Man en mes

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Man en mes

Berichtdoor bobbee » di 01 feb 2022, 23:10

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en mes

Berichtdoor gilleko B. » wo 02 feb 2022, 09:45

Tja hoe harder het staal, vaak ook dunner en scherper waardoor precisie snijden geweldig gaat. Downside is, gebruik het mes precies waarvoor het gemaakt is en snijdt, en ga niet wrikken. Laat het ook niet op een harde vloer vallen. De kans ik groot dat er een stuk afbreekt. Een zachter flexibeler staal is meer geschikt voor een kado, vaak ook prijs technisch.





Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 893
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Man en mes

Berichtdoor Joste » wo 02 feb 2022, 10:37

Klopt. Mijn zoon die een beginnend huishouden heeft wil ik ook een paar messen kado doen. Zit te denken aan Wusthof ikon. Hebben jullie nog suggesties?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Man en mes

Berichtdoor bobbee » wo 02 feb 2022, 11:12

Ik heb een setje Zwilling. De goede Serie. 5 Star geloof ik. Prima messen een met Global slijpertje erbij altijd scherp voor de keuken taferelen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Man en mes

Berichtdoor Ypuh » wo 02 feb 2022, 11:18

Klopt. Mijn zoon die een beginnend huishouden heeft wil ik ook een paar messen kado doen. Zit te denken aan Wusthof ikon. Hebben jullie nog suggesties?
Die Wusthofs zijn denk ik ook wat ik ook cadeau zou doen aan een zus/zoon. Neem dan wel de variant zonder zo'n groot bolster. Die zijn wel een stukje duurder (door het houten handvat) maar daardoor een stuk makkelijker te slijpen. Je zou ook Global kunnen overwegen, vergelijkbare kwaliteit maar iets ander design (ligt er wat mij betreft aan of je een leuke deal voor de één of de ander tegen komt).

Je zoon zal je (op termijn) dankbaar zijn ;) .

Afbeelding
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Man en mes

Berichtdoor bobbee » wo 02 feb 2022, 11:21

Herder! Prachtige messen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 893
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Man en mes

Berichtdoor Joste » wo 02 feb 2022, 12:37

Klopt. Mijn zoon die een beginnend huishouden heeft wil ik ook een paar messen kado doen. Zit te denken aan Wusthof ikon. Hebben jullie nog suggesties?
Die Wusthofs zijn denk ik ook wat ik ook cadeau zou doen aan een zus/zoon. Neem dan wel de variant zonder zo'n groot bolster. Die zijn wel een stukje duurder (door het houten handvat) maar daardoor een stuk makkelijker te slijpen. Je zou ook Global kunnen overwegen, vergelijkbare kwaliteit maar iets ander design (ligt er wat mij betreft aan of je een leuke deal voor de één of de ander tegen komt).

Je zoon zal je (op termijn) dankbaar zijn ;) .

Afbeelding
Dank voor je tip! Dan zou die ikon serie wel geschikt kunnen zijn.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Man en mes

Berichtdoor Dirk Jan » wo 02 feb 2022, 12:38

Ja, als ik zu moest kiezen zou i kvoor Herder gaan en misschien wel de gewone ijzeren, niet de RVS. Maar daar hoef ik bij mijn vrouw niet mee aan te komen. ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 893
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Man en mes

Berichtdoor Joste » wo 02 feb 2022, 12:38

Herder! Prachtige messen.
Vind ik ook hoor. Maar daar moet je wel met iets meer aandacht mee om gaan. Daarom twijfel ik daar over.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Man en mes

Berichtdoor manduca » wo 02 feb 2022, 12:56

Ik hou het op mijn 5* zwilling. Met kinderen en een vriendin die ze nog steeds in de gootsteen gooit gaan duurdere messen geen lang leven hebben denk ik.
Al kan ik best verlekkerd kijken naar de messen die hier langs komen :).
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron