Man en mes

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Man en mes

Berichtdoor ErikW » zo 21 mei 2023, 20:33

Dankzij de slijmwand kan de maag wat hebben.
Het maagzuur zelf is ongeveer pH 1 in rust.
Dus daar kan je het mes ook in leggen.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Man en mes

Berichtdoor Ben70 » zo 21 mei 2023, 21:40

Dankzij de slijmwand kan de maag wat hebben.
Het maagzuur zelf is ongeveer pH 1 in rust.
Dus daar kan je het mes ook in leggen.
:lol: :lol:
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15074
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » di 30 mei 2023, 10:55

Ben wel weer gegrepen door een prachtige vulpen op Catawiki. Maar ja, zelfbeheersing he......
Heb je 'm aangekocht?

Ik zie net een fraaie pen voorbijflitsen in een oude film:
IMG_4082.JPG
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5636
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en mes

Berichtdoor gilleko B. » di 30 mei 2023, 19:56

Ben wel weer gegrepen door een prachtige vulpen op Catawiki. Maar ja, zelfbeheersing he......
Heb je 'm aangekocht?

Ik zie net een fraaie pen voorbijflitsen in een oude film:
IMG_4082.JPG
Toegeven kan soms beter zijn dan inhouden. Er zijn altijd 1000 redenen om iets niet te doen.

Afbeelding


Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 894
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Man en mes

Berichtdoor Joste » za 03 jun 2023, 23:13

Tja, wanneer was dat ook al weer. Ik heb toen geloof ik inderdaad een Parker 75 ciselé gekocht. Maar dat is wel de laatste hoor!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15074
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » zo 04 jun 2023, 09:26

Tja, wanneer was dat ook al weer. Ik heb toen geloof ik inderdaad een Parker 75 ciselé gekocht. Maar dat is wel de laatste hoor!
Ah mooi. Zo een kreeg ik in 1976 van een vriend in LA. Mijn verkering was uit en destijds was ik daar nog erg van ondersteboven. "Mik die vulpen van haar gewoon weg en we halen nu meteen een nieuwe" zei Friedrich.

Die vulpen heb ik ook al lang geleden weer weggegeven.

Betreffende het onderwerp "man en mes": in de buurt van Vancouver liepen we aan het einde van de dag rond een meer waar mannen hadden gevist. Nog één jongen van een jaar of twaalf stond aan de tafel waar men de vis kan schoonmaken voordat deze mee naar huis kan of voordat men die op de grill legt. De jongen had een forse vis gevangen en stond daar met zijn mes in de hand maar had eigenlijk geen idee hoe het verder moest. De vis moest dood, maar hoe? Hij vroeg ons raad maar wij wisten het ook niet. De jongen stak het mes in de vis maar die spartelde daardoor alleen maar heviger waardoor de jongen een beetje in paniek raakte.
Uiteindelijk hief hij het mes op en riep woedend tegen de vis "NOW YOU DIE OR I'LL KILL YOU!"

Die jongen zal nu rond de 60 jaar oud zijn. Friedrich al lang en breed overleden.
Scherm­afbeelding 2023-06-04 om 09.18.30.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6408
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » zo 04 jun 2023, 14:00

Ben ook erg gecharmeerd van oude vulpennen.Ik kan die fascinatie wel begrijpen.Het schildpad,de kroonpennetjes,de vulmechanismen,de gekleurde doorkijkvenstertjes,de dop met de al of niet vergulde clip.Dingen van blijvende schoonheid.Ik heb een oude Boston.Ergens....
Verwijzend naar een andere tijd.Toen alles nog langzamer ging en men waardering had voor een mooi handschrift.
Screenshot_2023-06-04-14-03-34-281_com.android.chrome.jpg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15074
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » zo 04 jun 2023, 14:15

Toen alles nog langzamer ging en men waardering had voor een mooi handschrift.
Precies. Mijn handschrift is altijd rot geweest maar Friedrich die als registeraccountant werkte bij een firma op Beverly Hills had als specialiteit dat hij de jaarcijfers van zijn kleine klantenkring met vulpen in beeldschoon handschrift opstelde.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6408
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » zo 04 jun 2023, 15:02

Toen alles nog langzamer ging en men waardering had voor een mooi handschrift.
Precies. Mijn handschrift is altijd rot geweest maar Friedrich die als registeraccountant werkte bij een firma op Beverly Hills had als specialiteit dat hij de jaarcijfers van zijn kleine klantenkring met vulpen in beeldschoon handschrift opstelde.
Heb jij ook nog zo schrijven geleerd?
Screenshot_2023-06-04-15-00-00-877_com.android.chrome.jpg
Met een inktpot in je tafeltje die de meester bijvulde met zon literfles inkt?
En inktlapjes.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15074
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » zo 04 jun 2023, 16:54

Ja heb ik ook gedaan, zo'n schuifklepje boven de inktpot op de lessenaar, en de juf beschikte over een bleekmiddeltje waarmee ongewenste vlekken op het papier konden verdwijnen. De kroontjespen. Zou op zichzelf een leesbaar handschrift hebben moeten opleveren.

Later in klas 5 meen ik kwamen de vulpennen en vullinkjes met mini-balletjes als 'stopper'. Was een vulling leeg dan kon je de bodem eraf bijten en dat mini kraaltje eruit halen om te sparen in het niet meer gebruikte inktpotje. Zelf bewaren of geven aan iemand die je aardig vond en die kon er dan opgevement heel veel hebben.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron