Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

322
Nou dat ligt wel iets genuanceerder, het is zonder meer een van de betere handmalers. Dat ze zo lopen te kloten met dat bakje, verbaasd me wel telkens weer.

Oké, in schroefdraad kan wat maalsel blijven zitten, maar het kan op die plek gewoon grof schroefdraad zijn en dan is schoonhouden een eitje. Die oplossing om er simpelweg meer magneten tegenaan te smijten kan mij ook maar weinig bekoren....

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

327
Misschien is het beter te bepalen als iedereen die een kinu m47 heeft hier ook opschrijft dat hij het perfect doet. Dan krijg je een wat meer realistisch beeld van het geheel.

Ik hoop niet dat we hier nu een beeld gaan creëren van een ontzettend goede en degelijke handmaler die ontzettend goed maalsel levert door een magneetje wat loslaat...!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

329
Naast dat ik het een bijzonder fijne handmaler vind, vind ik het magneetsysteem eveneens enorm prettig werken (ook al heb ik weinig vergelijkingsmateriaal). Ze hadden de magneten wel wat beter kunnen bevestigen, maar dan vind ik allemaal niet zo'n ramp. Ik ben dan ook nog erg tevreden. Eerdere commentaren lijken mij terecht, maar zijn in mijn ogen kleinigheden.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

330
Jochen_P schreef:De communicatie met het bedrijf lijkt me ook niet echt super te gaan?
Ik trek gewoon mijn conclusie uit de dingen die ik hier lees. Dat hij geweldig maalt wist ik gelukkig al. En gelukkig doet hij dat, zeker tegen die prijs ;)
Ja, dat is ook precies wat ik bedoel. Het zou zonde zijn als er te snel conclusies worden getrokken terwijl het een dijk van een maler is. [emoji6]
Én als je bijvoorbeeld op HB kijkt en je leest dat de fabrikant zonder moeite nieuwe bakjes verstuurd vanuit Duitsland naar de gebruikers wereldwijd dan verdient dat ook een pluim.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’