Man en huisdier

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Man en huisdier

Berichtdoor RoosW » ma 20 jun 2022, 10:42

Na het plotsklaps overlijden van onze Napoleon (Ocicat, slechts 4,5 jaar oud geworden, natte FIP vermoedelijk) een impulsieve ingeving gevolgd en een nieuw kitten in de groep gebracht, voor het eerst (voor ons samen) een niet ras-kat, of althans, bijna, een slip-nestje, mamma Bengaal was hem gepeerd voor een hitsige nacht met een buur kater.
Zie hier onze half bengaal Bowie (naar inderdaad David Bowie), een (naar mijn idee) veel te jonge bengel van 8 1/2 week toen we hem kregen (nu bijna 10 weken).
IMG20220612132727.jpg

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Man en huisdier

Berichtdoor @3aan » ma 20 jun 2022, 11:02

Zo te zien zijn de buurkater z'n genen sterker aanwezig,
zie er nog weinig Bengaal in, misschien als we hem helemaal zien.
Heeft wel een intelligent koppie, zal wel een dondersteen zijn/worden.

Heeft de Oci ook een beetje het karakter van een Abessijn? Ons lievelingsras.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Man en huisdier

Berichtdoor RoosW » ma 20 jun 2022, 11:40

Zo te zien zijn de buurkater z'n genen sterker aanwezig,
zie er nog weinig Bengaal in, misschien als we hem helemaal zien.
Heeft wel een intelligent koppie, zal wel een dondersteen zijn/worden.

Heeft de Oci ook een beetje het karakter van een Abessijn? Ons lievelingsras.
IMG_20211218_121508.jpg
Onze arme Napoleon, en wat mis ik hem nog steeds, zo aanwezig, geïnteresseerd, actief en praat graag. Gelukkig deelt Bowie veel van die trekjes.
Ja hij, als Ocicat, is een kruising tussen een Tai en een Abessijn, met een heel typerende stippel tekening.
Het zijn hele schrandere beesten, erg ondernemend.

Onze Bowie is aan de voorzijde tabby gestreept, en na zijn schouderbladen Bengaal gestippeld.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Man en huisdier

Berichtdoor @3aan » ma 20 jun 2022, 12:01

Is dat een semi zwart-wit foto met de nadruk op groen?
Mooie kat . . .

Dat kletsen zit ook in de Abessijnen met een kittengedrag ook als oudere kat, ook heel amicaal met de honden.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Man en huisdier

Berichtdoor RoosW » ma 20 jun 2022, 12:10

Is dat een semi zwart-wit foto met de nadruk op groen?
Mooie kat . . .

Dat kletsen zit ook in de Abessijnen met een kittengedrag ook als oudere kat, ook heel amicaal met de honden.
Ehh nee, toevalstreffer met het licht. Hij was grijs met groene ogen.
Ja, schijnbaar geld dat ook voor Bengalen, Bowie praat de oren van mijn hoofd.
Zit ik net even te typen, staat meneer pontificaal op mijn borst me recht in de ogen te kijken al piepend, 'Aaien, NU'..
En maar spinnen -- en piepen als ik niet snel genoeg doorga met aaien -- :D

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Man en huisdier

Berichtdoor Joste » ma 20 jun 2022, 14:06

Na het plotsklaps overlijden van onze Napoleon (Ocicat, slechts 4,5 jaar oud geworden, natte FIP vermoedelijk) een impulsieve ingeving gevolgd en een nieuw kitten in de groep gebracht, voor het eerst (voor ons samen) een niet ras-kat, of althans, bijna, een slip-nestje, mamma Bengaal was hem gepeerd voor een hitsige nacht met een buur kater.
Zie hier onze half bengaal Bowie (naar inderdaad David Bowie), een (naar mijn idee) veel te jonge bengel van 8 1/2 week toen we hem kregen (nu bijna 10 weken).
IMG20220612132727.jpg
Wat een schoonheid! Mijn 2 katten zijn al weer vele jaren in de eeuwige jachtvelden. Een ervan, een zwarte, praatte ook de hele dag door. Ik mis ze nog steeds.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en huisdier

Berichtdoor cremalover » ma 20 jun 2022, 20:30

Zo te zien zijn de buurkater z'n genen sterker aanwezig,
zie er nog weinig Bengaal in, misschien als we hem helemaal zien.
Heeft wel een intelligent koppie, zal wel een dondersteen zijn/worden.

