Vlees eten... of niet?

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!

Hoe ziet jullie vleesconsumptie er uit?

Ik eet nagenoeg iedere dag vlees
6
30%
Ik probeer een paar dagen in de week geen vlees te eten
10
50%
Ik ben vegetarisch en eet geen vlees en vis
4
20%
Ik ben veganistisch en vermeid alle dierlijke producten
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 20
Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Vlees eten... of niet?

Berichtdoor Marcje » ma 17 aug 2020, 12:19

En dat terwijl aardgas een van de minst vervuilende energiebronnen is...
dus...

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Vlees eten... of niet?

Berichtdoor Newbeanie » ma 05 okt 2020, 12:03

Wat een leuke poll, en wat een goede reacties!
Ik eet zelf ook geen vlees. Dit van het ene moment op het andere: een kennis had een stukje Franse worst in de ijskast achtergelaten na twee maanden bij me logeren en ik dacht 'niet verkeerd!'. Ik pakte het op en het stond me opeens zo tegen... Ik werd er heel triest van en voelde dat ik niet al het lijden van die dieren wilde eten, hun lijden, hun pijn. Ik heb het stukje weg gegooid en heb nooit meer vlees gegeten, een keer zat het ergens in, wist ik niet, en toen ik dat doorhad heb ik niet door gegeten, en een paar jaar geleden probeerde ik het en werd er niet goed van, echte golven van weerzin en misselijkheid.
Voor mij geen vlees meer. Dat lijden wil ik niet eten, ik wil niet aan de vleesindustrie meewerken.
Ik eet nog wel vis :( Maar dat wil ik ook afbouwen want ik werd laatst onwel van die gigantische Chinese armada die de hele oceaan leeg aan het vissen is momenteel. De schoften. Ik word daar zo boos van, en ondertussen alles kapot trekkend onder water. Ik spuug echt vuur.
Maar voor de rest ben ik redelijk peaceful 😇

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Vlees eten... of niet?

Berichtdoor Newbeanie » ma 05 okt 2020, 12:04

Oh ja, en het is 'ik ben vegetariER' en niet 'ik ben vegetarisch': het eten van de vegetariër is vegetarisch 😊


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron