Gebrand aan een Gene Café...

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Keyser » do 09 jul 2020, 17:30

Jeetje wat naar zeg. Ik vind het altijd maar moeilijk te begrijpen dat mensen tot zoiets in staat zijn.
Staat de advertentie nog online? Dan zijn we gewaarschuwd.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor cremalover » do 09 jul 2020, 17:38

Toen ik mijn laatste Cremina verkocht aan iemand in Aken moest ik nog wat spullen nasturen. Netjes met track en trace gedaan. Nooit aangekomen. Soms gaat het gewoon fout.

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Keyser » do 09 jul 2020, 17:41


Toen ik mijn laatste Cremina verkocht. Soms gaat het gewoon fout.
Precies! Nooit meer doen!Afbeelding




Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor we tigers » vr 10 jul 2020, 09:18

Een Cremina moet je gewoon naar Breda sturen. Zorg ik wel dat ik thuis ben die dag ;)

Het Gene avontuur is nu een duur geval van vette pech. Ik zoek en spaar maar weer verder.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

rickroast
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 dec 2018, 14:42

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor rickroast » vr 10 jul 2020, 13:45


Toch gaat er wel ergens een lichtje bij me branden en komt het me bekend voor van iets wat ik gelezen heb over iets soortgelijks met een Gene. Ik zal eens kijken of ik kan terugvinden wat dat was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Klopt inderdaad. In het ‘gespot’ topic is ook al een (paar?) keer een gene café gemeld van een dubieuze adverteerder die onder meerdere namen telkens dezelfde Gene Café aanbiedt. Op een gegeven moment heb ik er een sport van gemaakt een paar keer per week te zoeken op koffiebranders en telkens deze advertenties te rapporteren. Het is daarna ook een poos rustig geweest volgens mij, echter is hij of zij nu dus weer actief als het dezelfde persoon betreft..
Erg slinks aangezien het een product is waarbij je het helemaal niet verwacht.

Bij marktplaats kijk ik zelf altijd naar het aantal jaren actief, eventuele goede ervaringen en een door marktplaats gecheckt nummer en rekeningnummer. Het geeft allemaal wellicht nog steeds geen garanties dat je het product daadwerkelijk ontvangt, maar het verkleind het risico.

Hopelijk helpt je aangifte en zie je ooit nog je geld terug!

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Pti » za 11 jul 2020, 10:46

Flinke domper, de tijd van "goed vertrouwen" is op marktplaats in vrijwel iedere categorie helaas passé...

Ik ben laatst zelfs via bol.com getroffen door een oplichter. Het was geen "to good to be true" prijs, het was wel een nieuwe (maar geverifieerde) verkoper waar een adres van bekend was die zich had aangemeld als partner op het bol.com partnerplatform.

De fraude was precies zo uitgestippeld dat mensen aan het einde van de maand iets bestelde. En met de hulp van een vals track and trace nummer werd de zending keurig aangemeld voor verzending. Met tussendoor een feestdag en twee weekenden had de verkoper zijn uitbetaling van bol.com al ontvangen voordat ik als koper, die allang al onraad rook, officieel bezwaar kon maken.

Uiteraard krijg je via bol.com netjes je geld terug en zijn zij uiteindelijk de gedupeerde, maar je bloed gaat er toch een beetje van koken!

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor GuidovW » za 11 jul 2020, 12:13

Toen ik mijn laatste Cremina verkocht aan iemand in Aken moest ik nog wat spullen nasturen. Netjes met track en trace gedaan. Nooit aangekomen. Soms gaat het gewoon fout.

Kijk es in de vijver, bij de laptop en de 2 gsm’s. :lol: :mrgreen:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

rvdb20
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 08:57

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor rvdb20 » wo 26 aug 2020, 15:36

Mocht je nog een betrouwbare Gene of Behmor weten; ik hou me aanbevolen.
Heb je inmiddels al een Gene Café? Ik heb er een te koop...

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor we tigers » wo 26 aug 2020, 15:53

Ik heb inmiddels een brander. Ik heb een BocaBoca 250 gekocht.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Newbeanie
Berichten: 52
Lid geworden op: za 17 aug 2019, 19:19

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Newbeanie » zo 20 sep 2020, 16:04

Ik lees dit nu pas. Wat een enorme rotstreek en wat triest.
En ja, helaas, Marktplaats is een vrijplaats voor oplichters geworden.
En ook via Bol gaat het vaak fout, vroeger was dat anders maar met al die tussenleveranciers.
Een van mijn klanten is flink opgelicht met software van een bedrijf dat destijds allemaal licenties opkocht van een bedrijf dat afstapte van vaste software en alleen nog maar abonnementen wilde, de klant wist mij te vertellen dat er op Bol en via dit en dat bedrijf heus nog vaste software te krijgen was. Ik heb gewaarschuwd, maar dat hielp niet. Dat bedrijf is nu eigenaar van de licensie, die de klant dus als het ware in bruikleen heeft voor heel veel geld. En als dat bedrijf omvalt is de klant de licensie ook kwijt. Bovendien was deze alleen maar op 1 computer te installeren (sja, een licentie he) en niet in het Nederlands, wat de klant toch echt had gevraagd (sja, een licentie he).
Een bende van oplichters is het.
Met 'gelijk oversteken' zou ik zelf bedoelen: bij de aanbieder ophalen en betalen zodra je het in je handen hebt. Het is echt vreselijk, ik kan me zo boos maken over oplichting.
Nog een ding: juist dingen waar je het niet van verwacht zijn geweldig om mensen mee op te lichten. Het zijn producten die gewild zijn, vaak nicheproducten waar veel voor kan worden gevraagd. En het zijn juist producten waar de doorsnee consument niet veel aan heeft en dit als reden kan aangrijpen om het als 'niet bruikbaar cadeau' weg te kunnen geven. Triest maar waar.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron