Sous vide koken wie o wie

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor mutsje » wo 12 okt 2016, 20:45

Om met een nieuw topic te beginnen, ik kloot wat een met mijn espresso machine en ook zo in den keuken. Sinds kort in bezit van een Anova sous vide stick. Ding klem je overal aan vast (bij voorkeur een waterbak) en dan stel je tijd/temp in en als het dat bereikt heeft doe je je vlees over groente erin. (vacüum verpakt). Laatst kippenbouten gedaan en deze 4 uur laten garen op 60 graden. Hierna loei hete pan in gedaan met roomboter om even krokante korstjes er aan te krijgen. En hierna gelijk uitgeserveerd. Zijn er meer mensen op dit forum die gebruik maken van sous vide?
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor fransg » wo 12 okt 2016, 20:58

Zeker twee mensen hier op het forum! Ik niet, maar ik heb er wel over gelezen hier.
De REX C100 blijkt echter een afwijking van bijna 5 graden te hebben dus kies ik maar weer voor de Mypin TA4 met een PT100. Deze doet het op de sous vide al een jaar prima.
De techniek achter sous-vide ken (en beheers) ik en ik ben gewoon gaan kijken naar wat ik kon met de spullen die ik had. Mijn opstelling doet niets anders dan de dure horeca apparaten en is daarbij ook nog eens via smartphone te bedienen en in de gaten te houden. Iets wat ik tot nu toe bij geen enkele horeca setup heb gevonden. En dat met alleen maar spullen die ik had liggen dus de kosten waren minimaal. Eerlijk is eerlijk, de Heatermeter had ik al anders had ik beter wat uit het schap bij de Hanos kunnen trekken... :lol:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor bobbee » wo 12 okt 2016, 21:07

En img475 heb ik er ook over gehoord. Volgens mij ook behoorlijk wat ervaring ermee, toch Ludo?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor mutsje » wo 12 okt 2016, 21:13

ik zelf heb de anova begin dit jaar aangeschaft, een staaf die je in een pan kan steken en via een app of het apparaat zelf kan bedienen. Moet zeggen zelfs kipfile van de lidl kan je er super mals mee maken :twisted:
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: RE: Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor bobbee » wo 12 okt 2016, 21:27

ik zelf heb de anova begin dit jaar aangeschaft, een staaf die je in een pan kan steken en via een app of het apparaat zelf kan bedienen. Moet zeggen zelfs kipfile van de lidl kan je er super mals mee maken :twisted:
Reageer je nu op je eigen topic vraag? Gespleten persoonlijkheid...Afbeelding

Kip van de Lidl is best mals, als je het goed bakt...toch?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: RE: Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor mutsje » wo 12 okt 2016, 21:51

ik zelf heb de anova begin dit jaar aangeschaft, een staaf die je in een pan kan steken en via een app of het apparaat zelf kan bedienen. Moet zeggen zelfs kipfile van de lidl kan je er super mals mee maken :twisted:
Reageer je nu op je eigen topic vraag? Gespleten persoonlijkheid...Afbeelding

Kip van de Lidl is best mals, als je het goed bakt...toch?
Me myself and I inderdaad hehehe. Ik reageer alleen op hierboven dat het met een app te bedienen was.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor Nomad » wo 12 okt 2016, 22:28

Hier ook sous-vide fanaten. Heb zelfs 2 sous-vides machines, waaronder inderdaad de Anova. Die, as we speak, 5,2 kilo spare-ribs aan het bereiden is...voorbereiding voor de bbq van vrijdag (gaan 48 uren in een badje zwemmen met 61 graden). Thuis aan het verbouwen en vrijdag de bouwvakkers een goede bbq belooft :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor mutsje » wo 12 okt 2016, 23:04

Hier ook sous-vide fanaten. Heb zelfs 2 sous-vides machines, waaronder inderdaad de Anova. Die, as we speak, 5,2 kilo spare-ribs aan het bereiden is...voorbereiding voor de bbq van vrijdag (gaan 48 uren in een badje zwemmen met 61 graden). Thuis aan het verbouwen en vrijdag de bouwvakkers een goede bbq belooft :)
Zelfde Nomad als op GOT? :)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor R&B » do 13 okt 2016, 08:05

Een paar keer mee gespeeld, maar gezien we nauwelijks vlees eten komt het er eigenlijk nooit van. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Kabouter
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 18:38
Locatie: Valkenburg ZH

Re: Sous vide koken wie o wie

Berichtdoor Kabouter » do 13 okt 2016, 08:14

Hier nog een Anova gebruiker. Nog niet veel mee gedaan vanwege het gerommel met zakjes (heb geen vacuummachine), maar wel erg lekkere spareribs mee gemaakt.
Quest M3, VBM Domobar Super (rota), Faema MC80, Mahlkonig Guatemala, Kalita Wave, Cona D, Aeropress.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron