Baratza Encore

1
Hallo allemaal,

Na lang wachten toch maar besloten om een espresso machine aan te schaffen.
Vanwege een niet zo'n hoog budget heb ik een Gaggia Classic aangeschaft.

Het enige waar ik nu nog aan het kijken ben is een koffiemolen. Mijn oog is gevallen op een Baratza Encore, maar hier is eigenlijk weinig over te vinden qua reviews. Heeft iemand hier al ervaring mee en zou deze goed genoeg zijn om espresso's te maken met de Gaggia Classic?

Groeten,
Vincent

Re: Baratza Encore

3
Ik zou voor dat bedrag toch liever op zoek gaan naar een 2-de hands horecamaler. Werkt waarschijnlijk beter en zal ook een langere levensduur hebben.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Baratza Encore

6
Met jouw apparatuur moet je nu een goede espresso kunnen zetten. Maar wel versgebrande boontjes gebruiken hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Baratza Encore

8
Ja, uiteraard verse boontjes Spironski!

Heb net wat zitten proberen, helaas een veuls te snelle doorlooptijd. Espressokopje zat al in 10 seconden vol. Wel met een mooie crema laag. Dus toch de maler maar fijner laten malen lijkt mij de beste oplossing.

Groeten,
Vincent