschien volgens sommigen niet strikt genomen een racefietsje, maar wel nog steeds een fiets.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 09 nov 2019, 19:16

Super fraai ding!

Als ik ineens "Geld" had met hoofdletter G dan zou ik voor de aardigheid een Stromer ST5 nemen, gewoon om af en toe een beetje mee te toeren. Is misschien volgens sommigen niet strikt genomen een racefietsje, maar wel nog steeds een fiets.
Kostbare E-bike! In Rotterdam aan de Kaap zit in de Fenixloods die o.a. dit merk verkoopt. Niche markt! Hoe mooi die fietsen mogen zijn, vandaag voor het eerst een plaatje van een gerestaureerde Faema nettuno gezien. Krijg het niet meer uit mijn hoofd. Heb gelijk boek besteldAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor fransg » za 09 nov 2019, 20:17

Kostbare E-bike!
ja, is al peperduur in de kale simpele basis-versie en met de broodnodige extra's als een beetje vedering in de voorste bevorking en onder de zitvlakophanging ben je al snel even duur uit als met een nette luxe gezinswagen.

Ik vermoed ook dat de ST5 beziters voornamelijk wat gezette grijsaards zijn, zoals ik, opa's die nog een jaartje of wat een klein beetje jong willen doen met hun hartmedicatie in het zadeltasje.
een plaatje van een gerestaureerde Faema nettuno gezien. Krijg het niet meer uit mijn hoofd.
Bij pti / https://www.vintage-espresso-machines.nl/ even melden dat je er graag zo een wil, of bij Henk Langkemper vragen of hij er enkele over heeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 09 nov 2019, 20:23

Denk dat een Stromer goedkoper is. Hou het nog maar even bij de Rocket R58. Nog geen (financiele) ruimte, maar er smeult onderhuids een levermasjien-behoefte. De veenbrand nog maar even voorkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor fransg » za 09 nov 2019, 21:57

Denk dat een Stromer goedkoper is
Ik denk het niet ;-)

Hier is een fimpje dat wel van pas kan komen. Een man die getrouwd is met iemand die zegt "maar je HEBT toch al een fiets!?" kan dat filmpje aan de dienstdoende levensgezel laten zien en dan begrijpt diegene onmiddellijk dat zoiets, ongeacht te prijs, zo spoedig mogelijk zonder enig verder overleg dient te worden aangeschaft.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » zo 10 nov 2019, 02:11

Dat laatste herken ik. Wanneer er voor een echte Afbeeldinguitdaging gegaan wordt:

https://youtu.be/8HRpVV_x3N4


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Powerreserve » zo 10 nov 2019, 09:55

N.a.v. het voorsteltopic, bijt ik het spits af: Mijn De Rosa XS, Campagnolo afgemonteerd. Deze Italiaan staat in de garage. In de keuken staan twee andere Italianen: Een Rocket R58 en een Eureka Atom.

Afbeelding
Prachtige Italiaanse spulletjes Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » zo 10 nov 2019, 10:15

Dit fietsje, naast een aantal ander type fietsen, niet te vergelijken met de De Rosa, heb ik zelf al een flink aantal jaren. Hangt in mijn kantoorkamertje. De zithoek schreeuwt recreatief rijden uit en Michelin om de tailleAfbeelding. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gilleko B. op zo 10 nov 2019, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron