Man en mes

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » wo 15 jan 2020, 09:46

Gelukkig vind ik bijna alle messen onaantrekkelijk, en slechts enkele Chris Reeve messen leuk dus ik kan de andere goed laten liggen :-)
Jij hebt gewoon een dure smaak. :D

Ik koop altijd het goedkopere spul en maak me dan zelf wijs dat het net zo goed is. :(

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » wo 15 jan 2020, 09:59

Gelukkig vind ik bijna alle messen onaantrekkelijk, en slechts enkele Chris Reeve messen leuk dus ik kan de andere goed laten liggen :-)
Jij hebt gewoon een dure smaak. :D
Dat dacht ik ook, maar er zijn veel kostbaarder messen, heel overdreven gedoe en die vind ik doorgaans pretentieus lelijk, doorgeschoten puberdromen, met van die volwassen mannen die filmpjes maken dat ze het mes met één flip van de duim open hebben en dat ze dan zelfs een stukje keukenrol kunnen snijden terwijl een appel ze kennelijk al te moeilijk is.
Ik koop altijd het goedkopere spul en maak me dan zelf wijs dat het net zo goed is. :(
Het is minstens zo goed, als het gaat om een pieper schillen of een kotelet snijden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Man en mes

Berichtdoor bobbee » wo 15 jan 2020, 15:09

Gelukkig vind ik bijna alle messen onaantrekkelijk, en slechts enkele Chris Reeve messen leuk dus ik kan de andere goed laten liggen :-)
Jij hebt gewoon een dure smaak. :D

Ik koop altijd het goedkopere spul en maak me dan zelf wijs dat het net zo goed is. :(
Sorry? Volgens mijn research heb jij een dure smaak.

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 74#p108074

https://www.robertherdermessen.nl/brood ... 8f#content
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » wo 15 jan 2020, 15:16

Zo'n herdersmes past wel mooi bij stokkenbrood
broodmes grand moulin sfeer.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » wo 15 jan 2020, 16:19

Zo'n herdersmes past wel mooi bij stokkenbrood

broodmes grand moulin sfeer.jpg

Goeie messen en ook nog eens betaalbaar.
als je ook nog eens hun 1922 23cm koksmes koopt ben je klaar .
Hoef je nooit meer een mes te kopen.
Zwilling,Wuesthof ,Global en wat nog meer killer.
Oh ja.Een Herder aardappel schilmesje. :mrgreen:
Ik gebruik al 15 jaar niets anders meer.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » wo 15 jan 2020, 16:30

Gelukkig vind ik bijna alle messen onaantrekkelijk, en slechts enkele Chris Reeve messen leuk dus ik kan de andere goed laten liggen :-)
Jij hebt gewoon een dure smaak. :D

Ik koop altijd het goedkopere spul en maak me dan zelf wijs dat het net zo goed is. :(
Sorry? Volgens mijn research heb jij een dure smaak.

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 74#p108074

https://www.robertherdermessen.nl/brood ... 8f#content
Zo'n mes koop je voor het leven.
Ik weet wat de kwaliteit van Herder is uit eigen ervaring.Dan mag het wat kosten.
De prijs is te verantwoorden gezien de kwaliteit van hun messen.
En er zijn veeuuul duurdere messen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Man en mes

Berichtdoor bobbee » wo 15 jan 2020, 18:05

Jij hebt gewoon een dure smaak. :D

Ik koop altijd het goedkopere spul en maak me dan zelf wijs dat het net zo goed is. :(
Sorry? Volgens mijn research heb jij een dure smaak.

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewto ... 74#p108074

https://www.robertherdermessen.nl/brood ... 8f#content
Zo'n mes koop je voor het leven.
Ik weet wat de kwaliteit van Herder is uit eigen ervaring.Dan mag het wat kosten.
De prijs is te verantwoorden gezien de kwaliteit van hun messen.
En er zijn veeuuul duurdere messen. :mrgreen:
Haha, het gaat natuurlijk om deze opmerking ;
Jij hebt gewoon een dure smaak. :D

Ik koop altijd het goedkopere spul en maak me dan zelf wijs dat het net zo goed is. :(
Ik snap heel erg goed dat je zo'n mooi mes koopt! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » wo 15 jan 2020, 18:37

Wanneer ik iets koop dat serieus geld kost, vertel ik mezelf ook dat bepaalde andere dingen van die soort belachelijk veel duurder zijn en dat ik 't ding voor het leven heb. Dat is ook zo, alleen komt het dan soms voor dat een goede bekende van me zoiets goed kan gebruiken en dat ik het dan zonder nadenken weggeef, waarna ik ook heel goed zonder blijk te kunnen vanwege mijn sobere levensstijl en ik bovendien na enige tijd de nieuwere versie van dat ding aanschaf wat dan ook weer heel verstandig is natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en mes

Berichtdoor gilleko B. » wo 15 jan 2020, 18:50

Een geruime periode voordat er tot aankoop wordt overgegaan vindt er intern intensief gesprek plaats waarin ik mijzelf voortdurend aan het overtuigen ben dat het eigenlijk de juiste keuze betreft, bijv. dat het uiteindelijk ook besparend werkt en zo. Op moment dat ik het extern uit, pakt mijn vrouw met een glimlach de autosleutels, voordat ik zelfs uitgesproken ben en het onvermijdelijke is daar. Het is aangeschaft. Opmerkelijk allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » wo 15 jan 2020, 18:56

Een geruime periode voordat er tot aankoop wordt overgegaan vindt er intern intensief gesprek plaats waarin ik mijzelf voortdurend aan het overtuigen ben dat het eigenlijk de juiste keuze betreft, bijv. dat het uiteindelijk ook besparend werkt en zo. Op moment dat ik het extern uit, pakt mijn vrouw met een glimlach de autosleutels, voordat ik zelfs uitgesproken ben en het onvermijdelijke is daar. Het is aangeschaft. Opmerkelijk allemaal.
Prachtig. Koester die vrouw!

Denk dus niet bij tijd en wijle "zou ik beter kunnen krijgen want die en die lijken me ook heel fideel en niks niet moeilijk doen" maar denk dan bijvoorbeeld "ik ben gelukkig, houden zo".
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron