Herken je dat....

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Herken je dat....

Berichtdoor gilleko B. » za 10 jul 2021, 14:02

Ja zeer herkenbaar, en, als gevolg daarvan, een prangende aanpalende behoefte om die behoefte nog aangenamer te bevredigen, door verbetering van de apparatuur, waardoor nog meer extractie en verbetering, waardoor het weer nog eens weer aangenamer wordt, met als gevolg waarvan de behoefte weer toeneemt. Ja ja beste forumleden, herkenbaar.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Herken je dat....

Berichtdoor bobbee » za 10 jul 2021, 21:00

Vandaag was het dus wat minder als gisteren bij mij, wel lekker maar niet heeeel erg. Gisterochtend was echt genieten van de smaak, de warmte van de koffie. Misschien te maken met wat je de avond ervoor hebt gegeten. Zoals je hebt als je wat zouts hebt gegeten en dan een glas water wilt drinken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Herken je dat....

Berichtdoor Keyser » zo 11 jul 2021, 08:47

Misschien hoort het hebben van craving wel bij deze hobby zeker wanneer je in het andere artikel leest over de verslavende werking van koffie. Ssssst, dat is een minder positieve benadering haha.

Ook ik herken het gelukkige gevoel wanneer een espresso helemaal is gelukt. Dat is genieten van iedere slok. Maar het is telkens weer balen wanneer de velen die erna komen die ene perfectie niet hebben
Maar ook het ritueel van koffiezetten vind ik genieten. Extra fijn, wanneer je dan ook nog de rust en tijd hebt om het rustig te drinken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Herken je dat....

Berichtdoor fransg » zo 11 jul 2021, 09:47

Hoe dan ook iets dat ik nooit meer zou willen missen.

Ik heb meestal twee soorten / brandingen op twee malers staan, begin de dag met de ene, daarna de andere, leuk om het verschil te proeven. Of het verschil tussen de eerste shot (met nog een grammetje 'oud' retentioneel, altijd nog een half jaar verser dan supermarktboon) die wat milder is om de dag mee aan te vangen en de tweede van exact dezelfde boon.

Daarnet was die uit maler #2 minder terwijl #1 al zo verrukkelijk was geweest. #2 is mooi maar met wat gemene streken erin, zoals je wel tegen kunt komen als je diep in de nacht nog een leuke vrouw denkt te ontmoeten. Bleek dat ik deze (boon, niet de vrouw) nog maar net had gebrand dus die moet nog een weekje kalmpjes in de maler blijven rusten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Herken je dat....

Berichtdoor gilleko B. » zo 11 jul 2021, 13:04

Die Boliviaanse bonen zijn nu op. In de prille ochtendrust zonder de hectiek van het gezinsleven is het in die stilte met een heel lekkere boon heel echt genieten. Ze zijn op, en heb nu bij Giraffe koffie in Rotterdam een kilootje besteld. Maar zo nu en dan heb je een boon waarvan je wow-factor beleeft. Helemaal je smaak. Dat is wel fijn en geeft een heel acute beleving van het Hier en Nu, waar het eigelijk allemaal om draait.





Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron