Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor cremalover » zo 12 jan 2020, 11:55

Als ik het zo lees zijn de meeste mensen erg enthousiast over vast water en afvoer. Ik vind het zelf geen enkel probleem om om de dag het reservoir opnieuw te vullen en de lekbak af en toe te legen. Als deze kleine handeling mij veel geld scheelt in de aanleg van de keuken zie ik de meerwaarde er niet echt van in. Zeker als je bedenkt dat ik speciaal hiervoor kastruimte moet opofferen voor een anti-kalk filter en water + afvoer moet gaan aanleggen naar het kookeiland...

Ik ga wel met de keukenzaak bespreken of er op een mooie manier 2 stopcontacten gemaakt kunnen worden zodat we de apparaten eventueel op het eiland kunnen zetten zonder dat de snoeren al te veel in het zicht lopen.

Ik houd jullie wel op de hoogte van de vorderingen mocht dat op prijs worden gesteld.
Een tip.
Zorg dat die stopcontacten allemaal een eigen groep hebben.
Bij mij heeft alle keukenappsratuur een eigen groep maar de stopcontacten boven het blad staan op een groep.
Voor een mixer en en fillterapparaatje geen provleem.
Bij mij staat nu echter een 2000 Watt espressoding.
Als ik een tosti wil maken moet ik mijn espressoapparaat uitzetten anders slaat na twee minuten de zekering om.
Lastig.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor Pti » zo 12 jan 2020, 11:58

Dat is inderdaad zéker een goede tip!! FF melden waar die extra stopcontacten voor zijn.

Je het ook mooie inbouw contacten voor in het aanrechtblad, die zijn ook handig als je op het eiland met apperatuur wil werken die daar geen vaste plaats krijgt. Zoals een mixer/sapcentrifuge of broodbakmachine ofzo.

Musicus
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 feb 2019, 13:31

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor Musicus » zo 06 dec 2020, 16:08

Het heeft even geduurd, maar de verbouwing zit er op. Ik dacht, laat ik het resultaat maar even posten, ik heb zelf altijd een hekel een topics waar het resultaat niet van is geplaatst.
Uiteindelijk gekozen om de Cellini naast de gootsteen te plaatsen. Dan zit je handig qua kraan, afvalbak en stroom en de snoeren zitten niet in het zicht.

Opmerkelijk ook hoe goed de tekening uit de openingspost overeenkomt met het uiteindelijk resultaat.
DSC_0096.jpeg

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor Pti » zo 06 dec 2020, 18:44

mooi!!!

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor Dirk Jan » zo 06 dec 2020, 18:53

Ziet er strak uit!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor Marcje » zo 06 dec 2020, 19:33

Netjes. Heb je hem nog op vast water en -afvoer gezet?
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor bobbee » zo 06 dec 2020, 23:55

Mooi!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Musicus
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 feb 2019, 13:31

Re: Plek espresso apparaat in nieuwe keuken.

Berichtdoor Musicus » ma 07 dec 2020, 16:19

Netjes. Heb je hem nog op vast water en -afvoer gezet?
Nee. De plannen waren ondertussen al gemaakt en de Cellini was daar ook nog niet op toegerust. Dus gewoon iedere avond het reservoir even vullen en af en toe de lekbak even legen. Kleine moeite.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron