Poll: koffie elders

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor gilleko B. » ma 27 sep 2021, 12:51

Het had nog erger gekund! Er had op het kookeiland ook een Lamarzocco kunnen staan en dan toch nog koffie uit de nespresso.

Afbeelding
Hier maak ik me wel eens schuldig aan als er bezoek is en ik weet dat 1) het met de la Pavoni veel tijd gaat kosten en 2) het bezoek in kwestie het verschil met nespresso toch niet zo weet te waarderen Afbeelding
Klopt, ik had dat gisteren, maar dan is men toch nieuwsgierig hoe die masjienerie allemaal werkt. Dan kan je niet te veel uitleggen want dan wordt er ja ik begrijp het het gezegd, maar denkbeeldig knikken ze nee. Dan koffie zwart, okee, een espresso. 1:2 alles gaat perfect. Dan een slokje met gelijk het verzoek, oef kan er water bij.

Maar een kookeiland met een Lamarzocco erop die niet gebruikt wordt maar omdat tie bij de keuken past staat het apparaat te prijken, dat bedoelde ik eigenlijk.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor gilleko B. » ma 27 sep 2021, 12:54

Bestaan er echt geen volautomaten die ook echt goed zijn?
Denk zelf dat ik gelezen heb dat de malers altijd niet goed genoeg zijn die er in zitten.
Weet niet of er niet ergens een echte goede gemaakt wordt, nooit in verdiept.
Ze zijn er vast wel, maar met de hoeveelheid koffie die er gezet wordt in de horeca, lijkt vervuiling mij het grootste issue. Die dingen worden gewoon goor van binnen en zijn niet/nauwelijks goed schoon te maken.
Die Etzmax is zeer eenvoudig schoon te maken. Zelfs geen probleem om dat dagelijks te doen. Gaat ook heel snel. Geestelijk werkt dat ook heel prettig zo van Zo die is weer lekker schoon, daar kan en zal het nooit aan liggen.

Afbeelding


Laatst gewijzigd door gilleko B. op ma 27 sep 2021, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor Verenjano » ma 27 sep 2021, 12:54

Ah dan begreep ik het verkeerd. Dat is wel een doodzonde, inderdaad. Sowieso je keuze voor een apparaat laten beïnvloeden door of ie wel bij je keuken past, vind ik not done.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor gilleko B. » ma 27 sep 2021, 13:06

Ah dan begreep ik het verkeerd. Dat is wel een doodzonde, inderdaad. Sowieso je keuze voor een apparaat laten beïnvloeden door of ie wel bij je keuken past, vind ik not done.
AfbeeldingAlgehele consensus. Hoewel ik de keuze van mijn nieuwe masjien de bestaande omgeving wel een rol laat spelen. Ik ben daar nog niet uit. Luxeprobleem.




Afbeelding



Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron