Ultiem vliegen

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor @3aan » di 12 feb 2019, 21:00

Op het moment dat de kap eraf gaat zal je het toestelleke flink moeten trimmen, die gaat dan alle kanten op die je liever niet wilt.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor fransg » di 12 feb 2019, 21:43

Op het moment dat de kap eraf gaat zal je het toestelleke flink moeten trimmen, die gaat dan alle kanten op die je liever niet wilt.
Dat houd je onder controle met de stuurknuppel. Die kap is er in een klap vanaf, dat is geen gebeurtenis waar je lang mee moet worstelen. Het aftrimmen komt daarna wel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor @3aan » di 12 feb 2019, 22:38

Ja en wil jij er dan uitstappen?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor fransg » di 12 feb 2019, 23:49

Ja en wil jij er dan uitstappen?! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
nee nooit van plan geweest
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor Erik82 » wo 13 feb 2019, 07:17

Ieder zijn ding ;) . Ik stap liever uit dan dat ik blijf zitten (zolang er verder nog maar wel iemand blijft zitten om het ding te besturen) :mrgreen: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor fransg » wo 13 feb 2019, 09:13

Je bent dan wel als eerste beneden! Wat wel een voordeel kan zijn, ook omdat je dan eveneens alweer eerder klaar bent voor de start. Tenminste, ik weet eigenlijk niet hoeveel tijd je kwijt bent aan het weer in de rugzak proppen van de chute. Doe je dat zelf of is er een soort stomerij op de luchthaven waar ze zoiets wassen, strijken en opgevouwen klaarleggen? Past de chute in een wasmachine, en/of gaat die stuk van waspoeier?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor kilo » wo 13 feb 2019, 09:31

Bij een overlandvlucht met een zweefvliegtuig droeg je altijd een parachute. Voor als het echt nodig was om onderweg uit te stappen om het vege lijf te redden. Dat dan bij het loskoppelen van de cocpitkap deze kap wegvloog was wel het minste probleem op dat moment. Ik heb het nooit hoeven uitproberen gelukkig.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor fransg » wo 13 feb 2019, 10:57

Wij trokken soms een parachute aan wanneer we eigenlijk een beetje te licht waren voor het toestel (alleen in een tweezitter bijvoorbeeld), dat was dan simpeler dan gewichten voorin schroeven. Maar dat waren dan zulke oude leger-parachutes, niemand kreeg aanvechting om te kijken of je daar net zo zacht mee kon landen als met het toestel nog even afgezien van de vraag waar het verlaten vliegtuig dan achteraf opgehaald zou moeten worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor Erik82 » wo 13 feb 2019, 12:45

Vouwen van een parachute doe je zelf en is voor een ervaren parachutist hooguit 10min werk. Aangezien ik vanaf een hoogte van 4km na 2,5min weer aan de grond sta gaat dat allemaal best hard. Ik vind landen met een vliegtuig meestal minder fijn doordat ik het niet gewend ben maar dat is een ander verhaal. Zo krijg je mij ook niet een luchtballon in zonder dat ik er boven uit mag want landen met zo'n ding wil ik liever niet meemaken :D .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Ultiem vliegen

Berichtdoor bobbee » wo 13 feb 2019, 13:27

Vouwen van een parachute doe je zelf en is voor een ervaren parachutist hooguit 10min werk. Aangezien ik vanaf een hoogte van 4km na 2,5min weer aan de grond sta gaat dat allemaal best hard. Ik vind landen met een vliegtuig meestal minder fijn doordat ik het niet gewend ben maar dat is een ander verhaal. Zo krijg je mij ook niet een luchtballon in zonder dat ik er boven uit mag want landen met zo'n ding wil ik liever niet meemaken :D .
Afbeelding Wat grappig om dingen in....als skydiver te zien! Jij hebt nog een optie, ik vind landen, luchtballon landing en parachute springen niks! Vliegtuig zonder kap sla ik ook meestal graag over.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron