Maandje koffiehobby

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Maandje koffiehobby

Berichtdoor omeCo » do 31 aug 2023, 20:11

Ik heb gedurende de afgelopen maand het stroomverbruik van mijn pro 800 bijgehouden (met een slimme stekker na een tip van Bobbee). Gemiddeld genomen drinken we in de loop van de ochtend koffie (2 tot 5 consumpties). Daarnaast drink ik zelf in de middag en/of avond ook nog koffie. Voor het eerste gebruik zet ik hem een uur van tevoren aan. In de middag en avond gaat het vlotter omdat de machine lang warmte vasthoudt.

De kosten vallen me reuze mee. Geen reden in ieder geval om een zuiniger alternatief te gaan zoeken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor fransg » do 31 aug 2023, 21:09

Klopt, daarom verbaasde het mij laatst ook van de man van de Xenia hier te lezen dat hij weer een heel nieuwe versie aan het ontwikkelen is om energie te besparen. Voor je het weet geef je 4000 euro extra uit om een dubbeltje te besparen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor gilleko B. » do 31 aug 2023, 21:17

Klopt, daarom verbaasde het mij laatst ook van de man van de Xenia hier te lezen dat hij weer een heel nieuwe versie aan het ontwikkelen is om energie te besparen. Voor je het weet geef je 4000 euro extra uit om een dubbeltje te besparen.
Ja, is hetzelfde als de groenten 10ct stijgen qua prijs dan te besluiten om voortaan iedere avond in een sterrenrestaurant te gaan eten. Heeft wel zijn charme

Afbeelding





Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor bobbee » do 31 aug 2023, 21:40

En als je zonnepanelen hebt gekocht om de espressomachine gratis te kunnen laten draaien is het helemaal feest! Helemaal nu het net overbelast raakt bij teveel zonkracht, ik zou een La Marzocco 3 groeper kunnen neerzetten naast de Londinium en een klasse A versterker om een leker muziekje erbij te kunnen afspelen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor gilleko B. » do 31 aug 2023, 21:42

En normale gloeilampen!




manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor manduca » do 31 aug 2023, 22:01

Twee londinia en klasse A versterkers. Helaas geen dak voor zonnepanelen…..
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor bobbee » do 31 aug 2023, 22:10

Twee londinia en klasse A versterkers. Helaas geen dak voor zonnepanelen…..
Het geld moet rollen!! AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor Rosanne » vr 01 sep 2023, 00:06

Twee londinia en klasse A versterkers. Helaas geen dak voor zonnepanelen…..
Het geld moet rollen!! AfbeeldingAfbeelding
Wel het liefst mijn kant op Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
iskanda
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 07:27

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor iskanda » zo 26 nov 2023, 16:53

Klopt, daarom verbaasde het mij laatst ook van de man van de Xenia hier te lezen dat hij weer een heel nieuwe versie aan het ontwikkelen is om energie te besparen. Voor je het weet geef je 4000 euro extra uit om een dubbeltje te besparen.
It is important to work on this climate crisis - at least to have done what is possible.

And our intention is to transfer the results to our other machines (if possible).

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Maandje koffiehobby

Berichtdoor ErikvW » zo 26 nov 2023, 16:58

Mijn Strega heeft de afgelopen 30 dagen 28,48 kWh verbruikt. 3/4 shots per dag, in het weekend wat meer en dan laat ik hem ook wel eens een dagje aan staan. Lijkt inderdaad nogal mee te vallen.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron