Het lichaam en het verval.....

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor cremalover » vr 28 jan 2022, 11:35

Sedert een jaar of 10 heb ik een keelzak.U kent ze wellicht van naturdocumentaires van Attenb. op de BBC.De fregatvogel.
Een geweldig sierlijke vlieger met een opvallend rode keelzak die het mannetje naar ballonachtige proporties kan opblazen .
Is de zak eenmaal opgeblazen zie je zo,n vogel vaak zitten ,de zak wapperend in de wind, alsof hij aan het denken is " en nu?".

Daaraan moest ik denken toen ik vanmorgen de tandenpoetsend even het ivoor aan een onderzoekende blik onderwierp.

Rood was hij.Gisteren nog geschoren met een mes dat duidelijk aan een slijpbeurt was.
Tot mijn verbazing en schrik bleek het aanhangsel echter ook te bewegen.Iets vertaagd weliswaar alsof hij zich toch nog tegen het onvermijdelijke wilde verzetten .
Niets is echter minder waar.De jaren halen me in.Ik heb inmiddels niet alleen een kale kop maar ook al de kale kuiten van mijn vader.Ik weet nog toen ik daar 30 jaar geleden naar keek en dacht " Ja pa er is geen weg meer terug" .
Winter is coming. Gelukkig schijnt hier vanmorgen de zon .

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor bobbee » vr 28 jan 2022, 11:39

This thread is useless without pics!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor fransg » vr 28 jan 2022, 11:45

Een vriendin van mij stuurde mij gisteren foto's van haar bolle snuitje in het verband -- ze had laatst een financiële meevaller en heeft nu de onderkin / keelzak laten corrigeren.

Het verval voor even teruggedrongen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor cremalover » vr 28 jan 2022, 11:48

Een vriendin van mij stuurde mij gisteren foto's van haar bolle snuitje in het verband -- ze had laatst een financiële meevaller en heeft nu de onderkin / keelzak laten corrigeren.

Het verval voor even teruggedrongen!
Stuur haar mijn mijmering maar even.Weet ze dat ze niet alleen is .Gedeelde smart en zulks .

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor gilleko B. » vr 28 jan 2022, 12:21

Tand des tijds. Natuurkundige wet voor mannen. Overal waar haar hoort te zitten wordt kaal, die plekken waar een haardos niet hoort, komt het opzetten. En voorts, alles wat soepel en slap hoort te zijn wordt stijf, en alles wat stijf hoort te zijn wordt slap. In verband met het laatste, behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar een mooi espresso machine en bijpassende malers maken het allemaal wel draagbaar.






ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor ErikW » vr 28 jan 2022, 12:34

Draagbaar of dragelijk!? ;)

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor Frup » vr 28 jan 2022, 12:35

Aansluitend een tip: "wat je niet gebruikt, valt af ... heren!"
Citaat van de vogel Frederik (Jozef van den Berg).
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aEMc0ED79vk[/youtube]
Op 39:23

Daarom: carpe diem, pluk de dag en leef het leven zolang het kan!"

(geen idee waarom de Youtube niet normaal zichtbaar is)
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor gilleko B. » vr 28 jan 2022, 12:40

Draagbaar of dragelijk!? ;)
De last wordt draagbaar
Het leven wordt dragelijk

Niet dat ik tijdens het schrijven dat besefte, maar ik probeer me eruit te lullenAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor bobbee » vr 28 jan 2022, 12:43

Draagbaar of dragelijk!? ;)
De last wordt draagbaar
Het leven wordt dragelijk

Niet dat ik tijdens het schrijven dat besefte, maar ik probeer me eruit te lullenAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Het lichaam en het verval.....

Berichtdoor Marcje » vr 28 jan 2022, 12:48

Tand des tijds. Natuurkundige wet voor mannen. Overal waar haar hoort te zitten wordt kaal, die plekken waar een haardos niet hoort, komt het opzetten. En voorts, alles wat soepel en slap hoort te zijn wordt stijf, en alles wat stijf hoort te zijn wordt slap. In verband met het laatste, behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar een mooi espresso machine en bijpassende malers maken het allemaal wel draagbaar.

Afbeelding

Afbeelding
Die ga ik aan m’n repertoire toevoegen!
dus...


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron