Kan mij voorstellen dat het voor espresso fijn is om nog nauwkeuriger te kunnen malen, maar voor filter?....
Re: Filterkoffie handmaler
12Moet = niet! Typo!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
14Inderdaad voor filter heb je de red clix niet nodig. Als je soms toch eens wil spelen met espresso, of iets anders waar een wat fijnere maling voor nodig is, dan is het een must. En dan is de XL Crank ook een uitkomst want die maakt malen zoveel fijner dan met de standaard crank.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
15Ik zal voorlopig de ROK wel blijven promoten. Grote voordeel daarvan vind ik dat je 'm kunt neerzetten, zodat het malen een stuk makkelijker gaat. Flinke arm ook, maakt snel korte metten met je bonen.
16Promoten is ding 1 maar is die maler ook echt goed voor filter? Ik kan ook wel een Kinu M47 promoten omdat ik hem had en hij gebouwd is als een tank maar dat ding is waardeloos voor filter. Ik kan dus ook wel dingen promoten die ik heb maar zijn wellicht totaal niet geschikt voor wat de ander zoekt. Ik wist trouwens niet dat dat ding nog bestond, grappig om te zien.
Wel heel apart dat de fabrikant https://nl.rok.coffee/grindergc het over conische stiften heeft???? En er totaal geen informatie over plaatst op de website. Komt wel heel erg knullig en onprofessioneel over.
Wel heel apart dat de fabrikant https://nl.rok.coffee/grindergc het over conische stiften heeft???? En er totaal geen informatie over plaatst op de website. Komt wel heel erg knullig en onprofessioneel over.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
18Goede keus, ik gebruik hem praktisch dagelijks voor de filterkoffie.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
19Goede keuze. Ga er lekker van genieten. Als je de maler steeds fijner zet totdat de hendel blijft staan als je hem op zijn kant houdt dan is dat nul. Dan zo'n 25 clicks en zit je ongeveer op V60. Dan heb je een startpunt.
20Thanks! Ben benieuwdErik82 schreef: zo 05 nov 2023, 18:33 Goede keuze. Ga er lekker van genieten. Als je de maler steeds fijner zet totdat de hendel blijft staan als je hem op zijn kant houdt dan is dat nul. Dan zo'n 25 clicks en zit je ongeveer op V60. Dan heb je een startpunt.