Re: Pineconeswiss maler?

2
Kan best wat zijn maar jammer dat het wéér een mini EK43 kloon is (standaard met daar bovenop een horizontale pijp met daarin de schijven en de motor). Die EK43 heeft met zijn succes velen gek gemaakt en op het idee gebracht dat zoiets dringend gewenst zou zijn ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
Betekent die horizontale pijp dat de platte schijven verticaal zijn opgehangen? Dan valt de koffie direct vanuit het maalhuis in het filter analoog bij de Etzmax. Ik zie voordeel als het maalsel niet een weg af hoeft te leggen door een opening met daarachter een stuk glijbaan.

6
Pti schreef: ma 01 mei 2023, 18:04 Ik zie heel vaak voorbij komen dat het merk Zwitsers is, maar het zou mij niets verbazen als dit gewoon made in China is.
ja eentje uit deze buurt bijvoorbeeld
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

9
Je mag je signature wel weer even bijwerken fuel ;).

Het verschilt wanneer je 'Made in...' mag gebruiken. Voor sommige is dat 60% van de gemaakte kosten, voor andere is het alleen waar de laatste hand aan het product gelegd kan worden (assemblage of stickers plakken o.i.d).

Volgens mij komt Ditting (= onderdeel van Mahlkonig) ook uit Zwitserland: https://www.ditting.com/en/about
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

10
Ypuh schreef: di 02 mei 2023, 08:54 Je mag je signature wel weer even bijwerken fuel ;).

Het verschilt wanneer je 'Made in...' mag gebruiken. Voor sommige is dat 60% van de gemaakte kosten, voor andere is het alleen waar de laatste hand aan het product gelegd kan worden (assemblage of stickers plakken o.i.d).

Volgens mij komt Ditting (= onderdeel van Mahlkonig) ook uit Zwitserland: https://www.ditting.com/en/about
Done ;)
Slayer Single, Weber Key MK2, 2x Lagom 01, P64