Re: Timemore Sculptor 064 en 078

673
SpeedyDH schreef: di 17 okt 2023, 13:24 Hier ook binnen :D .. gelijk een vraag, de afstelknop, stel je die af voorbij het ‘0’ punt? Of juist ervoor om te beschermen dat je het te ver door draait? Lijk me dat je anders misschien nog net een stukje mist?… nog geen koffie gezet dus nog geen idee waar ik moet zitten..
Ik had de pin op 3 gaatjes terug geplaatst om de chirp van de schijven te horen, toen 1 gaatje terug geplaatst zodat ik de schijven dus altijd bescherm. Maalgraad 6 en m’n doorlooptijd was alsnog 37 seconden voor 32 gram, terwijl de espressorange tussen de 0 en 5 zou zitten. Was m’n derde shot, geen channeling, dat is dan wel fijn zonder te hebben “ge-seasoned”.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

674
IS04 schreef: di 17 okt 2023, 16:59
SpeedyDH schreef: di 17 okt 2023, 13:24 Hier ook binnen :D .. gelijk een vraag, de afstelknop, stel je die af voorbij het ‘0’ punt? Of juist ervoor om te beschermen dat je het te ver door draait? Lijk me dat je anders misschien nog net een stukje mist?… nog geen koffie gezet dus nog geen idee waar ik moet zitten..
Ik had de pin op 3 gaatjes terug geplaatst om de chirp van de schijven te horen, toen 1 gaatje terug geplaatst zodat ik de schijven dus altijd bescherm. Maalgraad 6 en m’n doorlooptijd was alsnog 37 seconden voor 32 gram, terwijl de espressorange tussen de 0 en 5 zou zitten. Was m’n derde shot, geen channeling, dat is dan wel fijn zonder te hebben “ge-seasoned”.
Ik heb het nu 2 gaatjes terug en kan voorbij ‘0’.
Eerste shot op 1,5… kwam het water niet door… 2,5 ook niet.. zit nu ook rond de 6 maar volop channeling… heb nog wat uit te zoeken…
Heb nu wel de speed lager gezet naar 1000 (vond in een review dat sneller het niet beter maakt).

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

675
namor schreef:Gents, in welke batch zitten jullie mallers die momenteel geleverd worden?

Mijne Zwarte 064s zit in 4de batch en ik zie die nog niet aankomen
3e batch. 4e zal niet lang meer op zich laten wachten denk ik
Malhkönig Vario, Bezerra BZ10, Quamar Fiorenzato, Hario V60 en voor het gemak een Techniform Moccamaster, Acaia weegschaal

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

676
IS04 schreef: di 17 okt 2023, 16:59
SpeedyDH schreef: di 17 okt 2023, 13:24 Hier ook binnen :D .. gelijk een vraag, de afstelknop, stel je die af voorbij het ‘0’ punt? Of juist ervoor om te beschermen dat je het te ver door draait? Lijk me dat je anders misschien nog net een stukje mist?… nog geen koffie gezet dus nog geen idee waar ik moet zitten..
Ik had de pin op 3 gaatjes terug geplaatst om de chirp van de schijven te horen, toen 1 gaatje terug geplaatst zodat ik de schijven dus altijd bescherm. Maalgraad 6 en m’n doorlooptijd was alsnog 37 seconden voor 32 gram, terwijl de espressorange tussen de 0 en 5 zou zitten. Was m’n derde shot, geen channeling, dat is dan wel fijn zonder te hebben “ge-seasoned”.
Ik heb mijn 078s vanmiddag ontvangen en er 5 kg bonen doorheen gejaagd. Nu iets te laat om echt te gaan proeven.
Wat is de rede dat jullie de pin niet laten staan op het streepje waar pin bij staat?
Ik zit nu op stand 2,8 op 36 gram uit in 31 sec bij dosis van 18 gram.
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx, Mazzer philos I189d

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

678
Koffietijs schreef: di 17 okt 2023, 21:08
IS04 schreef: di 17 okt 2023, 16:59
SpeedyDH schreef: di 17 okt 2023, 13:24 Hier ook binnen :D .. gelijk een vraag, de afstelknop, stel je die af voorbij het ‘0’ punt? Of juist ervoor om te beschermen dat je het te ver door draait? Lijk me dat je anders misschien nog net een stukje mist?… nog geen koffie gezet dus nog geen idee waar ik moet zitten..
Ik had de pin op 3 gaatjes terug geplaatst om de chirp van de schijven te horen, toen 1 gaatje terug geplaatst zodat ik de schijven dus altijd bescherm. Maalgraad 6 en m’n doorlooptijd was alsnog 37 seconden voor 32 gram, terwijl de espressorange tussen de 0 en 5 zou zitten. Was m’n derde shot, geen channeling, dat is dan wel fijn zonder te hebben “ge-seasoned”.
Ik heb mijn 078s vanmiddag ontvangen en er 5 kg bonen doorheen gejaagd. Nu iets te laat om echt te gaan proeven.
Wat is de rede dat jullie de pin niet laten staan op het streepje waar pin bij staat?
Ik zit nu op stand 2,8 op 36 gram uit in 31 sec bij dosis van 18 gram.
Benieuwd naar de vergelijking met de XL!
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

679
Ondertussen al een aantal espresso's mee gezet met verschillende bonen (Ethiopie en Brazilie). Had maar 1 misser die veel te fijn was gemalen ( zat op 2) en daarna verschoven naar 3. 19 gram in 45 gram uit, allebei liepen iets traag door. Had echt geen zichtbare channeling. Liepen zelfs mooier dan mn afgestelde DF64 haha. Smaakten allebei al best goed zonder goed af te stellen. Veel body en smaak, al was de Brazilie nog een beetje ongebalanceerd, maar ik moest naar werk, dus had geen tijd meer haha. Ik heb trouwens niet geseasoned.
Verder vind ik die klikker echt leuk. Ik moest wel even wennen aan het geluid van de maler. Hij is wel stiller, maar wel een wat hogere irritante toon vergeleken met mn DF64.
overall tot nu toe heel erg blij.
Vanavond vrienden over die geen zure espresso kunnen waarderen, dus dan wordt ie meteen op de proef gesteld. :D

PS: hebben jullie ook zo'n te groot shirt erbij gekregen?
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S - DF64