Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor GuidovW » za 22 okt 2022, 17:43

Ha ha, mooi verhaal!
Hier zijn ze liever lui dan moe; als ik weg ben komen de mokkamaster en voorgemalen koffie van de supermarkt op het aanrecht…. :ugeek:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
HeinK
Berichten: 163
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 18:52

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor HeinK » za 22 okt 2022, 18:46

Mooi verhaal. Hier heb ik eerst een naked portafilter en later een distributie tool op aanraden c.q. aandringen van mijn tienerdochter gekocht. Net omgekeerd dus. Maar goed, ik hou er wel van dat de jongere generatie aan de gang gaat met espresso, of dat nu zoals hier gaat of zoals bij jou! Klinkt als heel gezellig.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor omeCo » za 22 okt 2022, 20:09

Mooi verhaal. Hier heb ik eerst een naked portafilter en later een distributie tool op aanraden c.q. aandringen van mijn tienerdochter gekocht. Net omgekeerd dus. Maar goed, ik hou er wel van dat de jongere generatie aan de gang gaat met espresso, of dat nu zoals hier gaat of zoals bij jou! Klinkt als heel gezellig.
Geweldig! Ik was laatst bij de opening van een branderij en ik zag daar voornamelijk jonge mensen. Er was veel belangstelling voor espresso maar ook voor filterkoffie, aeropress, etc. Leuk hoor!

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor omeCo » za 22 okt 2022, 20:11

Ha ha, mooi verhaal!
Hier zijn ze liever lui dan moe; als ik weg ben komen de mokkamaster en voorgemalen koffie van de supermarkt op het aanrecht…. :ugeek:
Dat wordt lastig hier. De Strega is alleenheerser. Geen andere apparaten. Wel een potje oploskoffie want mijn vrouw tast nog volledig in het duister tav het gebruik van de Strega.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor omeCo » za 22 okt 2022, 20:25

Nieuw bericht. Ze leert snel!

Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor bobbee » za 22 okt 2022, 20:35

Leuk!

Wat betreft de americano, als ze dat dan zo nodig moet verdunnen in stapjes. Telkens eventjes proeven en stoppen als het goed smaakt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor omeCo » ma 24 okt 2022, 15:46

Ik ben weer thuis. Alles doet het nog . Er lag wel overal koffie maar waar gehakt wordt, vallen spaanders!

Ik weet niet of ze nog een derde poging heeft gewaagd want ze is vanochtend vroeg vertrokken voor een paar dagen Edinburgh! Ik zal haar nog vragen of er nog iets te melden valt.

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Als de kat van huis is, maakt de muis zelf koffie

Berichtdoor we tigers » di 25 okt 2022, 09:24

Heel erg leuk topic zo!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron