winter

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: winter

Berichtdoor gilleko B. » ma 29 nov 2021, 17:52

Geluid van die rotarypomp is inderdaad wat uit z'n verband getrokken. Toch vind ik die van mij ook nog best wel zwaar klinken. Weer heel anders dan op het filmpje.

Tja een dag van de dingen. Zullen we eens beginnen met de dag van de maler?
Mijn Rotatiepomp gaf op enig moment ook erg veel geluid. Bij een onderhoudsbeurt (ja ben er een beetje slordig mee omgegaan) bleek dat door kalk in de broeigroep de pomp erf hard moest werken. HanR zei, joh dat er nog water uit kwam. Ik hoop dat dat niet bij jou aan de orde is. Tegenwoordig let ik we goed op.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: winter

Berichtdoor fransg » ma 29 nov 2021, 17:53

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: winter

Berichtdoor HanR » ma 29 nov 2021, 17:59

Dat hebt u mij niet horen zeggen.
Fluidotech pompen hebben een grotere hekel aan gebrek aan voordruk dan Proconpompen.
Bij gebruik van een waterbak, sneuvelen de laatste op den duur.

.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 894
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: winter

Berichtdoor Joste » ma 29 nov 2021, 18:15

Ja, ik bezondig mij ook aan een waterbak. Maar na nog geen anderhalf jaar kan die broeikop nog niet verkalkt zijn, lijkt mij. Want zo oud is de machine nu. Ik filter het water met BWT kan. Ik mag hopen dat mijn rotatiepomp het nog wel even vol houdt
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: winter

Berichtdoor gilleko B. » wo 01 dec 2021, 00:17

Dat hebt u mij niet horen zeggen.
Fluidotech pompen hebben een grotere hekel aan gebrek aan voordruk dan Proconpompen.
Bij gebruik van een waterbak, sneuvelen de laatste op den duur.

.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Nee dat causaal verband heb ik zelf getrokken, excuus Han. Klopt, maar vwb kalk heb ik de duistere weg verlaten. Antikalkzak in het reservoir en in de kan in de koelkast.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: winter

Berichtdoor gilleko B. » wo 01 dec 2021, 00:20

Ja, ik bezondig mij ook aan een waterbak. Maar na nog geen anderhalf jaar kan die broeikop nog niet verkalkt zijn, lijkt mij. Want zo oud is de machine nu. Ik filter het water met BWT kan. Ik mag hopen dat mijn rotatiepomp het nog wel even vol houdt
Mijn R58 is uit maart 2016 en maak er nog steeds heerlijke koffie mee.

Afbeelding


Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 894
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: winter

Berichtdoor Joste » wo 01 dec 2021, 09:25

Dat hebt u mij niet horen zeggen.
Fluidotech pompen hebben een grotere hekel aan gebrek aan voordruk dan Proconpompen.
Bij gebruik van een waterbak, sneuvelen de laatste op den duur.

.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Nee dat causaal verband heb ik zelf getrokken, excuus Han. Klopt, maar vwb kalk heb ik de duistere weg verlaten. Antikalkzak in het reservoir en in de kan in de koelkast.

Afbeelding
Waarom zowel kan als zakjes? Ik lees dit vaker op het forum. Is alleen gefilterd water uit een BWT kan onvoloende?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: winter

Berichtdoor fransg » wo 01 dec 2021, 09:33

Waarom zowel kan als zakjes? Ik lees dit vaker op het forum. Is alleen gefilterd water uit een BWT kan onvoloende?
Ik doe in de Londinium sinds kort dat hars zakje er extra in, gewoon voor de zekerheid, dan weet ik dat ik er 'alles' aan doe, naast dat het water toch reeds gefilterd is. In de Rocket bij een vriendin combineer ik BWT kan en hars zakje al langer.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 894
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: winter

Berichtdoor Joste » wo 01 dec 2021, 09:38

In het verleden, voordat ik de kan ging gebruiken deed ik van die zakjes van Rocket in het reservoir. Die waren wel aardig aan de prijs. Welke gebruiken jullie?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: winter

Berichtdoor fransg » wo 01 dec 2021, 09:54

Welke gebruiken jullie?
IMG_1650.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron