Hallo!
Ik zou heel graag jullie advies willen. Ik heb op dit moment een Mazzer Electronic B (Luigi, oud model nog zonder touch display) met Super Jolly schijven erin. Deze maalt goed, maar ik vind hem niet echt gebruiksvriendelijk.
Nu wil ik graag de Eureka Mignon Libra aanschaffen. Grind by weight, super fijn. Qua prijs ook relatief ok.
Maar ga toch twijfelen, is de Mazzer niet beter? Ga ik spijt krijgen hiervan? De Mazzers worden niet voor niets (semi) professioneel gebruikt.
Wat zouden jullie doen?
Re: Mazzer of Eureka Mignon?
2Je kunt ze prima naast elkaar gebruiken toch?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Als je een stuk minder goede koffie wilt dan moet je voor de Libra gaan. De 64mm schijven in de Mazzer presteren een stuk beter dan de matige kleine 55mm schijfjes in de Libra.
De Mazzer aanpassen zodat deze gebruiksvriendelijker is zou veel logischer zijn. Door het 64mm platform kan je er altijd nog andere modernere schijven in plaatsen en wordt de Mazzer nog een stuk beter.
Of je verkoopt de Mazzer en legt wat bij voor een DF64V.
De Mazzer aanpassen zodat deze gebruiksvriendelijker is zou veel logischer zijn. Door het 64mm platform kan je er altijd nog andere modernere schijven in plaatsen en wordt de Mazzer nog een stuk beter.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
4Dank voor jullie reactie. @Erik82 waar zit het verschil dan voornamelijk in? Proef je dit verschil ook echt terug?
5Ja dat zou kunnen maar ik wil echt één maler, heb de plek niet voor twee…
6Oh en welke schijven zouden dat dan zijn? Het GBW vind ik alleen echt heel interessant…Erik82 schreef: wo 15 mei 2024, 18:23 Als je een stuk minder goede koffie wilt dan moet je voor de Libra gaan. De 64mm schijven in de Mazzer presteren een stuk beter dan de matige kleine 55mm schijfjes in de Libra.
7Op dit moment is er alleen de ATOM in grind by weight met grotere maalschijven. Waar de 65mm variant op hetzelfde niveau speelt als de mazzer, maar helaas ook met vergelijkbare retentie. De 75mm variant is van een klasse hoger, helaas is dat verschil in prestatie ook flink doorgevoerd in de verkoopprijs...
Ik verwacht en dat is nu nog echt puur speculatie dat er, Eureka kennende, uiteindelijk ook een Mignon XL met weegfunctie zal komen, maar wanneer?!
Ik verwacht en dat is nu nog echt puur speculatie dat er, Eureka kennende, uiteindelijk ook een Mignon XL met weegfunctie zal komen, maar wanneer?!
8Kleinere schijven geven veel minder consistentie dus elke verandering in weer, ouderdom bonen etc geeft veel meer werk met afstellen. Daarnaast kan je wel echt meer smaak uit 64mm halen tov 55mm dus de kwaliteit van je espresso zal ook echt minder zijn. Je betaalt vooral veel voor GbW en krijgt er dus een mindere maler voor terug. En die kleine schijfjes malen sowieso vrij langzaam waardoor GbW minder nut heeft en het op de timer ook beter te doen zal zijn.maudbrouns schreef: do 16 mei 2024, 18:14 Dank voor jullie reactie. @Erik82 waar zit het verschil dan voornamelijk in? Proef je dit verschil ook echt terug?
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60