Re: Niche Zero Grinder

631
Wat vreemd! Ik heb dit gelezen:
bobbee schreef:Goed nieuws voor wie een Niche wilt kopen. Uit de Brexit deal :

Vrije handel zonder quota en heffingen

Het belangrijkste onderdeel van het akkoord: een vrijhandelsovereenkomst tussen de EU en het Verenigd Koninkrijk. Zonder importheffingen en zonder quota die wel voor andere handelspartners van de EU gelden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Niche Zero Grinder

633
Als ik een Niche wenste te hebben zou ik mij hoe dan ook niet door die heffingen laten tegenhouden. Je ziet vanzelf wat de kosten zijn, zullen niet astronomisch zijn en misschien zelfs helemaal niks. Kost het €50, dan ga je een paar weken niet uit eten, oh dat kan toch al niet, goed geregeld ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Niche Zero Grinder

634
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Het zit echter niet in mijn persoonlijkheid om in te gaan op iets als ik het totale plaatje niet ken. Evt terugvordering van BTW in the UK ed regelen (evt via Niche Coffee) ed is nu niet iets dat ik super leuk vind. Toegegeven, ik ben tevreden van mijn molen, is eerder een follieke, mijn interesse in een conische naast mijn platte schijven

Re: Niche Zero Grinder

637
Ik vrees ervoor jongens en meisjes:

Van NL, maar dit is EU materie?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -na-brexit

"Ja, dat kan. De regels om iets te bestellen bij een Britse webshop zijn vanaf 1 januari 2021 hetzelfde als wanneer u iets bestelt buiten de EU. Zoals in de Verenigde Staten of China.

In dat geval moet u in Nederland btw afdragen bij producten die €22 of meer kosten. Ook moet u invoerrechten betalen als de aankoopwaarde hoger is dan €150. Kijk voor meer informatie op de website van de douane."

Volgens mij gaat het dan om:

HOOFDSTUK 69 KERAMISCHE PRODUCTEN
II. ANDERE KERAMISCHE PRODUCTEN :
6911
Vaatwerk, andere huishoudelijke artikelen en toiletartikelen, van porselein : (TN701)
6911 10
-
keuken- en tafelgerei :
6911 10 00 10
- -
kruiden- en specerijmolens en hun keramische maalonderdelen, koffiemolens, messenslijpers, slijpers, keukeninstrumenten die worden gebruikt voor het snijden, malen, raspen, in plakken snijden, schrapen en schillen, pizzastenen van cordieriet-keramiek van een soort die wordt gebruikt voor het bakken van pizza of brood

van: https://ec.europa.eu/taxation_customs/d ... ngDescr=nl&

Doorklikken op de code vind ik in de lijst:

Verenigd Koninkrijk (GB)
- Invoer:
Tariefpreferenties (01-01-2021 - ) : 0 %
D2253/20

Dus geen invoertaxen maar wel BTW?

Op indiegogo heeft iemand de vraag gesteld hoe ze de prijs gaan factureren gezien ze nu 0% export VAT moeten aanrekenen in plaats van 20% UK VAT. We hebben alleen nog geen factuur gehad, dus als ze de Indiegogo prijs blijven houden, steken ze de 20% op zak veronderstel ik.

Re: Niche Zero Grinder

638
Ik vrees ervoor jongens en meisjes:

Van NL, maar dit is EU materie?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -na-brexit

"Ja, dat kan. De regels om iets te bestellen bij een Britse webshop zijn vanaf 1 januari 2021 hetzelfde als wanneer u iets bestelt buiten de EU. Zoals in de Verenigde Staten of China.

In dat geval moet u in Nederland btw afdragen bij producten die €22 of meer kosten. Ook moet u invoerrechten betalen als de aankoopwaarde hoger is dan €150. Kijk voor meer informatie op de website van de douane."

Volgens mij gaat het dan om:


HOOFDSTUK 69 KERAMISCHE PRODUCTEN
II. ANDERE KERAMISCHE PRODUCTEN :
6911
Vaatwerk, andere huishoudelijke artikelen en toiletartikelen, van porselein : (TN701)
6911 10
-
keuken- en tafelgerei :
6911 10 00 10
- -
kruiden- en specerijmolens en hun keramische maalonderdelen, koffiemolens, messenslijpers, slijpers, keukeninstrumenten die worden gebruikt voor het snijden, malen, raspen, in plakken snijden, schrapen en schillen, pizzastenen van cordieriet-keramiek van een soort die wordt gebruikt voor het bakken van pizza of brood

van: https://ec.europa.eu/taxation_customs/d ... ngDescr=nl&

En dan zie ik: Verenigd Koninkrijk (GB)
- Invoer:
Tariefpreferenties (01-01-2021 - ) : 0 %
D2253/20

Dus geen invoertaxen maar wel BTW?

Extra:

Amazon doet het blijkbaar wel al juist: https://www.moneyguideireland.com/buyin ... rexit.html

Re: Niche Zero Grinder

639
Mooi onderbouwde reply Umpalumpa, met dank aan Willy Wonka. Volgens Amazon.co.uk vormt het daadwerkelijk gemaakt zijn in the UK nog een belangrijke basis. Producten worden bijna tot het "molecuul" beschreven, gekscherend.gezegd Die Niche molen wordt in the Uk gemaakt, tenzij er made in China op staat. Ga eea nog eens goed nalezen. Leve Europa en de vrije handel.

[emoji477]

Re: Niche Zero Grinder

640
Goederencode hierboven is enkel voor werken van porselein, niet voor volledige malers.
Koffie malers gaan onder de goederencode 8509400000.
Normaal tarief voor deze code is 2,2%. Dit wordt gereduceerd naar 0 indien de goederen van preferentiële UK oorsprong zijn, maar ik dacht dat deze malers niet in UK zelf gemaakt werden, dus blijft het invoerrecht op 2,2% staan.
BTW betalen we als verbruiker sowieso, dus dat maakt weinig verschil. Bij uitvoer zou het UK bedrijf een factuur moeten opmaken met vrijstelling BTW. Elke EU lidstaat zal de BTW dan heffen volgens plaatselijke tarief via de inklaring (wel op totale pakket: waarde goederen + transportkosten + invoerrechten)

Extra kosten zijn dus wat extra BTW, invoerrechten en inklaringskosten.