Heeft de Oci ook een beetje het karakter van een Abessijn? Ons lievelingsras.
IMG_20211218_121508.jpg
Onze arme Napoleon, en wat mis ik hem nog steeds, zo aanwezig, geïnteresseerd, actief en praat graag. Gelukkig deelt Bowie veel van die trekjes.
Ja hij, als Ocicat, is een kruising tussen een Tai en een Abessijn, met een heel typerende stippel tekening.
Het zijn hele schrandere beesten, erg ondernemend.

Onze Bowie is aan de voorzijde tabby gestreept, en na zijn schouderbladen Bengaal gestippeld.
Heb ook twee Bengalen.

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Man en huisdier

Berichtdoor RoosW » ma 20 jun 2022, 21:42

Prachtige beesten, onze kleine 'deel-bengaal' is een uitmuntende speelkameraad voor Joppe (2) die na de dood van Napoleon, zijn vorige speel en ren maatje, met zijn ziel onder z'n arm liep, veel sliep, en rond liep te mauwen.
Dat is nu wel anders, als ie slaapt is het omdat ie doodmoe is van het ravotten met de kleine man, die twee zijn onafscheidelijk, zie je de een voorbij marcheren volgt de ander geheid binnen een paar tellen.
We hebben verder nog 2 Maine Coons (1 kater & 1 poes, broer en zus, die elkaar niet uit kunnen staan) en dus naast Joppe (Sibeer) nog Spike, ook een Sibeer, maar dan bijna 17.
Eind augustus komt daar nog Rosa bij, een Sibeer poesje (lapje).
Ik ben alleen bang dat we snel afscheid moeten gaan nemen van Spike, hij holt achteruit, ziet er mottig uit, en heeft moeite met een hoop dingen. Maar goed, zolang het gaat, gaat het.
In ieder geval hebben we door Bowie nu weer een hoop leven in de brouwerij, tjonge jonge wat een actieveling!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en huisdier

Berichtdoor gilleko B. » za 25 jun 2022, 12:37

Vrienden van ons maakten dit mee. Inmiddels lazen zij op FB een bericht dat ook naast de drukke weg een moederpoes met 2 kittens langs de weg liep. Waarschijnlijk uit een auto in de grasberm gerot. Wat heb je toch akelige mensen. Het is een met een aan de werkelijkheid grenzende waarschijnlijkheid dat dat de moeder is van het kleintje dat ze meegenomen hebben.

https://www.instagram.com/p/CfN8jMmDL77 ... JmNzVkMjY=


Afbeelding



RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Man en huisdier

Berichtdoor RoosW » do 30 jun 2022, 11:31

Bowie groeit als kool, 1,5 kg nu, en gisteravond doodziek van zijn tweede vaccinatie (dat had ik nog niet eerder meegemaakt, maar schijnt voor te kunnen komen), zwak en zielig mauwend elke paar minuten, echt hartverscheurend.
Hij is weer helemaal OK sinds vanochtend, al rust ie nog meer als 'gebruikelijk' (tja, wat is gebruikelijk met een kitten ;) )
We zijn ons ondertussen aan het verheugen op de laatste toevoeging aan de groep, die in Augustus erbij gaat komen, Rosa, een Siberisch poesje (lapje) om onze kattengroep weer terug te brengen op 6 poezels :D
Bijlagen
IMG20220630105809.jpg


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten