Vlakke smaak, molen upgraden??

Barre Koffie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 21:54

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Barre Koffie » ma 22 apr 2024, 23:23

Past dat wel? 2 schroeven bij k30 drie bij ssp,….

Koffiedrap
Berichten: 29
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 22:13

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Koffiedrap » di 23 apr 2024, 07:40

Past dat wel? 2 schroeven bij k30 drie bij ssp,….
Dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is of het smaak profiel tussen die maalschijven redelijk hetzelfde is aangezien ze er praktisch hetzelfde eruit zien.

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Erik82 » di 23 apr 2024, 17:37

SSP zal iets minder bimodaal zijn dus wat meer clarity en flavour seperation focus. Dat is het handelsmerk van SSP.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Koffiedrap
Berichten: 29
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 22:13

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Koffiedrap » di 23 apr 2024, 19:15

SSP zal iets minder bimodaal zijn dus wat meer clarity en flavour seperation focus. Dat is het handelsmerk van SSP.
Oke bedankt want op het eerste gezicht lijkt de geometrie op die van de k30. Welke schijven zijn aan te raden die vergelijkbaar zijn met de k30?

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Erik82 » wo 24 apr 2024, 21:20

Ik heb een tijdje een K30 Vario gehad en die 65mm presteren een beetje als de 83mm Mazzer schijven (zoals in de Major of de Niche Duo). Wat meer traditioneel en vooral geschikt voor wat meer donkere branding. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een Atom 75 dan is die wat moderner en wat meer richting medium gemaakt.

Je moet eerst goed weten wat je wilt bereiken en dan de juiste maler kiezen. Wilde je Singledose of Grind on Demand? Traditioneel bimodaal of modern unimodaal. Wellicht is conisch wel helemaal je ding en ga zo maar door.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Koffiedrap
Berichten: 29
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 22:13

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Koffiedrap » wo 24 apr 2024, 22:24

Ik heb een tijdje een K30 Vario gehad en die 65mm presteren een beetje als de 83mm Mazzer schijven (zoals in de Major of de Niche Duo). Wat meer traditioneel en vooral geschikt voor wat meer donkere branding. Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld een Atom 75 dan is die wat moderner en wat meer richting medium gemaakt.

Je moet eerst goed weten wat je wilt bereiken en dan de juiste maler kiezen. Wilde je Singledose of Grind on Demand? Traditioneel bimodaal of modern unimodaal. Wellicht is conisch wel helemaal je ding en ga zo maar door.
Ik wil weten of het smaakprofiel van de k30 schijven redelijk overeenkomen met SSP HU schijven aangezien de geometrie op het eerste gezicht hetzelfde lijkt.

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Erik82 » do 25 apr 2024, 06:42

Dat antwoord had ik je al gegeven. Waarom ben je daarin zo geïnteresseerd? De K30 is een waardeloze maler voor thuisgebruik. Belachelijk veel retentie en daar is niks aan te doen. Puur en alleen geschikt voor in de horeca.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Koffiedrap
Berichten: 29
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 22:13

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Koffiedrap » do 25 apr 2024, 07:03

Dat antwoord had ik je al gegeven. Waarom ben je daarin zo geïnteresseerd? De K30 is een waardeloze maler voor thuisgebruik. Belachelijk veel retentie en daar is niks aan te doen. Puur en alleen geschikt voor in de horeca.
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een k30 voor thuis ik ben geïnteresseerd in de ssp hu schijven.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15127
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor fransg » do 25 apr 2024, 07:41

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een k30 voor thuis ik ben geïnteresseerd in de ssp hu schijven.
Erik heeft reeds uitgelegd over de K30 dat "die 65mm presteren een beetje als de 83mm Mazzer schijven (zoals in de Major of de Niche Duo). Wat meer traditioneel en vooral geschikt voor wat meer donkere branding."

De SSP hu zijn anders. Dat ze er voor het oog van de leek een beetje hetzelfde uitzien zegt dus niks ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Koffiedrap
Berichten: 29
Lid geworden op: do 28 okt 2021, 22:13

Re: Vlakke smaak, molen upgraden??

Berichtdoor Koffiedrap » do 25 apr 2024, 07:45

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een k30 voor thuis ik ben geïnteresseerd in de ssp hu schijven.
Erik heeft reeds uitgelegd over de K30 dat "die 65mm presteren een beetje als de 83mm Mazzer schijven (zoals in de Major of de Niche Duo). Wat meer traditioneel en vooral geschikt voor wat meer donkere branding."

De SSP hu zijn anders. Dat ze er voor het oog van de leek een beetje hetzelfde uitzien zegt dus niks ;-)
Ik wil mijn schijven in mijn F64evo gaan vervangen, welke kan ik dan het beste plaatsen die in de buurt komen van wat een k30/mazzer 83?


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron