Re: Timemore Sculptor 064 en 078

781
Mischa123 schreef:Ik kan wel wat proberen te ontwerpen! Ben niet voor niets product ontwerper [emoji12] een magnetische zou wel erg mooi zijn op de plek van de beker..

De indicator is in ieder geval mooi nageaapt. Zal er volgende week wat printen voor de liefhebber. (Ook in het wit of zwart met wit puntje)
IMG20231027204954.jpg
Sent from my DN2103 using Tapatalk
Leuk!

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

782
Ik heb vanmiddag met mijn zwager even wat verschillende molens/schijven op een rijtje gezet naast de 078s en wat getest op zoek naar verschillen.
De uitkomst was niet erg verrassend maar wel interessant om eens te ervaren.
De deel nemers waren:
Sculptor 078s
Mignon xl met Ssp hu schijven
Kopi deva met Ssp cast(lab sweet)
En nog even de atom specialty 75 van mijn zwager
Wij gebruikten een lelit Bianca met ims 24mm bakje
om de espresso te zetten. Wij hebben alles ingesteld op 18 in 36 uit 30 sec.
Wij hebben maar niet te veel met rpm gerommeld. Alle schijven hadden al genoeg kg bonen gemalen. De sculptor het minst met ongeveer 6 kg

Ssp cast: ervaarden wij veel dikte met meer zoet dan de rest en veel nuance/clarity
Ssp hu:ook aardig wat dikte, best veel nuance maar iets zuurder dan cast
Sculptor 078s: wat minder dik dan bovenste 2 en wat nuance en smaak betreft tussen cast en hu in
Atom: veel dikte, ronde smaak, minder nuance dan de andere 3.
Conclusie is dat de sculptor qua smaak niet erg veel toevoegt aan mijn hu en cast en ook iets minder lekkere bakjes produceert dan de cast naar mijn smaak. Ik vind het een prachtig apparaat en heerlijk werken maar ben bang dat ik er toch afscheid van ga nemen en misschien iets koop waar ik de ssp mp schijven in kan doen die ik nog heb liggen. Eerst nog even ermee spelen.
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx, Mazzer philos I189d

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

783
Ik zie net dat de sculptor op z’n langzaamst stond ipv snelst. Er was wat afleiding van 5 rondrennende kinderen.
Morgen nog maar even snel een testje met alles op dezelfde rpm. De atom is al wel weer naar huis
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx, Mazzer philos I189d

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

784
Koffietijs schreef: zo 29 okt 2023, 20:32 Ik zie net dat de sculptor op z’n langzaamst stond ipv snelst. Er was wat afleiding van 5 rondrennende kinderen.
Morgen nog maar even snel een testje met alles op dezelfde rpm. De atom is al wel weer naar huis
Volgende keer die espresso ook niet op de kids testen 😉
Wel benieuwd wat die rpm nog met de smaak gaat doen! Keep us up to date
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

786
omeCo schreef: ma 30 okt 2023, 06:36 Hoge rpm = meer fines = meer ‘dikte’. Dus ben benieuwd!

Maar als ik het zo lees, zijn de verschillen niet groot. Klopt dat?
Het waren inderdaad allemaal heerlijke bakkies om te drinken. Hu, sculptor en cast redelijk bij elkaar in de buurt met kleine verschillen in dikte, nuance en smaak profiel. De atom was wel erg anders. Wat mij betreft geweldig voor Italiaanse stijl espresso.
Zojuist nog even ssp cast en sculptor op gelijke rpm vergeleken. Sculptor blijft qua zoete tonen en dikte nog wel achter. Ik zou voor mijzelf omschrijven dat de sculptors aardig tussen de hu en cast in zit qua smaak profiel wat denk ik voor mensen die maar 1 molen willen een prachtig profiel is.
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx, Mazzer philos I189d

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

788
Vandaag is mijn 064S is bezorgt! Meteen uitgepakt, ff snel instructie bekeken en 2 gram doorgespoeld.

Vervolgens op stand 2 espresso en daarna op stand 12 V60 gemaakt. Beide waren in een keer perfect - doorlooptijden en smaak meteen heel goed. Eigenlijk ben ik enorm verbaast dat het zo makkelijk kan gaan. In beide gevalen dezelfde yirgacheffe zelfgebrande bonen van HK (Pti)

Maler zelf is heel compact, heel goed gebouwd en 'looks great'.
Heel tefreden!
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

789
namor schreef: di 31 okt 2023, 16:53 Vandaag is mijn 064S is bezorgt! Meteen uitgepakt, ff snel instructie bekeken en 2 gram doorgespoeld.

Vervolgens op stand 2 espresso en daarna op stand 12 V60 gemaakt. Beide waren in een keer perfect - doorlooptijden en smaak meteen heel goed. Eigenlijk ben ik enorm verbaast dat het zo makkelijk kan gaan. In beide gevalen dezelfde yirgacheffe zelfgebrande bonen van HK (Pti)

Maler zelf is heel compact, heel goed gebouwd en 'looks great'.
Heel tefreden!
In welke batch van verzending zat je? Hier nog steeds geen bericht. Tof dat t zo makkelijk gaat! Dat is dubbel genieten
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

790
mr Blanc schreef:
namor schreef: di 31 okt 2023, 16:53 Vandaag is mijn 064S is bezorgt! Meteen uitgepakt, ff snel instructie bekeken en 2 gram doorgespoeld.

Vervolgens op stand 2 espresso en daarna op stand 12 V60 gemaakt. Beide waren in een keer perfect - doorlooptijden en smaak meteen heel goed. Eigenlijk ben ik enorm verbaast dat het zo makkelijk kan gaan. In beide gevalen dezelfde yirgacheffe zelfgebrande bonen van HK (Pti)

Maler zelf is heel compact, heel goed gebouwd en 'looks great'.
Heel tefreden!
In welke batch van verzending zat je? Hier nog steeds geen bericht. Tof dat t zo makkelijk gaat! Dat is dubbel genieten
Volgens mij batch 4

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/