De beste video op youtube

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor fransg » ma 27 mar 2023, 17:52

Ja droevig. Ik hoop dat De Bie de laatste jaren in de luwte een fijne tijd heeft gehad, niets tekort is gekomen, plezier heeft kunnen hebben in het leven.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor gilleko B. » ma 27 mar 2023, 17:57

Hij schijnt al geruime tijd geleden te hebben oiv Parkinson. Deze twee heren hebben zo onlosmakelijk deel van mijn adolescente jaren uit gemaakt dat ik onder de indruk ben.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor fransg » ma 27 mar 2023, 18:10

Deze twee heren hebben zo onlosmakelijk deel van mijn adolescente jaren uit gemaakt dat ik onder de indruk ben.
same here
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor Frup » ma 27 mar 2023, 18:50

Deze twee heren hebben zo onlosmakelijk deel van mijn adolescente jaren uit gemaakt dat ik onder de indruk ben.
same here
Hier ook groot deel van m’n leven meegemaakt. Aan de buis gekluisterd als het Simplisties Verbond op kwam. “Met z'n allen voor ons eigen“ En een aanhanger achter de auto zal nooit meer hetzelfde zijn.
Maar wat een enorme en mooie erfenis heeft Bie (en Koot natuurlijk) achtergelaten.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor gilleko B. » ma 27 mar 2023, 19:35

Achteraf onbedoelde toepasselijke sketch


https://youtu.be/keYyuAQ8xYk


Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor bobbee » ma 27 mar 2023, 19:59

Afbeelding

Wim de Bie, die vandaag op 83-jarige leeftijd overleed, wordt met Kees van Kooten gezien als de aartsvader van de satire op de Nederlandse televisie. Dankzij het duo is onze taal heel wat woorden en uitdrukkingen rijker geworden, zoals ‘doemdenken’, ‘regelneef’ en ‘op je pik getrapt’.

Taalhistoricus Ewoud Sanders schreef een boek over de invloed van Van Kooten en De Bie op de Nederlandse taal. Volgens hem kan van 50 woorden en uitdrukkingen worden aangetoond dat ze door het duo zijn bedacht of nieuw leven zijn ingeblazen. “Als je nu in een coffeeshop rondvraagt, kent iedereen de uitspraak ‘zo stoned als een garnaal’, maar waarschijnlijk weet niemand waar die vandaan komt.” Dat is volgens Sanders de kracht van Van Kooten en De Bie: “Ze zijn allang van de buis, maar hun taalgebruik leeft voort.”
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor Frup » ma 27 mar 2023, 20:51

Achteraf onbedoelde toepasselijke sketch

Afbeelding
Bizar!
25 jaar extra door de benzinebonnen.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor fransg » ma 27 mar 2023, 21:39

Achteraf onbedoelde toepasselijke sketch




geniaal
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor gilleko B. » do 27 apr 2023, 09:44

Ik heb een Architect dit zien plaatsen in een ver verleden. Het veroorzaakte bij mij kortsluiting en een acute bewondering op hetzelfde moment. Ik krijg die 2 en Robin Hood Gardens sindsdien niet meer uit mijn hoofd.
Ik probeer mijzelf antwoorden te geven op zelfgestelde vragen, waarvan dan later denk of het wel de juiste antwoorden zijn. Ik kom er niet uit en dan denk ik, wat je ervan mag denken, als ik er zo over na blijf denken dan is het om die reden al goed.


https://m.youtube.com/watch?v=83BR6Jk2wK8

https://youtu.be/j5xEzkQDtQ8


Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De beste video op youtube

Berichtdoor fransg » do 27 apr 2023, 09:56

wat een arrogante gekken, typisch architecten met hun hoogmoed

Hun mislukking doet denken aan de miskleun van onze eigen Bijlmerflats

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron