Geluid en geluid

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Geluid en geluid

Berichtdoor gilleko B. » do 05 aug 2021, 10:31

Ondanks co2 en zo wilde ik graag het volgende delen. Mi. de mooist klinkende auto ooit.

https://youtu.be/sxXtpMngivM

https://youtu.be/KgYbKUXP_v0


Afbeelding


Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor Marc O. » do 05 aug 2021, 10:34

Mooi stuk techniek idd, die Mazda rotatiemotor. Vind het zelf niet de mooist klinkende auto, maar het geluid bezorgt je wel kippenvel en is dus per definitie goed :mrgreen:

Heb zelf meer met de 5 cilinderroffel van een Volvo 850/V70, zoals dit: https://youtu.be/AFtkCQVcLXw
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor fransg » do 05 aug 2021, 10:38

Heerlijk, in die auto even een paar keer op en neer rausen door de straat waar het meisje waarop je heel vroeger verliefd was nu woont, haha dan zal ze wel denken, had ik hém maar genomen destijds!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor gilleko B. » do 05 aug 2021, 11:05

Als ik jouw reacties lees Frans dan benijd ik.jou zo van "had ik maar die associatie kunnen maken" en "had ik het maar geweten".

Vind dit geluid adembenemend mooi maar ben blij dat de rotatie met motor in mijn espressomachine on den prille ochtend niet zo klinkt.

Je bent natuurlijk wel gelijk wakker.




Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor gilleko B. » do 05 aug 2021, 11:08

Mooi stuk techniek idd, die Mazda rotatiemotor. Vind het zelf niet de mooist klinkende auto, maar het geluid bezorgt je wel kippenvel en is dus per definitie goed :mrgreen:

Heb zelf meer met de 5 cilinderroffel van een Volvo 850/V70, zoals dit: https://youtu.be/AFtkCQVcLXw
Klinkt wel een stuk beschaafder als van die ooit Le.Mans gewonnen hebbende Mazda. Diepe roffel. Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor fransg » do 05 aug 2021, 11:16

Als ik jouw reacties lees Frans
En dan even stoppen, zomaar ergens in de straat dwz voor de tuin van de villa waar ze woont, en quasi even onder de motorkap kijken, oliepeil controleren, tegen het licht houden, schoonvegen en terugdraaien, even de motor 'testen' met alles los en dan komt ze natuurlijk aanlopen, met die oude grijsaard achter zich aan. Oh, hee wat leuk, ik wist helemaal niet dat je hier woonde! Nou leuk jullie te zien, ik ga weer, wacht ik klap het dak even terug nou doei! BRRRRZZZZZZieuw!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor gilleko B. » do 05 aug 2021, 11:32

Als ik jouw reacties lees Frans
En dan even stoppen, zomaar ergens in de straat dwz voor de tuin van de villa waar ze woont, en quasi even onder de motorkap kijken, oliepeil controleren, tegen het licht houden, schoonvegen en terugdraaien, even de motor 'testen' met alles los en dan komt ze natuurlijk aanlopen, met die oude grijsaard achter zich aan. Oh, hee wat leuk, ik wist helemaal niet dat je hier woonde! Nou leuk jullie te zien, ik ga weer, wacht ik klap het dak even terug nou doei! BRRRRZZZZZZieuw!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor Marc O. » do 05 aug 2021, 11:54

:D :D
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor cremalover » do 05 aug 2021, 15:54

Mooi stuk techniek idd, die Mazda rotatiemotor. Vind het zelf niet de mooist klinkende auto, maar het geluid bezorgt je wel kippenvel en is dus per definitie goed :mrgreen:

Heb zelf meer met de 5 cilinderroffel van een Volvo 850/V70, zoals dit: https://youtu.be/AFtkCQVcLXw
Rijdende ijskast. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Geluid en geluid

Berichtdoor Dirk Jan » do 05 aug 2021, 19:53

MV Augusta met Giacomo Augostini of Phil Read
De tweetakten wonnen terrein, maar gelukkig zaten er nog twee viertakten in de race.

Kijken vanaf 55 seconden
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron