Hoe houden jullie het vol?

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor Marc O. » do 11 feb 2021, 17:56

Veel werken (ons bedrijf in online marketing lijkt te profiteren van het feit dat veel mensen vanuit huis hun aankopen online doen) maar ook regelmatig een uurtje tussendoor nemen om een flinke wandeling te maken (heerlijk met dit koude weer, sneeuw en volle zon) of om een aflevering van een bij voorbaat Scandinavische serie te kijken (we zijn nu bezig met 'Johan Falk', aanrader!). 's Avonds meestal wat filmpjes kijken van mijn favoriete auto- of reis-youtubers, of wat priegelen met home automation (laatste project: De laadstroom voor mijn (electrische) auto dynamisch regelen op basis van het overschot van de zonnepanelen).

Al doende komen we die lockdown prima door. Natuurlijk is het wel jammer dat we voornamelijk de ouders en broers en zussen veel minder vaak zien, maar met de wetenschap dat ook dát binnenkort weer veilig kan kunnen we prima leven.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor Marcje » do 11 feb 2021, 19:00

Ik pruts nog graag in m'n schuurtje en bij een bevriende motorzaak aan motoren. Ben ook begonnen met opknappen van espressomachientjes, daar ga ik wel mee door.
Ik zit nu uren op m'n reedt in online vergaderingen en heb dan vaak stiekem een gitaar op m'n schoot. Heb het pingelen weer helemaal her-ontdekt. Tussendoor de kinderen helpen met school. Proberen ook om niet teveel aan te komen, dus mag graag een rondje rennen of fietsen als het kan.
Crypto currency vind ik ook erg leuk, maar handel er niet (meer) in. Heb een paar jaar geleden wat gekocht en dat hodl ik maar. Gaat nu leuk, maar het zal binnenkort wel weer in elkaar klappen ;-)
En natuurlijk elke week even met de koffiebrander spelen!
dus...

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor manduca » vr 12 feb 2021, 09:11

Vind het altijd bijzonder dat iedereen er vanuit gaat dat je door het thuiswerken en de lockdown meer tijd over houdt voor andere dingen. Ik heb er gewoon meer werk (thuis lesgeven), meer irritatie (kinderen missen de structuur en worden erg hangerig) en minder effectiviteit (mijn vak draait veel om communicatie, aanvoelen en beïnvloeden wat slecht gaat online).

Dan nog een aantal andere irritante bijkomstigheden; Dus nee, ik hou het niet echt vol. Al een paar maanden niet meer. Maar ja, wat moet je hè? We krabbelen maar rustig verder. Gelukkig een begripvolle werkgever.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor GuidovW » vr 12 feb 2021, 22:11

Als je het toevallig op chess.com speelt kunnen we een keer een potje doen als je wilt?

Toevallig wel. Welkom om te spelen.
M’n gebruikersnaam is guijan12.
Maar ik ben nog niet zo goed. :mrgreen:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten