Nieuwe Mahlkoenig

cremalover

Nieuwe Mahlkoenig

Berichtdoor cremalover » do 13 feb 2020, 13:04

Grind by weight type.
lijkt me wel wat.
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

fransg
Contacteer:

Re: Nieuwe Mahlkoenig

Berichtdoor fransg » do 13 feb 2020, 13:44

Ik was aanvankelijk sceptisch over het nut van grind by weight maar vind het intussen wel heel handig op de etzMAX
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » do 13 feb 2020, 17:54

Heb het grind by weight gevolgd bij Compak, zo van....die wil ik hebben, de PK serie. Maar na lang wachten zie je de prijs van zo'n masjien. Dan toch maar een "standaardmolen".

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Marcje

Berichtdoor Marcje » do 13 feb 2020, 18:35

Vind die kleurtjes niks, maar verder een gaaf ding!
dus...

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 13 feb 2020, 18:43

Heb het grind by weight gevolgd bij Compak, zo van....die wil ik hebben, de PK serie. Maar na lang wachten zie je de prijs van zo'n masjien. Dan toch maar een "standaardmolen".
Dat duurde ook wel érg lang en op gevement verlangde ik ook al niet meer naar de nieuwe PK.

De Baratze Forté is minder kostbaar en kan ook grind-by-weight doen.

En ach, een 'gewone' maler doet het ook, en als die iets verloopt en wat grover is gaan malen, produceert-ie in de aangegeven tijd ook net wat meer maalsel waarmee dit vanzelf wordt gecompenseerd zonder technische hoogstandjes. En gaat-ie zomaar wat fijner malen dan heeft-ie meer werk en produceert in de ingestelde seconden iets minder bemaling wat ook weer mooi uitbalanceert
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

Terug naar “Koffiemolens & malers”