Re: Baratza "Sette"

53
http://www.baratza.com/sette-delay-shipping/

We have important information to share about the availability of the Sette 270 and 270W grinders!

Designing grinders can be huge fun, especially when you get the wonderful support and feedback we’ve had for the Sette Series. However, as anyone who has ever brought anything to market knows, dealing with manufacturing requires certifications, approvals, production, and shipping – all which bring their own unique requirements and schedules – tedious but necessary.

The good news is that we have made significant progress on our certifications this week – we have passed EMC (electromagnetic compatibility), the most difficult of the tests. We expect to complete the rest of the certifications within the next three weeks and then production will start shortly after that. Certifications for electrical appliances, such as grinders, is complex and challenging. With the Sette Series we have approached certification from a worldwide perspective. This has lengthened the certification process, but we feel, in the end, that this will simplify our worldwide release.

The downside is that this certification process has caused delay in production and shipping. We have notified our Resellers in the US and Canada that they will now receive grinders in the 2nd week of October and you (grinder user) can expect to get them very soon after that. We are working on the updated timeline for our International Resellers, but currently are moving towards Mid November for availability.

Thank you for your patience as you await the delivery of your Sette.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Baratza "Sette"

54
Nieuw op koffiepraat hiero, en ik zal me later voorstellen want ik ben nog aan het sparen voor de espressomachine die ik op het oog heb, maar ik heb zojuist een Baratza Sette 270W besteld. Volgens de website van Baratza zelf wordt er een aantal tussen Januari en Maart geleverd en bij onderstaande webshop was ie bestelbaar. Ik heb geen zin om achter het net te vissen dat ie daarna weer een tijd niet meer leverbaar is ;).

http://www.koffietopia.nl/a-44958544/ko ... len-nieuw/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd, afgaand op wat ik gezien heb doet dit apparaat precies wat ik wil en onderscheidt ie zich ook van andere malers in eenvoud van reiniging en zeer weinig koffie die achterblijft als je er niet elke dag gebruik van maakt en lijkt de maalkwaliteit prima te zijn. Het geluid en de plastic behuizing dat is dan maar zo ;-)

Benieuwd over hoe de levering gaat. Als ie deze kant op komt laat ik het even weten. Kan ik 'm tot de machine uitkomt uittesten met m'n Bialetti :lol:.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Re: Baratza "Sette"

55
Ik zou de normale versie kopen zonder geintegreerde weegcel. En dan een goede losse weegschaal er bij. Minder kwetsbaar.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Baratza "Sette"

56
Hoi bvds, ja zat ik ook even aan te denken. Maar ik maak me eerlijk gezeg daar niet al te druk over. Toevallig heb ik in mijn werk ook met enige regelmaat met load-cells te maken en als er één type component robuust is dan is het dat wel. Zo te zien zijn beide machines verder mechanisch identiek de 270 W heeft ook duidelijk dezelfde ophanging voor het portafilter. Ik vermoed dat bij de 270 gewoon een dwarsverbinding zit op de plaats van de load-cell in de 270W.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Re: Baratza "Sette"

57
Leuk! Heeft bij mij ook op de shortlist gestaan, maar was nog niet beschikbaar. Ben benieuwd wat je van de kwaliteit vindt, daar is toch wel wat kritiek op. Ik zou overigens ook de W hebben gekocht.
En svp even je ervaringen hier posten!
dus...

Re: Baratza "Sette"

58
Hoi Marcje, ja zal ik uiteraard doen :).

Ja qua kwaliteit: Vooral het kunnen bewegen van de onderkant van de maalkop levert tot nu toe wat verbazing op. Maar dat schijnt normaal te zijn volgens de officiele FAQ: http://www.baratza.com/sette/" onclick="window.open(this.href);return false;"

Interessant leesvoer en voor mij als beginner op dit moment uitstekend, voor de meer expirimenterende thuisbarsta wellicht niet: De Sette blijkt vooral de veelvoorkomende koffies erg consistent en voorspelbaar te malen. De specialere heel licht gebrande of juist dark roast koffies dan kan je beter iets anders kopen: http://www.home-barista.com/reviews/bar ... 41369.html" onclick="window.open(this.href);return false;"

N.B. De FAQ geeft aan dat Baratza aan het expirimenteren is met alternatieve maalkoppen. In eerste instantie voor betere Caffitiere maling maar wellicht in de toekomst ook om dit aan te kunnen passen? Natuurlijk erg makkelijk te verwisselen bij deze machine.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

Re: Baratza "Sette"

59
RikC schreef:Hoi bvds, ja zat ik ook even aan te denken. Maar ik maak me eerlijk gezeg daar niet al te druk over. Toevallig heb ik in mijn werk ook met enige regelmaat met load-cells te maken en als er één type component robuust is dan is het dat wel. Zo te zien zijn beide machines verder mechanisch identiek de 270 W heeft ook duidelijk dezelfde ophanging voor het portafilter. Ik vermoed dat bij de 270 gewoon een dwarsverbinding zit op de plaats van de load-cell in de 270W.
Daar zou ik niet op vertrouwen. Baratza maakt in het algemeen storingsgevoelig spul. Gelukkig is de klantenservice wel goed en maken ze innovatieve spullen. Ik lees op HB ook terug dat de Sette verre van trouble free is. Bovendien voegt het geintegreerde wegen niet heel veel toe als je het mij vraagt omdat je met deze maler goed kan single dosen. En grind by time is ook nauwkeurig zat.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Baratza "Sette"

60
De weegcel is van acaia en geen baratza, hopelijk zegt dat wat positief gezien. Afstellen en bijstellen op gewicht is wel heel eenvoudig, het zou mooi zijn als ze dat bij een horecamaler zouden integreren.
Ik zou me meer druk maken over de duurzaamheid. Het is veel plastic, beetje teveel naar mijn smaak.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’