verpest.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

verpest.

Berichtdoor we tigers » ma 10 jan 2022, 08:58

Afgelopen vijf dagen met het gezinnetje door Parijs gebanjerd en om aan de broodnodige koffie te komen wat specialty zaakjes bezocht die ik via een espresso facebookgroep getipt had gekregen. Mijn zoon en dochter (tweeling van elf) dit weekend ook een cappuccino gegeven, want weekend en dan krijgen ze er thuis ook altijd eentje. Gisteren thuis gekomen. Vanochtend neemt mijn zoontje een slok van de cappuccino die ik voor de neus van mijn vrouw zette en roept uit "I'm home! Zoveel lekkerder!"
Mijn vrouw: "Mike, je hebt ze totaal verpest".

Guilty as charged.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: verpest.

Berichtdoor Dirk Jan » ma 10 jan 2022, 09:01

;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: verpest.

Berichtdoor fransg » ma 10 jan 2022, 09:22

Goed zo!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: verpest.

Berichtdoor mr Blanc » ma 10 jan 2022, 10:17

Haha heel herkenbaar...drinken van koffie buiten huis is opeens een stuk minder
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: verpest.

Berichtdoor Marc O. » ma 10 jan 2022, 19:42

Haha, geweldig is dat :mrgreen:
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: verpest.

Berichtdoor gilleko B. » di 11 jan 2022, 09:16

Het geeft toch ook wel een gevoel zo van goh, ik wist niet dat ik al goed was. Maar het komt sporadisch nog wel eens voor dat je in een zaak ineens verrast wordt dat de koffie erg goed is. Als het dan niet druk is ga ik gelijk er een praatje over maken. Zijn vaak leuke gesprekken en een ondernemer vindt het altijd leuk om spontaan een mooie feedback te krijgen en zeker als hij merkt dat diegene die die feedback geeft weet waar hij over praat en weet wat die barrista/ ondernemer doet en (er voor) gedaan heeft.




Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: verpest.

Berichtdoor @3aan » ma 24 jan 2022, 10:20

Haha heel herkenbaar...drinken van koffie buiten huis is opeens een stuk minder
Ligt er aan, bij mij aan de kar drinken ze van een liefhebber, die steevast wordt overspoeld met vragen o.a. waarom is het bij jou zoveel lekkerder . . .

Daar doe je/ik het voor, als het heel erg druk is stuur ik ze naar koffiepraat, maar ja daar krijgen ze geen instant (koffie) antwoord en uiteraard naar een goede brander, daar komen de meeste maar 1 keer want bij de Liedel en de Dumbo is het veel goedkoper, maar ja wie maakt er koffies van €20+/kg boontjes?

Als ik in België sta komen er altijd/meestal van die jonge gasten om een dubbele espresso te genieten.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: verpest.

Berichtdoor fransg » ma 24 jan 2022, 10:30

Je doet goed werk!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten