Gebrand aan een Gene Café...

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor we tigers » do 09 jul 2020, 13:53

Ik heb me behoorlijk gebrand aan een Gene Café op Marktplaats.

Ik had besloten de stap naar het zelf branden te maken. Het leek me leuk om deze zomervakantie daar eens mee aan de slag te gaan en te kijken hoe me dat zou bevallen. Er kwam er zowaar een Gene Café voorbij op marktplaats dus ik besloot de stap te nemen.
Prijs afgesproken, geld overgemaakt via Marktplaats en toen werd het stil. Een paar vage berichten en toen hield het op. We zijn inmiddels een tijdje verder en ik heb uiteindelijk eergisteren maar aangifte gedaan. Knap waardeloos.
Wellicht kan hij nog komen en heb ik het mis, maar we zijn twee weken verder, dus ik verwacht het niet. Ik dacht dat dit soort gedoe was met mobiele telefoons en computerspul, niet met zoiets niche als een koffiebrander... Het zelf branden gaat dus even op een laag pitje.

Mocht je nog een betrouwbare Gene of Behmor weten; ik hou me aanbevolen.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 14:03

Ik kan je misschien helpen. Heb je zijn emailadres?
Hoe heb je nu aangifte gedaan? Je hebt geen gegevens toch? Hoe heb je betaald?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Fisherman » do 09 jul 2020, 14:04

Wat ontzettend vervelend! Je zegt het; met basale hebbedingetjes als computers en mobieltjes is dit eerder regel dan uitzondering maar met een Gene Cafe brander..

Ik kan me voorstellen dat je je knap vervelend voelt hierover. Weg vertrouwen. Hopelijk is het een foutje en staat hij vandaag bij je voor de deur!

Toch gaat er wel ergens een lichtje bij me branden en komt het me bekend voor van iets wat ik gelezen heb over iets soortgelijks met een Gene. Ik zal eens kijken of ik kan terugvinden wat dat was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Marcje » do 09 jul 2020, 14:29

Dat zuigt...
Ik ben laatst met een fietscomputertje van 60euro het schip in gegaan :-(

2 Jaar geleden heb ik een 'gezocht' advertentie geplaatst voor een Eureka Atom en heb ik tot 2x toe een parchtig aanbod gehad van mensen die er toevallig net eentje over hadden (kado, maar ze deden er niks mee). Toen ik een foto vroeg kreeg ik een plaatje van internet. Eentje in Drente en de andere in Friesland, maar ze wilden hem met plezier opsturen. Toen ik zei dat ik die avond graag langs wilde komen omdat ik toch in een v/d Valk in de buurt zat bleef het stil...

Ik ga vanaf nu altijd langs om het zelf op te halen (of de 'gelijk oversteken' optie gebruiken)
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor fransg » do 09 jul 2020, 15:14

Dat zuigt...
Ik ben laatst met een fietscomputertje van 60euro het schip in gegaan :-([...]
Ik ga vanaf nu altijd langs om het zelf op te halen (of de 'gelijk oversteken' optie gebruiken)
Ik laatst ook voor €60 tbv een infrarood temperatuurmeter

Was ook een gebruiker met bijnaam, niet de echte naam, dus ik had gewaarschuwd moeten zijn. Diens 06-nr werd ineens niet meer opgenomen.

Daarna een Mypressi gekocht van een ander, met Tikkie vooruitbetaald en ging allemaal prima.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 15:51

Ik ga vanaf nu altijd langs om het zelf op te halen (of de 'gelijk oversteken' optie gebruiken)
Gelijk oversteken is onzin.
Werkt met track en trace. Zodra het pakje is aangekomen wordt het afgehandeld door marktplaats en kun jij er niks tegen inbrengen.

Bijvoorbeeld, je koopt een gene cafe bij mij. Jij betaald en ik stuur je een doosje lucifers met track trace die ik invoer op marktplaats zoals gevraagd. Ik verstuur anoniem via postnl locatie.
Jij ontvangt het pakketje en meld dat je het verkeerde product hebt ontvangen. Jammer voor je, maar daar kan marktplaats niks aan doen. Je hebt een pakketje ontvangen en dat is alles wat ze voor je doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Fisherman » do 09 jul 2020, 16:42

Ik ga vanaf nu altijd langs om het zelf op te halen (of de 'gelijk oversteken' optie gebruiken)
Gelijk oversteken is onzin.
Werkt met track en trace. Zodra het pakje is aangekomen wordt het afgehandeld door marktplaats en kun jij er niks tegen inbrengen.

Bijvoorbeeld, je koopt een gene cafe bij mij. Jij betaald en ik stuur je een doosje lucifers met track trace die ik invoer op marktplaats zoals gevraagd. Ik verstuur anoniem via postnl locatie.
Jij ontvangt het pakketje en meld dat je het verkeerde product hebt ontvangen. Jammer voor je, maar daar kan marktplaats niks aan doen. Je hebt een pakketje ontvangen en dat is alles wat ze voor je doen.
Ik meende dat het iets anders werkt maar wellicht dat dit veranderd is. Voorheen kon je als ontvanger zelf het geld "vrijgeven".

Het concept is niet foutloos, dat is wel zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 16:50

Het is altijd zo geweest. Inderdaad vrijgeven en doe je dat niet dan gaat dat automatisch na 7 dagen. Ik heb dat in het begin al bestudeert omdat ik als verkoper niet opgelicht wil worden door iemand die zegt een baksteen te hebben ontvangen.
Als je het pakje niet ontvangt is de track trace de manier om dat te verifiëren. Maar er zit geen bescherming voor de koper in als de koper zegt een baksteen te hebben ontvangen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor GuidovW » do 09 jul 2020, 17:15

Ik heb me behoorlijk gebrand aan een Gene Café op Marktplaats.

Ik had besloten de stap naar het zelf branden te maken. Het leek me leuk om deze zomervakantie daar eens mee aan de slag te gaan en te kijken hoe me dat zou bevallen. Er kwam er zowaar een Gene Café voorbij op marktplaats dus ik besloot de stap te nemen.
Prijs afgesproken, geld overgemaakt via Marktplaats en toen werd het stil. Een paar vage berichten en toen hield het op. We zijn inmiddels een tijdje verder en ik heb uiteindelijk eergisteren maar aangifte gedaan. Knap waardeloos.
Wellicht kan hij nog komen en heb ik het mis, maar we zijn twee weken verder, dus ik verwacht het niet. Ik dacht dat dit soort gedoe was met mobiele telefoons en computerspul, niet met zoiets niche als een koffiebrander... Het zelf branden gaat dus even op een laag pitje.

Mocht je nog een betrouwbare Gene of Behmor weten; ik hou me aanbevolen.

Dat is ontzettend balen zeg! :?
Idd had ik had meer verwacht bij telefoons, enzo...
Hopelijk levert de aangifte meer op dan een hoop energie die je er in steekt. :!:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Gebrand aan een Gene Café...

Berichtdoor Marcje » do 09 jul 2020, 17:16

Dat wist ik niet! Ik dacht dat de betaling pas werd vrijgegeven nadat je had bevestigd had dat alles ok was.
Nu echt maar zelf gaan kijken dan! ;-)
dus...


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron