Goat Story Arco

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor bobbee » zo 22 nov 2020, 22:55

Ik vind deze maler toch wel heel interessant.

Heel benieuwd naar wat deze Goat Srory gaat neerzetten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor Froika » ma 23 nov 2020, 23:24

Ik vind deze maler toch wel heel interessant.

Heel benieuwd naar wat deze Goat Srory gaat neerzetten.
Voor mij wordt het de keuze tussen de Niche of deze ARCO. Ik ben namelijk opzoek naar een maler die zowel espresso als filter kan malen.

Qua vormgeving vind ik de ARCO een stuk aantrekkelijker, echter ben ik er vrijwel zeker van dat de Niche hem op vele vlakken zal verslaan.

Iemand die mij kan helpen met de keuze?
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor bobbee » ma 23 nov 2020, 23:48

Ik vind deze maler toch wel heel interessant.

Heel benieuwd naar wat deze Goat Srory gaat neerzetten.
Voor mij wordt het de keuze tussen de Niche of deze ARCO. Ik ben namelijk opzoek naar een maler die zowel espresso als filter kan malen.

Qua vormgeving vind ik de ARCO een stuk aantrekkelijker, echter ben ik er vrijwel zeker van dat de Niche hem op vele vlakken zal verslaan.

Iemand die mij kan helpen met de keuze?
Tsja daar zeg je wat. Ik heb de Niche voor espresso en de Comandante voor filter.
De Niche heeft zich bewezen, ik denk dat ik daarom voor de Niche zou gaan in jouw situatie. Geen kans op een miskoop. De Arco moet het nog waarmaken. Dat gaat nog wel even duren.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor bvds » di 24 nov 2020, 07:38

De Niche. No brainer. Die Mazzer Kony schijven zijn top voor espresso. Voor filter bruikbaar maar niet meer dan dat. Overigens is het aandeel fines met de flow disk aanzienlijk lager. Verder kent de Niche nauwelijks technische problemen of uitval.

De Goat lijkt de bekende Italmill schijven te krijgen. Prima voor espresso, maar niet zo goed als de Kony burrs. Voor filter is dit maalwerk ook niet top en duidelijk minder dan dat van de Comandante. Tenslotte moeten we maar afwachten hoe de bouwkwaliteit en performance zijn. Een maler is meer dan schijven.

Een maalwerk voor filter en espresso is en blijft lastig.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor Keyser » di 24 nov 2020, 07:39


De Niche heeft zich bewezen, ik denk dat ik daarom voor de Niche zou gaan in jouw situatie. Geen kans op een miskoop. De Arco moet het nog waarmaken. Dat gaat nog wel even duren.
Inderdaad, met de Fellow Ode als meest recente voorbeeld. Velen enthousiast, maar op dit moment kan hij niet aan de verwachtingen voldoen.

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor Froika » di 24 nov 2020, 09:26

Bedankt allen!

Zoals ik het er nu voor staat zal ik voor de Niche gaan, ik drink vaker een espresso dan filter, dus dat komt mooi uit :) .

Nu alleen nog geduld hebben, aangezien EU voorraad zojuist weer verkocht is. Of hopen dat er ergens een tweedehands model verschijnt, maar de kans dat dat gebeurt lijkt mij klein, gezien elke koper van de Niche hem blijft gebruiken. Dat zegt genoeg over de kwaliteit :D.
☕︎



FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor De B. Cormorant » do 26 nov 2020, 23:35

Misschien even wachten tot er geweten is wat de gevolgen zijn vd brexit qua douane-,inklaring,-btw-kosten? De laatste bestellingen waren voor levering februari. Ze wisten zelf nog van niks, logisch want niemand weet het juist op dit ogenblik

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Goat Story Arco

Berichtdoor Froika » ma 30 nov 2020, 14:06

Misschien even wachten tot er geweten is wat de gevolgen zijn vd brexit qua douane-,inklaring,-btw-kosten? De laatste bestellingen waren voor levering februari. Ze wisten zelf nog van niks, logisch want niemand weet het juist op dit ogenblik
Goed om te weten, ik heb geen haast. Dus wacht het rustig af :mrgreen:
☕︎



FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron